Båtuthyrning via Fiskesnack - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Båtuthyrning via Fiskesnack

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Båtuthyrning via Fiskesnack

Såg en annons här på Fiskesnack för ett antal dagar sedan om att en användare ville hyra ut sin båt i Löddeå till ett mycket överkomligt pris under vissa dagar då denne inte använde båten själv. Då jag själv inte har båt så tyckte jag att det var ett mycket bra initiativ. Det gjorde även att jag fick en liten idé.

Vore det inte trevligt om det fanns en forumsdel där båtägare kunde annonsera om att hyra ut sin båt under de dagar då de själva inte använder den? Jag förstår att man kanske inte vill hyra ut sin splitternya Tracker, men har man en roddbåt eller mindre motorbåt som man inte använder varje dag så kan det kanske vara något. På så sätt kommer man eventuellt kunna hyra båt via Fiskesnacks medlemmar i flera olika sjöar runtom i landet. Fiskesnack är på så sätt den perfekta mötesplatsen, då det finns många användare och man kan även se lite mer information om varje medlem.

Visst finns det båtuthyrningar lite här och var, men jag tycker dels att många tar allt för höga priser och så finns det alldelles för få uthyrningar

Nu har jag kanske missat något fundamentalt som gör att det här inte alls kommer att funka, men vad tror ni om idén?
    www.custombaits.se

Tycker det låter som en bra ide! Jag skulle kunna tänka mig att hyra ut min båt om någon skulle vilja fiska i Avesta-området...

Men eftersom det mästa fisket här i trakten rör sig om Dalälven så behöver man ju nån typ av garanti för ersättning vid eventuellt sönderkörda propellrar mm... Det är ju gott om sten i älven :-)

//octa

Kommentera

Har en HR 460 Fishing på trailer som kan hyras ut per dag/vecka.

Kommentera

Även jag har båtar som bara ligger så jag tycker att det vore en kanon idé att strukturera upp en båtförmedling här på sidan. Vore ju kanon i fall man är sugen på att köra en liten road trip på en vecka eller så och kan planera in lite båtar efter vägen!

Kanon idé! Konstigt att ingen kommit på det tidigare

Kommentera

Har en Silver Shark respektive en bromsad Fogelsta trailer som jag kan hyra ut när de inte används..

Finns i Åkersberga

/S
          [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
          [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

Där ser man, det här verkar kunna gå! Tror nog att det kan bli riktigt bra. Självfallet får man skriva tydligt i tråden om pris, uthyrningstid, vad som händer vid olycka etc. Vi får väl se om Bergman går med på en ny forumsdel för det här.
            www.custombaits.se

Kommentera

Har en skabbig plasteka för 4 personer belägen i Gullmarsfjorden som e.v kan uthyras för billig penning efter överenskommelse.
              Senast ändrad av slaneby; 2013-09-10, 19:17.

Kommentera

Bättre ifall Bergman kan skapa en separat forumdel där alla kan skapa en egen post med titel som visar vart båten finns, då blir det enkelt att söka. Men det är iaf en strålande idé!
                Bloggen | Portfolio

Kommentera

Jag gillar iden. Dock lite ambivalent inför att hyra ut till någon som man inte vet vilken båtvana vederbörande har. Tänker mest rent försäkringstekniskt. Tror försäkringspremien kommer skjuta i höjden om man avser hyra ut båten. Knappast så att en sådan form av förmedlings tjänst kommer glida under radarn för snokar från försäkringsbolagen. Eftersom de flesta av oss här inte har något att dölja använder vi oss av våra rätta namn och bostadsorter så kommer väl de som anmäler att de har en balja att hyra ut bli registrerade på ett eller annat sätt av dem. Olagligt eller inte så har det framkommit gång på gång att det är så de jobbar för att slippa betala ut premier
                  Failure is simply an opportunity to begin again, this time more intelligent. Henry Ford

Kommentera

Det är ju "rätt" vanligt bland segelbåtsfolk att hyra ut sina segelbåtar så några tekniska svårigheter finns det ju inte och det finns färdiga formulär för uthyrning på webben.

Jag skulle vara mest intresserad av att få tillgång till en av alla de hundra ekorna som ligger runt strandkanterna vid våra sjöar etc så man kom ut lite, behöver bara åror och en dragg.

Tänk va nice om man hittade en sjö vid t.ex. Ullared medans man "väntar", kollar på fiskesnack och får tag på en enkel eka att ge sig ut och fiska lite ett par timmar.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Johnnyjohnny, 2019-08-23, 10:31
                    12 svar
                    1 451 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Xerup
                    av Xerup

Startad av Xerup, 2022-12-19, 09:11
                    14 svar
                    1 184 visningar