Markera och visa upp dina PB:n i fotoalbumet - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Markera och visa upp dina PB:n i fotoalbumet

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Markera och visa upp dina PB:n i fotoalbumet

Click image for larger version

Name:	2013-01-06_Fiskesnack_Spana_in_den_nya_funktionen.jpg
Views:	1
Size:	17,3 KB
ID:	1813963

Äntligen kan du markera dina rekordfiskar som PB:n i fotoalbumet här på Fiskesnack.com. Du får väldigt gärna ladda upp dina äldre PB-fiskar i fotoalbumet om du inte redan gjort det. Det blir bara roligare ju fler PB:n som finns upplagda.

När du laddar upp en ny bild eller ändrar detaljer på en befintlig bild kan du ange om det är en rekordfisk. Välj "Ja" vid inställningen för "Personbästa (PB)" så taggas bilden som PB i databasen.

Name:	2013-01-06_Fiskesnack_personbästa_01.JPG
Size:	43,4 KB
ID:	1813959

Du kan hitta samtliga bilder som är taggade som PB:n genom att klicka på "Listor" och sedan välja "Enbart PB:n". Direktlänken dit är: http://www.fiskesnack.com/fotoalbum/...personalrecord

Name:	2013-01-06_Fiskesnack_personbästa_02.JPG
Size:	48,2 KB
ID:	1813960

Du kan också hitta alla PB:n inom en viss kategori genom att först välja kategori och sedan sortera efter "Personbästa (PB)"

Name:	2013-01-06_Fiskesnack_personbästa_03.JPG
Size:	113,0 KB
ID:	1813961

Om du vill se dina egna eller en specifik användares PB:n kan man klicka på "Upplagda PB:n" vid profilen i foruminläggen. Alternativt först välja en användare under "Fotoalbum", "Medlemmarnas fotoalbum", "Medlemsnamn" och sedan sortera efter "Personalbästa (PB)"

Name:	2013-01-06_Fiskesnack_personbästa_04.JPG
Size:	21,8 KB
ID:	1813962

Tanken är att jag ska bygga in mer funktionalitet kring PB:na men jag återkommer med mer info kring det senare.
    Senast ändrad av Bergman; 2013-01-06, 18:10.
    C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
    Svar på vanliga frågor hittar ni Här
    Fiskesnacks regler hittar ni Här
    Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Mkt cool funktion

Kommentera

Hittade ingen annan tråd, men tycker att det är tråkigt att "storfisklistan" svämmas över av "100klubbsgäddor". Finns det någon personlig inställning för detta?
      sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inlägg
        Hittade ingen annan tråd, men tycker att det är tråkigt att "storfisklistan" svämmas över av "100klubbsgäddor". Finns det någon personlig inställning för detta?
        Just nu finns ingen sådan inställning men det går ju såklart att ordna om det är fler som efterfrågar det. Men kanske är det i sådana fall bättre att tweaka till så att det visas "lagom" många? Eller Minska bilderna för dem? Eller kanske höja längdgränsen en aning? Ja det finns många varianter men jag är inte helt säker på vad som blir bäst.

Jag vill ju att det skall vara ett levande flöde på förstasidan.

Diskutera gärna hur ni skulle vilja ha det så jag vet era åsikter

Kommentera

Ursprungligen postat av Bergman Visa inlägg
          Just nu finns ingen sådan inställning men det går ju såklart att ordna om det är fler som efterfrågar det. Men kanske är det i sådana fall bättre att tweaka till så att det visas "lagom" många? Eller Minska bilderna för dem? Eller kanske höja längdgränsen en aning? Ja det finns många varianter men jag är inte helt säker på vad som blir bäst.

Jag vill ju att det skall vara ett levande flöde på förstasidan.

Diskutera gärna hur ni skulle vilja ha det så jag vet era åsikter
          Klart att det är kul med ett flöde, att flödet minskar under lågsäsgong är nog tyvärr inget att göra så mycket åt?

