Kass sökfunktion - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kass sökfunktion

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Kass sökfunktion

Hej!
    Tyvärr verkar sökfunktionen här på forumet inte fungera. Jag har prövat på olika sätt. Det blir ju ganska bökigt om man måste läsa allt för att hitta det man söker...
    Vänligen IC

Mer info om problemet, vad söker du efter osv.

Kommentera

Hej!
      Det är nog jag som är dum. Sökte på "hölsterhåv" och "håv". Tog för givet att någon skrivit ett inlägg som innehöll någon av dessa ord. Det verkar inte vara fallet. Det går att söka på annat. Ber om ursäkt, borde prövat bättre innan jag skrev mitt inlägg!

Redigerat: Söker man på "håven" kommer det upp en massa. (Jag har prövat att söka i rubriker och även i hela texten.)
      Senast ändrad av ic; 2013-06-08, 17:52.

Kommentera

Kommentera

Ursprungligen postat av ic Visa inlägg
          Hej!
          Tyvärr verkar sökfunktionen här på forumet inte fungera. Jag har prövat på olika sätt. Det blir ju ganska bökigt om man måste läsa allt för att hitta det man söker...
          Vänligen IC
          Så sant!

Jag testade nyss en sökning av alla typer efter Bäckmete och mitt eget nick som författare. Inlägget skulle vara gjort för 3 månader sedan eller tidigare. Eftersom jag längre tillbaks skrivit en hel del om bäckmete borde något hittas av sökfunktionen. Den hittade ingenting men det borde ha varit många.

Då gjorde jag om sökningen men ändrade till 3 månader och senare. Då hittade sökfunktionen 2 trådar med bäckmete i.

Det är uppenbart att tidsbegreppen i sökfunktionen inte fungerar korrekt. Med begreppet ”3 månader och tidigare” menas från 3 månader och innan bort till tidernas begynnelse. Det vill säga inlägg äldre än 3 månader. Med begreppet ”3 månader och senare” menas från 3 månader sedan och fram till nu. Det vill säga inlägg yngre än 3 månader.

I sökningen där jag frågade efter bäckmete i inlägg yngre än 3 månader fick jag fram 2 inlägg med flera år på nacken.

Så ologiskt som sökfunktionen nu fungerar blir det galet i och med att den inte vet skillnaden på tidigare och senare. Där måste koden skrivas om så sökningarna sker enligt gängse logik!
          Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Plus att det inte funkar att söka på korta ord som "ål" t.ex.
            Tight lines!
            CDan

Proffs på att lära masken att simma.

Kommentera

Bra att det löste sig med sökningen. Man kan även laborera med wildcards likt * för att träffa bättre. Jag är medveten om att det kan vara lite lurigt att hitta de mest väsentliga inläggen men det finns ju trots allt *** antal tusen inlägg vilket gör att sökningarna blir komplexa. Om man använder flera sökord i den avancerade sökmotorn så kan man snäva ned träffarna ganska mycket. Tex "abborre jigg" får bättre träffar än "abborre" eller "jigg". Ja ni hajar

När det gäller minimum antal tecken så har jag ändrat från 3 till 2 nu och håller på att indexera om databasen vilket kommer ta några timmar. Fram till det är klart kommer sökningarna inte bli kompletta. omindexeringen lastor också servern ganska hårt så det kan gå lite trögare än vanligt medan indexeringen går.
              C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
              Svar på vanliga frågor hittar ni Här
              Fiskesnacks regler hittar ni Här
              Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Johnnyjohnny, 2019-08-23, 10:31
              12 svar
              1 451 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Xerup
              av Xerup

Startad av Xerup, 2022-12-19, 09:11
              14 svar
              1 184 visningar