Brainstorming ! Vad skulle du vilja ha på FiskeSnack.com ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Brainstorming ! Vad skulle du vilja ha på FiskeSnack.com ?

Collapse
Detta är ett klistrat ämne.
X
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Jag är ju ganska färsk här o vet inte riktigt hur det varit genom åren. Läser mest men jag försöker att vara lite aktiv och skriva när jag har något att tillföra.
    Mest ställer jag frågor.
    ju längre man är inne dessto mera frågor och svar får man ju. Det är nästan omöjligt att hålla koll på vilka trådar man deltagit i.

Jag skulle vilja ha en funktion som visade vilka trådar som jag är aktiv i som det hänt något sedan jag var inne senast.
    Det rä i o f s intressant att veta att det kommit 30 nya inlögg sedan jag senast var inne och jag kan se det på det fetstilta. Men om det t ex fanns en klickabar lista som är personlig, knuten till min inloggning, menar jag.
    På andra communities jag varit med kan man få en vink om att någon svarat på ett inlägg i ngn diskussion t ex. Fattar ni hur jag menar?

Uttern_
    Den gamle och navet
    (han som e ute å cyklar)

Kommentera

• Ursprungligen postat av Uttern_
      Jag är ju ganska färsk här o vet inte riktigt hur det varit genom åren. Läser mest men jag försöker att vara lite aktiv och skriva när jag har något att tillföra.
      Mest ställer jag frågor.
      ju längre man är inne dessto mera frågor och svar får man ju. Det är nästan omöjligt att hålla koll på vilka trådar man deltagit i.

Jag skulle vilja ha en funktion som visade vilka trådar som jag är aktiv i som det hänt något sedan jag var inne senast.
      Det rä i o f s intressant att veta att det kommit 30 nya inlögg sedan jag senast var inne och jag kan se det på det fetstilta. Men om det t ex fanns en klickabar lista som är personlig, knuten till min inloggning, menar jag.
      På andra communities jag varit med kan man få en vink om att någon svarat på ett inlägg i ngn diskussion t ex. Fattar ni hur jag menar?

Uttern_
      Inte 100 samma, men hjälper inte detta ?
      Edit Options / Messaging & Notification / Default Thread Subscription Mode
      [FONT="Fixedsys"][/FONT]

Kommentera

• Bra förslag g0wdn

Jag efterlyser den samma funktionen

En annan sak, Rubriken allmänt flugfiske, kunde man kanske dela upp i två underrubriker:

1) fiske efter anadroma arter (eg. Lax Havsöring och Havsröding)
        2) Inlandsfiske (eg. Öring, Harr, Röding, Sik m.m.).

Det är många flugfiskare som inte tillhör de bägge underrubrikerna och kanske skulle bli glada av att ovidkommande post hamnar i ett annat forum(rubrik).

Synpunkter?

Ett forum för fisk-miljö har blivit föreslagit tidigare, men kanske rubriken "Fiskevård" i stället?

MVH
        Mvh Flodström
        Flyfishing for salmon

Kommentera

• Vet inte om det varit uppe tidigare i forumet men har följande förslag:
          Tycker det borde finnas en till bild kategori i stil med "Beten" eller "drag" då Utrustnings bildkategorin är så fylld av hemmagjorda jerkbaits så man drunknar i jakt på att hitta fina bilder på spön/rullar etc.
          Eller ännu hellre ha två olika bildkategorier med "Predator utrustning" och "Mete utrustning"!
          Vad säger ni?
          ---------------------------------------------------
          "Att få sitta i solen en vindstilla sommar eller vår morgon, med feederspön eller karpspön brevid sig, fågelkvitter i bakgrunden och nyligen nerslemmad avkrokningsmatta. Fiske blir inte mycket bättre än så!"

www.asff.nu
          www.vastsvenskan.se

Kommentera

• Ursprungligen postat av Peter182 Visa inlägg
            Vet inte om det varit uppe tidigare i forumet men har följande förslag:
            Tycker det borde finnas en till bild kategori i stil med "Beten" eller "drag" då Utrustnings bildkategorin är så fylld av hemmagjorda jerkbaits så man drunknar i jakt på att hitta fina bilder på spön/rullar etc.
            Eller ännu hellre ha två olika bildkategorier med "Predator utrustning" och "Mete utrustning"!
            Vad säger ni?
            Det finns redan underkategorier till "Utrustning" som borde vara det du eftersöker. Det finns en drop-down-meny där du kan välja Beten, Rullar osv ...
            C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
            Svar på vanliga frågor hittar ni Här
            Fiskesnacks regler hittar ni Här
            Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

• Då lärde man sig nått nytt där ja!
              "Att få sitta i solen en vindstilla sommar eller vår morgon, med feederspön eller karpspön brevid sig, fågelkvitter i bakgrunden och nyligen nerslemmad avkrokningsmatta. Fiske blir inte mycket bättre än så!"

www.asff.nu
              www.vastsvenskan.se

Kommentera

• Ursprungligen postat av Bergman Visa inlägg
                Det finns redan underkategorier till "Utrustning" som borde vara det du eftersöker. Det finns en drop-down-meny där du kan välja Beten, Rullar osv ...
                Dock missar ju en stor del att välja underkategori
                sigpic

Kommentera

• Ja jag har missat att det finns en sån gardin varje gång jag varit inne sen jag blev medlem i slutet av 2005..

www.asff.nu
                  www.vastsvenskan.se

Kommentera

• En stor pil på varje sida om fotoalbumet som man kan klicka på för att komma till nästa/föregående sida istället för att vara tvungen att klicka på numren skulle vara smidigt!

Kommentera

• Ursprungligen postat av VectoR Visa inlägg
                      En 2007 års topplista =)
                      Det vore tufft... En fototävling.

Jag antar att det redan står längre bak i denna tråden... Men det är så otroligt många bilder som läggs in i fotoalbumet... Ser på kommentarerna att det är fler än jag som tröttnat på "tråkiga" bilder. Samtidigt är det svårt att säga vad som är en tråkig bild...

Men att lägga upp en bild för varje fisk man fångar anser jag är ganska jobbigt... Jag förstår faktiskt inte anledningen till det. Det klart att detta är ju ingen fotosida, men det är inte många sidor som har så många bilder... Det är mycket därför jag är här =)

Mitt förslag är... Max 1 bild/användare på exempelvis 2 dagar... Blir mer kommentarer och mer diskussion...

Bilderna hamnar på bara efter några timmar på 2-3 sidan... Kanske man skulle ha fler bilder / sida.

Färre och bättre bilder -> bättre fotoalbum...

Mvh Benny

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av oskars, 2017-12-05, 20:19
                      78 svar
                      27 476 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sir Fish-a-lot  
                      Startad av Johnnyjohnny, 2019-08-23, 10:31
                      12 svar
                      1 457 visningar
                      0 gillar