Tänk vilket flöde det skulle vara om alla arter hade motvarande "100cm-gränsen" för Gädda. Tycker det var bättre innan när det var riktigt stora fiskar och dom fick sin fame. Men alla tycker ju olika.
          sigpic

Kommentera

visst är det kul med PB och att sätta ett nytt...för en själv...har dock aldrig förstått varför det är så viktigt för andra att få reda på nån annans PB:n...tycker det görs en alldeles för stor grej av det nu...helt ointressant egentligen,men det är min uppfattning det...
            Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inlägg
              Klart att det är kul med ett flöde, att flödet minskar under lågsäsgong är nog tyvärr inget att göra så mycket åt?

Tänk vilket flöde det skulle vara om alla arter hade motvarande "100cm-gränsen" för Gädda. Tycker det var bättre innan när det var riktigt stora fiskar och dom fick sin fame. Men alla tycker ju olika.
              100-klubben är ju någon slags målgräns för gäddfiskare, sedan tänjs gränserna allt längre. Tycker du vi skall ha någon motsvarade "reggräns" för längd eller vill du skippa längderna helt? Man kan ju höja gränsen till 110 eller kanske 120 cm och på så vis gallra bort några om det känns för mycket.

Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
              visst är det kul med PB och att sätta ett nytt...för en själv...har dock aldrig förstått varför det är så viktigt för andra att få reda på nån annans PB:n...tycker det görs en alldeles för stor grej av det nu...helt ointressant egentligen,men det är min uppfattning det...
              Samma sak här med PB:na. Just nu är det inställt så att de som är över 75% av regg plus nytt PB visas i flödet. Kanske skulle du tycka det var mer intressant om gränsen var 85-95% av regg? Eller vill du inte se PB:n alls menar du?

Personligen tycker jag det är skoj att både se och gratulera till andras PB:n men som du säger är ju smaken delad.

Det är också därför som jag frågar er vad ni tycker. Det blir mycket enklare för mig att veta hur jag skall förändra siten om jag vet vad ni tycker.

Kommentera

Du missade lite vad jag menade Bergman, jag bryr mig egentligen inte om folk har ett tungt eller mindre tungt PB så för min
                del skulle jag föredra om ALLA visades om de skall visas,för inte är det väl så att ett pb som "bara" når upp till 50% av
                reggvikten är mindre värt för fångstmannen,som säkerligen lagt ned mycket tid på det,än vad ett annat som når upp till 75% av reggvikten är värt för sin fångstman?? Vad det är värt för oss andra är ju egentligen helt egalt,så varför sätta en gräns alls för vilka som skall visas i "finrummet" ??
                Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
                  Du missade lite vad jag menade Bergman, jag bryr mig egentligen inte om folk har ett tungt eller mindre tungt PB så för min
                  del skulle jag föredra om ALLA visades om de skall visas,för inte är det väl så att ett pb som "bara" når upp till 50% av
                  reggvikten är mindre värt för fångstmannen,som säkerligen lagt ned mycket tid på det,än vad ett annat som når upp till 75% av reggvikten är värt för sin fångstman?? Vad det är värt för oss andra är ju egentligen helt egalt,så varför sätta en gräns alls för vilka som skall visas i "finrummet" ??
                  Jag förstår, men det går inte att visa allt på förstasidan utan där behöver man ju sålla bort en del saker för att få plats och jag vill att nyhetsflödet i mitten skall vara mixat med olika innehåll.

Om man vill se samtliga PB:n kan man ju spana in kompletta listan i fotoalbumet

Men kanske skall man ha ett val i profilen där man kan ställa in vad man vill se i nyhetsflödet. Då kan ju alla se det de själva brinner för. Lite om Flodebanan var inne på från början.

När det gäller värdet på olika PB:n så tycker iallafall jag att jag uppskattar dem mer ju högre de är. Tex så är jag inte så stolt över mitt Gös-PB. Men det hade jag nog varit om det var över 5kg. Smaken är som baken

Kommentera

Kul kul!
                    Går det att redigera redan upplagda bilder på något sätt?

edit...
                    hittade...
                    Senast ändrad av Totte; 2013-01-11, 17:26.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Johnnyjohnny, 2019-08-23, 10:31
                    12 svar
                    1 451 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Xerup
                    av Xerup

Startad av Xerup, 2022-12-19, 09:11
                    14 svar
                    1 184 visningar