"Gåvor sökes" suger apfjärter och är ovärdig - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

"Gåvor sökes" suger apfjärter och är ovärdig

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

För min del tycker jag det är ganska solklart att "gåvor sökes" inlägg inte funkar. Alla annonsörer blir påhoppade värre än en bonkande nätfiskare. Det är ganska oschysst också, lite som att gömma en trampmina under en hög med hundralappar.
    A thing is right when it tends to preserve the integrity, stability, and beauty of the biotic community. It is wrong when it tends otherwise. - Aldo Leopold

Kommentera

Bort med tiggeriet ja. Erbjud istället de unga och oerfarna att följa med, och låna utrustning. Bättre lära upp de små än att bli sura för de tigger.

Kommentera

Mycket av ert resonemang bygger på några enligt mig tråkiga saker. Såhär tolkar iaf jag det: annonsörer sitter och scammar till sig fina gratisvaror alt folk har samma ekonomiska möjligheter som er själva att utöva en numera krasst sett rätt dyr materialsport alt folk mår dåligt av att efterlysa saker för eget behov p g a din tolkning att tiggeri är ovärdigt vilket helt är en egen värdering...rätt trost tycker jag. Alla har inte samma förutsättningar i samhället idag. Barn och ungdomar har heller inte garanterat månads eller veckopeng att spara till grejer för att kunna fiska. Äsch, låt det vara upp till var och en om de vill be/tigga eller kalla det vad ni vill...eller stäng forumsinlägg för andra än de som vill skänka prylar om annonser från behövande nu är så hemskt... alt att de som stör sig då väldigt mycket över dessa annonser slutar glutta in .. alt att admin kontrollerar dessa inlägg mer. Återspinningen är jättebra. I mina trakter törs jag dock påstå att ev behövande inte får ta del av deras insamlade grejer....ville bara dela med mig av mina åsikter kring det hela!

Kommentera

Man må tycka vad man vill men nog är det litet märkligt att masspåhopp på inlägg som är helt i enlighet med forumets regler tycks passera utan att Bergman ens höjer ett ögonbryn. Så länge det finns en avdelning på forumet där det är helt i sin ordning att be om grejor så är det naturligtvis helt i strid med forumets regler att spy galla över dem som gör det och moderator borde ta dem som gör så i örat.

Kommentera

Om det ska vara kvar borde det läggas till en varningstriangel "Om gåvor sökes kommer trådskaparen få springa gatlopp och mottaga spott, galla och moralpredikningar". Fast det är inget forum jag tycker verkar så trevligt.
            A thing is right when it tends to preserve the integrity, stability, and beauty of the biotic community. It is wrong when it tends otherwise. - Aldo Leopold

Kommentera

Det är väl som med allt annat som går att missbruka, dom som skulle bli överlyckliga över att få en gammal Hi-Lo överskuggas av dom som kanske "tarvat" åt sig flera drag och kanske lockas att sälja Zalt'en han/hon fick.

Själv var jag överlycklig över en röd/vit Hi-Lo jag hittade innan vårfloden när älven stod lågt, fångade många gäddor under 10 år med den innan jag i min tur tappade den.
              Grabben har hört den historien och den första wobblern han köpte för egna pengar var en 24g röd/vit ABU Hi-Lo

Peter

Kommentera

Så, hur gör vi? Skall jag ändra tillbaka så att "Bortskänkes och gåvor sökes" blir enbart "Bortskänkes" som det var innan?

Lausvik, som jag skrivit *** antal gånger så kikar vi moderatorer främst på det som rapporteras in. Detta pga att vi har vanliga arbeten och inte hinner lusläsa alla inlägg i forumet. Så, om du eller någon annan ser inlägg som bryter mot forumreglerna så vore jag tacksam om ni rapporterar in dem så kikar vi på dem så fort vi hinner.
                C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
                Svar på vanliga frågor hittar ni Här
                Fiskesnacks regler hittar ni Här
                Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Jag tycker hela gåvo/bortskänkes delen skall väck så promotar vi Återspinningen istället.

Kommentera

Ursprungligen postat av Bergman Visa inlägg
                    Lausvik, som jag skrivit *** antal gånger så kikar vi moderatorer främst på det som rapporteras in. Detta pga att vi har vanliga arbeten och inte hinner lusläsa alla inlägg i forumet. Så, om du eller någon annan ser inlägg som bryter mot forumreglerna så vore jag tacksam om ni rapporterar in dem så kikar vi på dem så fort vi hinner.
                    Jag vet (och ni gör ett bra jobb). Däremot vore det ju en enkel åtgärd att en gång för alla göra klart att det inte är acceptabelt att posta svar i en tråd där någon ber om grejor bara för att tala om hur illa man tycker om att någon, helt enligt forumets regler, ber om grejor. Jag tycker att det är en sympatisk tanke att unga eller mindre bemedlade fiskekamrater ska kunna be oss som har grejor som bara ligger och skräpar om ett handtag. Naturligtvis kan det missbrukas men misstänker man slask i given behöver man ju inte nappa på en sådan begäran. Däremot, som sagt, är det inte acceptabelt att ett sådant inlägg bemöts med invektiv och påhopp.

Kommentera

Ursprungligen postat av Nuzebel Visa inlägg
                      Jag tycker hela gåvo/bortskänkes delen skall väck så promotar vi Återspinningen istället.
                      Bortskänkes tycker jag skall vara kvar här även om jag tycker Återspinningen är en riktigt bra idé. Det jag funderar på är "Sökestrådarna".

Ursprungligen postat av lausvik Visa inlägg
                      Jag vet (och ni gör ett bra jobb). Däremot vore det ju en enkel åtgärd att en gång för alla göra klart att det inte är acceptabelt att posta svar i en tråd där någon ber om grejor bara för att tala om hur illa man tycker om att någon, helt enligt forumets regler, ber om grejor. Jag tycker att det är en sympatisk tanke att unga eller mindre bemedlade fiskekamrater ska kunna be oss som har grejor som bara ligger och skräpar om ett handtag. Naturligtvis kan det missbrukas men misstänker man slask i given behöver man ju inte nappa på en sådan begäran. Däremot, som sagt, är det inte acceptabelt att ett sådant inlägg bemöts med invektiv och påhopp.
                      Nej, naturligtvis är det inte ok med påhopp och sådana saker (det står i forumreglerna). Och just nu är det helt enligt reglerna att söka prylar så länge det ligger i rätt kategori.
                      C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
                      Svar på vanliga frågor hittar ni Här
                      Fiskesnacks regler hittar ni Här
                      Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av oskars, 2017-12-05, 20:19
                      82 svar
                      28 352 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Ziggystardust  
                      Startad av Johnnyjohnny, 2019-08-23, 10:31
                      12 svar
                      1 462 visningar
                      0 gillar