Ang betygen på bilder! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ang betygen på bilder!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Bebest, ett par väl vald ord skrivna där :-) Vad förväntar man sig om man lägger ut allt man har? Lite självkritik borde vara på sin plats på fotoalbumet kan man tycka även om man befinner sig i nåt slag lyckorus ibland. Men en fin fisk plåtad på ett "normalt" godtagbart sett borde knappast rendera en etta. Till saken hör att jag fan inte ens kommit underfund med hur man röstar haha, det ser lite olika ut hemma på PCn och Macen på jobbet, kommenterar hellre i ord över en bild jag känner extra för, hellre än att ge en onyanserad siffra i utlåtande. På gott och ont det också givetvis...

Kommentera

Sen kan man ju tycka resonemanget som Elenen-hangarounden Hundsmackarn har ett något märkligt resonemang som sätter ettor i betyg bara för att få till nåt slags medelbetyg..hmmm.... Bilder är och kommer alltid att förbli en subjektiv betraktelse, det som är fint för en är nåt annat för nån annan. Poängbetyg på en bild är helt ointressant i det stora hela, för min del så cut the crap s a s ;-)

Kommentera

ja men tydligen inte för alla. man ska stå för sina röster tycker jag. iaf här på internet. sen i politik så är de annan sak. om mina idèer e så dåliga. vart fanken e era bra då?
        //Me

Kommentera

Har lagt upp en bild på min nystigna braxen som jag klassar som dom finaste fiskarna jag fångat inte ett fel på fisken kortet är bra enda felet är att jag har röda ögon, har enbart fått goda komentarer och höga betyg men sen efter ett tag så är man nere på 3 päng utan en enda ny komentar.

Smaken är som baken.

(Fisken är även anmäld till Fox Cup så vi får väl se vad dom tycker om korten där)

Kommentera

Ursprungligen postat av m@
            Bilder är och kommer alltid att förbli en subjektiv betraktelse, det som är fint för en är nåt annat för nån annan.
            Det är här som "problemet" ligger... Att ge betyg utifrån en subjektiv bedömning.
            För att ha en fungerade betygsättning så bör varje steg på en betygsskala
            uppfylla vissa på förhand bestämda kriterier så att bedömningen görs så
            objektiv som möjligt.
            Detta är nog väldigt svårt, om inte omöjlig, att uppnå i ett forum som detta
            med alla medlemmar och den frihet(läs anonymitet) som vi har.
            Man skall självklart väga in sina egna intryck av bilden, men det borde ju inte
            väga tyngst.
            Det finns säkert andra som helt andra tankar angående detta, men så tycker jag..
            There's only a thin line between standing on the shores fishing or looking like a complete idiot...

Kommentera

Varför inte ta bort betygsättningen då helt enkelt så slipper man problemet. Vill man tillföra sina egna omdömen är det bättre att kommentera bilden...

Kommentera

kan man inte helt enkelt vara så brutal att man spärrar vissa användare från att sätta betyg. ja menar, det går ju att se vilka som "bara" sätter ettor. Man kan skicka en varning via ett pm till dessa att de får ge fan i det. fortsätter de ändå borde man i databasen ev kunna spärra dessa användare från betygs funktionen.
                bara en tanke. jag är inte så haj på databasar att jag kan säga hur man gör men det känns som om det vore en möjlighet iaf.
                http://teammosbricka.blogspot.com/

TeamMosbricka.se

Min Fotosida

Fotobloggen

Kommentera

enkelt! ta bort alla möjligheter utom 5, så slipper folk dåliga betyg. nä, men allvarligt så kanske man ska minska ner alternativen till endast "bra bild"-alternativ. då kan ju dom som tycker bilden är dålig eller sådär, skita i att rösta och dom som verkligen gillar bilden röstar. får man inga röster så har bilden uppenbarligen inte gjort ngt intryck, och dom röster man faktiskt får blir av dom som gillar bilden, och kanske då även orkar ge en kommentar.
                  achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
                  \m/

Kommentera

Personligen så tar jag nog bort min bild, och jag tänker inte lägga in några fler.

Som tidigare skrev ta bort betygen och enbart ha komentarer till korten.

Kommentera

Ursprungligen postat av Andersson1
                      Personligen så tar jag nog bort min bild, och jag tänker inte lägga in några fler.

Som tidigare skrev ta bort betygen och enbart ha komentarer till korten.

Vackraste bilden här på länge, är det någon fisk man vill ha så är det en stor braxen, ngt speciellt över dom. SÅ fort körkortet är fixat blir det att "boka" platser vid Hossmo för att nöta rejält!
                      sigpic

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Johnnyjohnny, 2019-08-23, 10:31
                      12 svar
                      1 453 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Xerup
                      av Xerup

Startad av Xerup, 2022-12-19, 09:11
                      14 svar
                      1 184 visningar