Ang betygen på bilder! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ang betygen på bilder!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ang betygen på bilder!

Det är någon eller några som verkar ge samtliga bilder i fotoalbumet en massa ettor! Är det inte lite onödigt?? Som tex Slungans PB gädda hade fått en etta tidigare idag. Plus en massa andra bilder.
    Jag tycker inte att en gädda på nästan 10 kg ska få en etta!

Så kom igen nu grabbar/tjejer rösta ordentligt istället! Vi ska ge beröm för fina fiskar!

man ska väl lägga de betyg som man tycker att bilden är värd?? om nu dessa personer som har röstat en "1" så tycker dom kanske att bilden inte är så bra eller så är dom bara dumma... har inte sett bilden så jag kan inte säga vad jag tycker... får ta en titt...
    Rostbiff opch vinäger

Kommentera

Brukar oftast rösta 5or på bilderna som jag röstar på pga av fin fisk eller fisn kvalité på bilden osv.. 1-2 brukar jag inte bry mig om att rösta
      Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

vad är det man ska betygsätta? en bra bild eller en bra prestation?
        Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
        Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
        Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

push-up det är upp till var och en... Det jag har lagt märke till är tex om någon har lagt upp 4 helt nya bilder efter varandra så har samtliga fått en etta som första betyg... Lite konstigt att det är så ofta det är så!

Kommentera

Det är helt klart så att vissa sysslar med systematisk nedröstning av bilder. Vilka dessa är och varför, kan man bara spekulera om. Alternativt kan man utse en syndabock och börja att rösta ner dennes bilder =).

Skämt och sido. Jag har själv röstat 5 på vissa fantastiska bilder och när jag efter en tid kollar på samma bild igen, så har någon röstat ner den totalt. Detta är lite tråkigt får jag säga...

Kommentera

Det finns alldeles för många bilder i albumets som borde belönas med minusvärden. Det är sådana bilder vilka är klantigt tagna och har ett synnerligen vanligt motiv. Jag kan stå ut med ett vanligt motiv om bilden tagits på ett intressant sätt så att motivet eller någon intressant detalj på motivet framhävs.
              Men en bild tagen i upphetsning och C&R-brådska av en vanlig art i vanlig storlek med vanlig metod är en bra fotodokumentation att spara hemma i det personliga arkivet.
              Brukar vanligen inte ge betyg men det händer om bilden har något extra som bild. Fisken kan jag kommentera i text likaså själva bilden.
              Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Kolla bara på topplistan sortera efter betyg och kolla sidorna 330-333 samtliga bilder har endast fått ettor! Visst är det många bilder där som inte är världens bästa...

Fast detta kommer vi nog inte ifrån så länge betygsystemet är kvar. Jag ville bara få er andra att tänka till lite innan ni ger betyg. Tycker ni att bilden är värd en etta ge den en etta, men det händer att bra komponerade bilder med enorma och stora fiskar får ettor av någon. Sånt tycker jag är tråkigt!

Kommentera

Ursprungligen postat av BeBest
                  Det finns alldeles för många bilder i albumets som borde belönas med minusvärden. Det är sådana bilder vilka är klantigt tagna och har ett synnerligen vanligt motiv. Jag kan stå ut med ett vanligt motiv om bilden tagits på ett intressant sätt så att motivet eller någon intressant detalj på motivet framhävs.
                  Men en bild tagen i upphetsning och C&R-brådska av en vanlig art i vanlig storlek med vanlig metod är en bra fotodokumentation att spara hemma i det personliga arkivet.
                  Brukar vanligen inte ge betyg men det händer om bilden har något extra som bild. Fisken kan jag kommentera i text likaså själva bilden.
                  Håller med, vissa bilder ärsom är tagna med en mobilkamera på en 1kgs gädda, som ligger på en båtbotten t.ex. Känns så ovärt att lägga upp!

Även om det skulle vara en 10kg som är tagen så man knappt ser fisken p.g.a. dåligt kort får det såklart e lågt betyg. Jag tycker att ett tufft motiv på en kilosfisk kan vara mera värt en 5;a ?
                  sigpic

Kommentera

Jag har också lagt märke till detta och jag vet vilka som gör detta ... dessa personer har knappt röstat något annat än just ettor. Lite trist för dom som är nya på sidan och lägger upp lite bilder ... 5 min efter så har man en etta på alla bilder även om de är "värda" mer.

Har funderat på att göra något åt saken faktiskt men inte kommit på vad. Detta är uppenbara nerröstningar.

Ni som håller på vet vilka ni är ... sluta gärna med detta !
                    C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
                    Svar på vanliga frågor hittar ni Här
                    Fiskesnacks regler hittar ni Här
                    Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Johnnyjohnny, 2019-08-23, 10:31
                    12 svar
                    1 453 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Xerup
                    av Xerup

Startad av Xerup, 2022-12-19, 09:11
                    14 svar
                    1 184 visningar