Uppmaning: Låt folk ta upp matfisk om dom vill - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Uppmaning: Låt folk ta upp matfisk om dom vill

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Uppmaning: Låt folk ta upp matfisk om dom vill

gång på gång på gång så dyker det upp kommentarer som "slaktbild", "mördare", "rovfiske" osv när folk lägger upp bilder på matfiskar. Det blir inte bättre stämning pga sådana kommentarer i fotoalbumet ... det skrämmer snarare bort folk från sidan och det gillar jag inte.

Smaken är som baken när det gäller C&R och det måste vi alla respektera. Ser ni bilder ni inte gillar så titta på nästa bild istället för att gnälla på den "dåliga" bilden.

De allra flesta sköter sig kanon men ni som känner igen er kan väl bättra er för stämningens skull.

Fiska och ha kul nu ! Inte tjafsa med varandra ...
    C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
    Svar på vanliga frågor hittar ni Här
    Fiskesnacks regler hittar ni Här
    Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Bra bergman!
    Gös slår allt.

Kommentera

Det finns ju även en del bilder som bara läggs ut för att provocera. Exempelvis en riktigt dålig bild på en stor blek abborre på tidningspapper. I C&R rutan står det: Varför????...jag har inte kommenterat den bilden eftersom den troligen är upplagd bara för att provocera.

Annars är min inställning att man får tåla kommentarer om man lägger upp bilder, man har ju möjligheten att låta bli...Dessutom tror jag att man kanske kan få folk att tänka efter, jag blir då och då rätt upprörd när jag kollar i fotoalbumet. Inte så mycket över bonkad fisk utan mer över bilder där det står att fisken släppts tillbaka trots att den ser ut som en ihoptorkad lövhög eller ett gruslass. Ska man syssla med C&R så kan man ju försöka bemöda sig att göra det ordentligt, annars är det ingen större vits...Förstår inte varför inte korkat beteende inte ska få kommenteras? Fast man får ju självklart inte syssla med personangrepp även om man blir upprörd.

Kommentera

slömetaren

helt rätt !!

fiskar man och vill ta upp lite till middan eller sina vänner så varför klaga..
        men överdriva och sedan skryta kan se illa ut , iallafall om man gör det medvetet.
        sedan kan man ju undra varför en del kallar en gädda på 12 kg middag eller mat
        det går inte att njuta av , iaf inte enligt min mening då jag mer eller mindre tycker det smakar ski..... men även det kan vara okunskap ,

i vilket fall ska man njuta under samt efter fisketuren...utan dåligt samvete..

ha det fint i värmen alla som glädjer min vardag med berättelser och erfarenheter

mvh Håkan
        sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Bergman
          gång på gång på gång så dyker det upp kommentarer som "slaktbild", "mördare", "rovfiske" osv när folk lägger upp bilder på matfiskar. Det blir inte bättre stämning pga sådana kommentarer i fotoalbumet ... det skrämmer snarare bort folk från sidan och det gillar jag inte.

Smaken är som baken när det gäller C&R och det måste vi alla respektera. Ser ni bilder ni inte gillar så titta på nästa bild istället för att gnälla på den "dåliga" bilden.

De allra flesta sköter sig kanon men ni som känner igen er kan väl bättra er för stämningens skull.

Fiska och ha kul nu ! Inte tjafsa med varandra ...

Kommentera

Ursprungligen postat av KG?
            Det finns ju även en del bilder som bara läggs ut för att provocera. Exempelvis en riktigt dålig bild på en stor blek abborre på tidningspapper. I C&R rutan står det: Varför????...jag har inte kommenterat den bilden eftersom den troligen är upplagd bara för att provocera.

Annars är min inställning att man får tåla kommentarer om man lägger upp bilder, man har ju möjligheten att låta bli...Dessutom tror jag att man kanske kan få folk att tänka efter, jag blir då och då rätt upprörd när jag kollar i fotoalbumet. Inte så mycket över bonkad fisk utan mer över bilder där det står att fisken släppts tillbaka trots att den ser ut som en ihoptorkad lövhög eller ett gruslass. Ska man syssla med C&R så kan man ju försöka bemöda sig att göra det ordentligt, annars är det ingen större vits...Förstår inte varför inte korkat beteende inte ska få kommenteras? Fast man får ju självklart inte syssla med personangrepp även om man blir upprörd.
            Jag håller med.. faktist. Jag hör själv till en av dom som råkat ut för KG?'s kommentarer. Var inte direkt en C&R anhängare innan jag började hänga på FS men jag släppte i fisken ändå eftersom att jag inte ville ta hem all fisk och käka eller ge bort till någon annan. I början så lyfte jag gäddorna med lipgrip och var inte speciellt noga när jag krokade loss.. ofta var man stressad och då blev det helt fel. Detta påpekades förstås.. rätt ordentligt av KG?. Dock utan personangrepp. Det hela ledde till att jag började tänka mer på hur jag hanterade fisken och nu tycker jag att jag har rätt bra kläm på hur jag ska göra för att fisken ska kunna släppas tillbaka i så gott skick som möjligt. Det hela handlar ofta om att kunna ta åt sig kritik. I just detta fall så var det befogad kritik och jag tycker att jag har utvecklats som sportfiskare på ett för mig possitivt sätt.

Personangrepp är ju rätt trist.. har inte råkat ut för något själv än men det är väl bara en tidsfråga.
            LaSsE

Kommentera

håller med KG? och modemgurka till 110%

de finns en bild där de står:till alla C&R fiskare,då ligger de typ 30 döda gäddor på marken de ser jag som provderande!

mvh
              Keep talking about me, You are just making me famous..
              MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
              www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

kan ju bero på att vissa fryser ner fisken och äter gädda ofta. Vem skulle vara så dum så dem slog ihjäl 30 gäddor "bara" för att jävlas med folk på FS? tror du det är så pass tillfredsställande?..
                "Vi gör det i båten"

"Vi gör det på land"

"Vi gör det med gummi"

"Vi gör det för hand"

Kommentera

Ursprungligen postat av DaskeN
                  kan ju bero på att vissa fryser ner fisken och äter gädda ofta. Vem skulle vara så dum så dem slog ihjäl 30 gäddor "bara" för att jävlas med folk på FS? tror du det är så pass tillfredsställande?..
                  Ja man undrar ju ibland...
                  LaSsE

Kommentera

...varför man tar en bild på 30 bonkade gäddor..
                    och lägger ut på FS..
                    För att visa hur många gäddor man har i frysen?
                    LaSsE

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Johnnyjohnny, 2019-08-23, 10:31
                    12 svar
                    1 453 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Xerup
                    av Xerup

Startad av Xerup, 2022-12-19, 09:11
                    14 svar
                    1 184 visningar