Klagomål mot Fiskesnack.com - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Klagomål mot Fiskesnack.com

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Henrik L

Misstanker att du har ratt.

Kommentera

Illa om sidan försvinner.. liksom den bäääääääästa fiskesajten som ja har hittat.. finns alltid mkt folk, vettiga svar osv..

Kommentera

Katastrof!!

Den Svenska avundsjukan skall vi nog klara oss undan i värsta fall får vi alla gräva i fickan och se till att vi vinner för vi kan ju omöjligt låta någon sniken halvtorr surkart till människa slå oss på fingrarna ursäkta att jag inte krev några fula ord men jag respekterar tidigare önskemål om en seriös tråd.
        http://www.smackibacken.se Resor
        http://puls.smackibacken.se Blogg
        http://www.bindsex.se Flugor

Kommentera

Ok jag skall inte använda ovårdat språk men tänka det gör jag!

Tyvärr finns det träskallar i alla storagrupper av människor. Undertecknad inte undantagen.

Det där med privatbruk blir ju lurigt om man har ett forum, ett forum med en användare blir liksom inte lika kul.

Du kan inte be att få reda på vem som anmält dig för brott mot regler?
          Skulle det vara en juridisk process har man rätt till det, du verkar ju kunna lida skada av detta. Vi kan alla det..

Men att en butik i denna branschen skulle göra ett sådan självmål verkar mer än lovligt korkat. Kommer det ut vem som.. -brr- ute i kylan.

Nä, jag tror nästan mer på en fiskare som säljer något helt annat eller nåt i den vägen.

Som sagt, det enda jag kan klaga på är nog att detta är en direkt beroendeframkallande tjänst.

Hoppas att allt löser sig fint och fort. Annars får mani väl leta efter en ny server-plats. Lämpligen på något universitet som har bra linor och förr iallafall en ganska liberal politik. Annars blir det köpa tjänst på något sätt, jag skulle lida mycket utan FS.

Kan man hävda att FS är närmast en förening utan vinstintresse?
          Eller blir det oxo fel?

Fast med gummiparagrafer som BB får stänga av vad de vill om de vill oavsett vad det sår i kontraktet gäller det ju att få dem att acceptera att detta är en ganska stor diskussionsgrupp utan vinst intresse bara särintresse.

Här hålls det tummar och tår för att det fixar sig!

Kommentera

Tack för stödet allihop !

Ja det här med "privat bruk" verkar ju vara väldigt märkligt. Det står ju klart och tydligt i villkoren att man får ha en egen webserver och det är det ingen som har invändningar emot. Problemet uppstår (enligt Abuse-avdelningen) när någon annan än "ägaren" skriver på hemsidan då det inte längre handlar om "privat bruk".

Man tycker ju inte att hemsidan ska belasta deras nät speciellt mycket när det rullar på bra med enbart 1Mbit uppkoppling. Det finns nog mängder av folk som utnyttjar sina linor mångdubbelt mer än jag så det argumentet håller inte.

Sidan kommer finnas kvar men lösningen kan bli annorlunda i värsta fall.
            C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
            Svar på vanliga frågor hittar ni Här
            Fiskesnacks regler hittar ni Här
            Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Ursprungligen postat av BeBest
              Lika märkligt som obegripligt!

Är det erbjudandet från bla FF och de andra företagslänkarna och tidigare diskusioner om deras pris samt omröstningen om bästa fisketidningen, som sticker i ögonen?
              Det ang "kommersiellt bruk" är utrett med Abuse-gruppen så det är inget problem längre.

Kommentera

Hoppas verkligen att allt löser sig till det bästa. Sidan är suverän och jag hoppas verkligen att den kan få fortsätta på samma sätt som nu...

Kommentera

Ursprungligen postat av Bergman
                  Ja det här med "privat bruk" verkar ju vara väldigt märkligt. Det står ju klart och tydligt i villkoren att man får ha en egen webserver och det är det ingen som har invändningar emot. Problemet uppstår (enligt Abuse-avdelningen) när någon annan än "ägaren" skriver på hemsidan då det inte längre handlar om "privat bruk".
                  Men men, alla gästböcker som finns på alla möjliga privata sidor? Är inte problemet samma där fast i mindre skala? Nu är jag väldigt okunnig i ämnet men ändå...

Hoppas inte mitt "heroin" i vardagen kommer att försvinna pga någon avundsjuk torris. Om saken drivs till en ekonomisk fråga är jag redo att göra vad som krävs för att få min "fix".
                  /Berndtsson

Kommentera

Ursprungligen postat av Berndtsson
                    Men men, alla gästböcker som finns på alla möjliga privata sidor? Är inte problemet samma där fast i mindre skala? Nu är jag väldigt okunnig i ämnet men ändå...

Hoppas inte mitt "heroin" i vardagen kommer att försvinna pga någon avundsjuk torris. Om saken drivs till en ekonomisk fråga är jag redo att göra vad som krävs för att få min "fix".
                    Jo, faktiskt så sa "Abuse"-avdelningen att det var samma regler för gästböcker men att det var ohållbart i praktiken att göra nåt åt dom. Men hela diskussionen ang "privat bruk" är löjlig enligt mig.

Vi får verkligen hoppas att det inte blir tal om en ekonomisk fråga då målet är att hålla sidan kostnadsfri.

Kommentera

svenska avundsjukan

...som någon tidigare sa: inga träd får växa till himlen. Ingen blir profet i sin egen stad...osv.....

I Sverige är det riktigt svårt att kämpa mot monopolet, eller oligopolen oxå för den delen.

Parallellen ligger snubblande nära: att ge sig in i getingboet med Bios, Normark och andra jättar på marknaden är att gå emot etablissimanget. Inga namn nämda.... Jfr. David mot Goliat...

Bergman: stå på dig!!! Om du skulle behöva ekonomiskt stöd är vi "flera stycken" som kan ge ett bidrag!!!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av oskars, 2017-12-05, 20:19
                      82 svar
                      28 354 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Ziggystardust  
                      Startad av Johnnyjohnny, 2019-08-23, 10:31
                      12 svar
                      1 462 visningar
                      0 gillar