Gäddfiske i Göteborg med omnejd - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddfiske i Göteborg med omnejd

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Gäddfiske i Göteborg med omnejd

Jag skulle vilja ha tips på bra sjöar med mycket gädda i Göteborg.

// Daniel

Denna tråden ska bli intressant att följa. är väldigt nyfiken på bra gäddsjöar här i gbg. Själv så tycker jag kanalen runt om stan är absolut bäst . Där får vi mycket gädda men mest upp till 2kilos. Även Härlandatjärn är bra men där är fisket enklare under vintern. Annars har jag hört gott om Rådasjön. Tyvärr så är det ju svår fiskat i Götaälv/Nodreälv där ska visst vara bästa gäddfisket i stan. men där måste man mer eller mindre ha båt tror jag. Mvh Daniel

Kommentera

Jag har planerat att försöka hitta lite roliga gäddvatten runt GBG. Vet ett par som jag dock inte har fiskat i ännu.
      Och kom i håg, Håll det enkelt...

Kommentera

nodre älv funkar ju. även utan båt. testa t ex från land vid tågbron. rätt strömt men de funkar med djupgående wobbler.
        uppströms om motorvägsbron finns en liten avskjutare från nodre älv, där har ja alldri fiskat men ser riktigt hett ut.

i göta älv är det bäst på sensommarn o hösten att fiska gädda. t ex på tingstadstunnels tak kan de va bra gäddfiske.
        ja bor ju ung 1 1/5 km frän göta älv, på hisingen då. o så som ja o polarn märkt är det bara att gå längs med älven tills man hittar ett bra ställe. men en del vikar e helt stendöda o andra e grymma.
        2006 schturabburejsn ur

Kommentera

Jag kom precis hem från Sävelången! Läste på bigpike.nu att det skall vara bra gäddvatten där.
          Tyvärr blev det ingen gädda för mig och min polare idag, däremot hade jag en gädda som simmade efter min rappala vobbler precis innan jag var tvungen att ta upp den. Riktigt störande, men sånt är ju fiske livet ibland. Skulle tro att den var runt 2 kilo.

Det var faktiskt ganska knepigt att hitta något bra ställe från land, men till slut hittade vi en lång brygga precis utanför en vassvik, det var för övrigt där gäddan var.

Det skulle nog vara lättare att hitta gäddorna om man hade en båt och fiskade av vass vikarna, eller varför inte på det djupa vattnet.

Nån som vet om man kan hyra nån båt i Sävelången, det hade varit grymt. Om nån vet, vad skulle det då kosta?

Några tips på bra spots på land är också välkommna!

// Daniel

Kommentera

Landfiske funkar i Djupviken, vad jag har hört så finns det inte överdrivet mycket fisk där, men får man något så är det stort. Har för mig det togs en gädda på 12 eller 14 kilo där för några år sedan.

Kommentera

[QUOTE]Originally posted by liquiid
              [B]Jag kom precis hem från Sävelången! Läste på bigpike.nu att det skall vara bra gäddvatten där.
              Tyvärr blev det ingen gädda för mig och min polare idag, däremot hade jag en gädda som simmade efter min rappala vobbler precis innan jag var tvungen att ta upp den. Riktigt störande, men sånt är ju fiske livet ibland. Skulle tro att den var runt 2 kilo.

För övrigt är sävelången rätt svårfiskad från land.
              Helt ok trollingfiske där dock.
              Finns en liten nystartad fiskeklubb som heter
              Rigor Mortis som har 1 båt liggandes i sävelång men som
              bara medlemmar använder sig av. Snart om den inte redan är i kommer båt nr 2.

Kommentera

För dom som inte visste kan man hyra båtar vid Vandrarhemmet/campingen mitt imot Bohus-fästning.
                Va ett tagsen ja hyrde där själv men har för mig att ja betalade en 200:hundring för båt med motor.
                Kanon o dra några meter utanför kanten hela vägen från nordfallsbron uppimot den gamla borgen som kommer längre fram. Fick några st uppimot 3-4 kg o en rackare satte ja på tvären rätt i ryggen :P

Kommentera

Tja.. Vet inte om det är till någon hjälp, men jag har tagit en hel del gädda i Surtesjön på UL. Inga monstergurkor kanske men en topp på ca 2kg denna sommar. Kul på UL. Men jag antar att du är på jakt efter lite större?
                  [font=monotype corsiva]Livet är inte de dagar som gått, utan de dagar man minns...[/font]

Kommentera

Då var det dags att dra upp sin första höst gädda. Jag och en polare hade tänkt att dra ut på lördag 2/10 morgon. Först hade vi tänkt att hyra båt på vid kungälvs camping och fiska av nordre älv, men efter samtal dit fick jag reda på att dom inte har några båtar till uthyrning i år

Så nu är vi ganska strandsatta, vi måste alltså stå på land nånstans eller om det finns något annat bra gädd ställe där man kan hyra båt.

Vad har ni för tips till oss. Det skall vara i Göteborg med omnejd.

// Daniel

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Elvispen12, 2025-06-19, 20:54
                    0 svar
                    156 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Elvispen12  
                    Startad av Zxakis, 2026-03-03, 16:53
                    1 svar
                    145 visningar
                    0 gillar