Rensat bort en del trådar - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Rensat bort en del trådar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Forumet är stort och du har lyckats att skapa en mycket populär site Bergman. Kan det kanske vara lämpligt att rekrytera fler morderatorer? De tre som är i nuläget kanske helt enkelt inte räcker till? Jag tycker det är synd att hela trådar eller inlägg försvinner enbart pga av att det finns en detalj i någon post som inte är lämplig.

Man kanske ska ha en moderator för varje forumskategori och Bergman som "head moderator"? Jag tror det skapar större trivsel för forumsmedlemmarna. Exemepelvis är tråden om Gäddfeber som faktiskt innehöll massor av konstruktiv kritik, positiv som negativ. Med fler moderatorer kan man i tid se om diskussionen skenar iväg och gå in med varningar om trådstängningar, editera enkilda poster etc.

Att särbehandla medlemmar eller trådar skapar irritaion, även om detta inte är meningen. Klarar man inte av / hinner med allt så är det ypperligt att kunna delegera uppgifter på andra.

Kommentera

hmm.. tycker det är endel person angrepp mot kungen också... tycker faktiskt inte han har gjort några "personangrepp"! men de är väl ni som bestämmer de... men att ifråga sätta folks handlingar är väl inga personangrepp?? möjligt att de är de... men =/
      tycker det var synd att ni banade anders eller "kungen" inte bara för att jag är kompis med honom civilt utan också för att han bidrog med en hel del nyttigt också! han är faktiskt en av de mest fiskekunniga jag känner faktiskt! så han har nog hamnat mycket rätt här på sportfiskegymnasiet! grabben hade mycket bra saker att bidra med inom fiske!
      Rostbiff opch vinäger

Kommentera

Ursprungligen postat av Specimen
        Forumet är stort och du har lyckats att skapa en mycket populär site Bergman. Kan det kanske vara lämpligt att rekrytera fler morderatorer? De tre som är i nuläget kanske helt enkelt inte räcker till? Jag tycker det är synd att hela trådar eller inlägg försvinner enbart pga av att det finns en detalj i någon post som inte är lämplig.

Man kanske ska ha en moderator för varje forumskategori och Bergman som "head moderator"? Jag tror det skapar större trivsel för forumsmedlemmarna. Exemepelvis är tråden om Gäddfeber som faktiskt innehöll massor av konstruktiv kritik, positiv som negativ. Med fler moderatorer kan man i tid se om diskussionen skenar iväg och gå in med varningar om trådstängningar, editera enkilda poster etc.

Att särbehandla medlemmar eller trådar skapar irritaion, även om detta inte är meningen. Klarar man inte av / hinner med allt så är det ypperligt att kunna delegera uppgifter på andra.
        Det var just det som jag tänkte föreslå: skaffa flera moderatorer, Bergman. Forumet har blivit för stor för bara 3 sådana. Jag ställer mig bakom förslaget.
        Tight lines!
        CDan

Proffs på att lära masken att simma.

Kommentera

jag är också på de förslaget!! de behövs och de kommer bara behövas mer och mer!!
          Rostbiff opch vinäger

Kommentera

Ursprungligen postat av schlusser
            hmm.. tycker det är endel person angrepp mot kungen också... tycker faktiskt inte han har gjort några "personangrepp"! men de är väl ni som bestämmer de... men att ifråga sätta folks handlingar är väl inga personangrepp?? möjligt att de är de... men =/
            tycker det var synd att ni banade anders eller "kungen" inte bara för att jag är kompis med honom civilt utan också för att han bidrog med en hel del nyttigt också! han är faktiskt en av de mest fiskekunniga jag känner faktiskt! så han har nog hamnat mycket rätt här på sportfiskegymnasiet! grabben hade mycket bra saker att bidra med inom fiske!
            Du verkar ha missat en del som har sagts! Kungens personangrepp raderades bort av mig!

Kommentera

Stämmer upp i kören: Inför fler moderatorer.
              Sätt en hög men klar gräns. Alla inlägg som inte är relevanta för tråden eller har något med fiske att göra rensas.

