Klagomål mot Fiskesnack.com - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Klagomål mot Fiskesnack.com

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Klagomål mot Fiskesnack.com

Hej på er alla,

skulle vilja förklara en sak för alla som håller till här inne.

Det är en person här inne som skickat in ett klagomål ang Fiskesnack.com´s hemsida till abuse@bredband.com

Klagomålet går ut på personen hävdar att Fiskesnack.com drivs i kommersiellt syfte (vilket givetvis är helt felaktigt), att det är många användare inne på sidan (det kanske iofs stämmer men är en definitionsfråga) plus lite annat. Personen har själv, enligt mailet, företagsabonnemang hos samma leverantör och är enligt samma mail irriterad på att jag har sidan "gratis" och han får betala osv (min tolkning av det upplästa mailet)

Detta har lett till att "Abuse"-avdelningen har granskat sidan och skickat ett brev till mig där det står att jag brutit mot två punkter i villkoren och dessa punkter är "Allmänna villkor 10.1" och "särskilda villkor 4.2". Postar länkar till villkoren här:

Nu, efter en del mail och telefonsamtal till både helpdesk och Abuse så verkar den springande punkten vara att sidan "inte enbart används för privat bruk" vilket också är en definitionsfråga. Jag tolkar villkoren (speciellt särskilda villkor 4.4) att jag inte gjort något fel.

"4.4 Abonnenten får ansluta datorresurser, såsom en server, till Bredbandsbolagets nät under förutsättning att det sker fritt och för privat bruk och inte mot betalning. Oavsett vad som nu angivits förbehåller sig Bredbandsbolaget rätten att stänga av Tjänsten om Bredbandsbolaget eller
    annan drabbas av olägenhet med anledning av Abonnentens anslutning eller nyttjande av datorresurs som anslutits enligt ovan. Abonnenten åtar sig att hålla Bredbandsbolaget skadeslöst för eventuella skador som orsakas av anslutningen av sådan server mm."

Punkten gällande "kommersiellt bruk" är utredd och det finns inga misstankar om det längre. Däremot är punkten ang "endast för privat bruk" en tolkningsfråga och där är både jag, kundtjänst & Abuse oense. När jag pratar med supporten så är det ok att ha sidan och när jag pratar med Abuse så är sidan i någon slags gråzon pga medlemsantalet på hemsidan och att medlemmarna i forumet kan posta inlägg/bilder.

Diskussioner pågår om hur vi ska lösa detta på bästa sätt. Blir lite moment 22 då ett företagsabonnemang riktar sig mot företag (vilket jag inte har) i vinstdrivande syfte (vilket sidan inte heller har) samt kostar en del pengar och ett privat abonnemang endast får användas "för privat bruk" (vilket jag fortfarande tycker att denna sida är).

Åsikterna går isär och det får man ju respektera såklart. Hur som helst så hoppas jag att detta löser sig på smidigaste sätt dvs att servern får stå kvar som den gör idag. Servern står kvar som den gör tills vidare besked lämnnas.

Vore väldigt tacksam om personen som "tipsat" mailar mig och förklarar varför !?! Maila på fiskesnack@hotmail.com

Mvh Bergman
    C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
    Svar på vanliga frågor hittar ni Här
    Fiskesnacks regler hittar ni Här
    Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

P.s. Jag vore tacksam om ni inte använder ovårdat språk i denna tråd.
    C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
    Svar på vanliga frågor hittar ni Här
    Fiskesnacks regler hittar ni Här
    Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Väldigt tråkigt, du har skapat sveriges mest populära och vänligaste "community" för sportfiske. Du får säga till om det finns något vi andra kan göra...
      "Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
      "Keep it simple"

//Jan O
      www.fisheco.se
      www.brofiske.net
      www.magazinefisheco.se

Kommentera

Tragiskt. Tycker det låter som den svenska avundsjukan.
        Och kom i håg, Håll det enkelt...

Kommentera

Vilket skit...

Problemen är liknande man hade på -80 talet när man med sin hockeyfrilla skrek till kommungubbarna att "vi har ju ingen lokal!", nu har vi kanske ingen "lokal" då? Datasnillen, har ni några tekniska lösningar på detta?

Utan FS stannar... Jag!
          -Det går aldrig, han é ju stor som en gammelgädda!!!
          -Han ska in, och det VET DU!

Kommentera

Den svenska avundssjukan har slagit till igen...tyvärr:-( Hoppas verkligen det löser sig då detta är en väldigt viktig sida för oss sportfiskare!

mvh/Jon
            - Öland, Kalmarsidan och Smålands insjöar -

Kommentera

om du nu skulle få betala för sidan, så kunde du kanske lägga in ett autogiro nummer eller nåt liknande (sms betalning eller så).
              så sponsrar nog många fiskesnack anhängare med pengar.
              jag vet att jag skulle ha gjort det iaf.

Kommentera

Vet man att det är någon av användarna som klagat? I såfall är det kanske inte så svårt att lista ut vilka av oss som har hemsidor som nyttjar samma internetleverantör som den här sidan?
                Har svårt att tro att det inte skulle vara tillåtet eftersom ingen tjänar några pengar på detta, sidan finns väl för att Bergman tycker att det är kul, d.v.s eget bruk?

Kommentera

Håller med Jan O fullt ut. Det du åstadkommit för sportfisket i Sverige med Fiskesnack saknar motpol. Jag - som du vet - formligen älskar det sköna "free for all"-upplägget här, det gör att de interna "vi är fina klicken"-klubbarna hålls till ett minimum. Skitsynd att det sticker så hårt i ögonen på någon enstaka missnöjesdiggare, förhoppningsvis är det en enstaka företeelse. Två tummar i luften Bergman, kör hårt.

Kommentera

Det jag tycker om person / personer som e avundsjuka på denna sida får jag tyvärr inte skriva men dom flesta kan nog tänka sig vad det handlar om.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Johnnyjohnny, 2019-08-23, 10:31
                    12 svar
                    1 451 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Xerup
                    av Xerup

Startad av Xerup, 2022-12-19, 09:11
                    14 svar
                    1 184 visningar