Jag känner igen problemet då jag själv drivit ett par siter i internets barndom. I början blir man glad när sidan får ett hundratal besökare. När siffran stiger till ett tusental blir man förvånad. Till slut växer det nästan okontrollerat och det börjar bli svårt att driva det på fritidsbasis.

Ett sätt att rensa bort "skräpinlägg" är att inaktivera möjligheten att gör inlägg anonymt.

Kommentera

Det man också måste ha i åtanke är att alla inlägg som hänvisar till nedladdning av "piratmaterial" kan innebära problem för fiskesnack. Det kan diskuteras i all oändlighet om det är omoraliskt eller inte att tanka. Det skiter "de stora drakarna" i. Skulle en större distributör få upp ögona att det t.ex. hänvisas till en DC hubb på fiskesnack kan det bli problem.

Låt piratbyrån och andra sköta den biten.

Kommentera

Ursprungligen postat av Bergman
                  Andreasee, precis. Iom att min fritid inte räcker till för att lusläsa varenda inlägg så kommer tyvärr en del bra inlägg försvinna ur trådar när någon spårar ur. Säg att en tråd har 50 inlägg varav 10 ska tas bort ... antingen tar man bort hela tråden eller så får man gå in och editera/radera post för post som är mycket tidsödande. Då jag har ont om tid så blir det tyvärr så att jag hellre rensar lite för mycket än lite för lite.

Det är iofs inte olagligt att ladda ner film och musik för privat bruk. Vad som menas med privat bruk kan man läsa mer om om man vill. Att sprida filmen/musiken vidare är dock inte ok ... den som är mer nyfiken på lagen kan läsa lite här:

.
                  Bergman, du kan inte hänvisa till piratbyrån vad gäller juridiken. En del saker de skriver stämmer helt och fullt, men de sprider också helt missvisande information om rättsläget av politiska skäl.

Kommentera

Sorgligt handlande av vissa! Synd att du Bergman vågar försvara dig i de flesta fall när det gäller helt orelevant tjaffs, men när någon skriver något som faktiskt har en viktig innebörd så fegar du snabbt ut för att slippa få lite snea blickar från era största idoler trumman och Co! rövslickeriets landslag verkar finns på detta forum! Hur som helst slutdiskutterat för min del ( efter detta inlägg ).

Och vad gäller "baningen" av kungen så var det väl så orättvist fel som det kunde bli? Särbehandling 2000! Vid tidigare tillfällen så har flera personer fått ralla runt på denna sida en längre tid, och under den tiden har de skrivit massa kränkande skitsnack ( bla jag, har dock bättrat mig ) ! När detta har skett har ni ju inte verkställt ett jävla skit vad gäller att "banna" folk! Dock så har skitsnacket fortsatt och efter en längre tid har ni insett "ojj man kanske borde slänga ut dessa personer" !? Men när någon kommer med relevant kritik personligen mot Bossen av fiskesnack så fegar han brutalt ut och bannar istället den kritiska personen för att slippa honom snabbt och smidigt, och för att sedan kunna återuppta rövslickeriets ädla konst! Ja för er skull hoppas jag att trumman inte hann vara inne och läsa era inlägg så ni kanske i framtiden ändå lyckas få en signerad buster jerk.. lycka till ! No hard feelings gubbar..

Kommentera

Tycker att det är lite väl onyanserat att anklaga bergman för att vara rövslickare. Han känner väl inte Trumman och CWC har väl inte köpt annonsplats på fiskesnack? Varför också detta agg mot trumman och buster. Som om de vore några slags ledande figurer i Sportfiskevärlden. De är ju som folk är mest. Vad försöker ni visa? Att ni är radikala och står på sidan om etablissemanget? Sorry, men ni är inte först! Alla mellan 15-20 år har ett behov av att stå på egna ben och känna sig utanför. Det kallas ungdomsrevolt. Kul att ni också är där just nu. För oss som är över 25 kan jag bara säga: -Been there, done that... chill out!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av oskars, 2017-12-05, 20:19
                      75 svar
                      27 163 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg UB
                      av UB

Startad av Johnnyjohnny, 2019-08-23, 10:31
                      12 svar
                      1 457 visningar