Fiskepolare i Boråsområdet! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskepolare i Boråsområdet!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Hej där

Kille på 30 från Borås här med ett nygammalt väckt fiskeintresse som tagit över min fritid med storm! Förr fiskade jag hemma i jämtland, och då var det nästan uteslutande mete och trolling efter Öring och Röding, men numera blir det mycket aborre och annat, mycket beroende på de vatten som finns närmast.

Är medlem i Pelikanen, men hittar gärna nya att fiska med. Intresserad av det mesta i fiskeväg och tack vare att tjejen bor på västkusten så blir det mycket kustmete också.

Hänger gärna med både ut i båt och på land. Hojta gärna till om ni vill ha med nån extra nån gång!

Kommentera

Goddagens

Man får väl ta och presentera sig nu när man flyttat till ny stad och allt.

Jag är en herre på 32 jordsnurr som nyligen flyttat från Malmö till Borås för nytt jobb. Likt Tony G ovan har även jag ganska nyligen tagit tag i fiskeintresset på allvar. Under de senaste 1,5 åren har fisket tagit över som mitt absolut primära fritidsintresse. Huvudsakligen kör jag dropshot efter Abborre (och gös där såna finns) och traditionellt "Svensson-spinn". Jag kämpar febrilt, när andan faller på, med att lära mig jerka på allvar, hittills med måttlig framgång :/. Jag är i övrigt öppen för de flesta fiskemetoder, även om flugfiske och specimenmete ännu är obruten mark. Ser verkligen fram emot att få testa alla spännande vatten i Borås med omnejd. Hittills har det blivit några abborrar i Viskan och några smågäddor i Storsjön.

Dessvärre kommer det inte hinnas med så mycket fiske nu under hösten (pga nya jobbet, flyttande, mm), men om någon vill ha sällskap får ni gärna höra av er, någon gång ska jag nog kunna komma loss.

-Mathias

Kommentera

Träben: Har du egen båt eller har du hyrt när du dragit gäddor i storsjön? Snackade med en i klubben igår och han sa att de dragit mataborre på pirk i fredags. Jag och tjejen var ute med hyrd båt i lördags men vi drev så det var omöjligt att vertikalfiska utan motor.

och var brukar du fiska i Viskan? Jag har provat vid ICA knalleland och ute vid cykelbron vid Sjöbo sommarstad men bara fått några mörtar. Har iofs bara provat bottenmete med mask och jigg.

Kommentera

Välkommen till Trandared säger jag då! Jag är en Vertikal och Jerk nörd som fiskar när det finns tid! Jag har två söner på 1,5 och en på en månad. Så en fisketur gör inte ont för att få lite tid för mig själv. Storsjön? Har fiskat där rätt friskt nu. Testat allt! Gått igenom sjön riktigt noga med lodet men stendött. Finns en och annan stor gös på lodet men segt som fan! Jag är 25 om någon skulle bry sig ^^

Kommentera

Haha. Verkar som att Trandared är välrepresenterat då jag också bor där!

Där han sa att de fått abborre var om man står på båtbryggan vid stugan och tittar på båtarna så tittar man rätt höger så ser man ett smalt sund mellan den bortre ön och fastlandet. I höjd med bortre kanten av den ön satt de.

Jag satsar på att spara pengar till en elmotor och ekolod till nästa säsong, så vi kan ju turas om att vara ansvariga om vi blir ett gäng. Är mest intresserad av vertikal och dropshotfiske från båt, men att trolla en hungrig gädda eller gös kan ju vara kul som omväxling!

Edit: Höger menar jag naturligtvis att man ska titta. Vänster är det bara skog... Har hört att det är ont om abborrar i skogen... :P
            Senast ändrad av Gahlin; 2011-09-26, 07:59.

Kommentera

Ursprungligen postat av Gahlin Visa inlägg
              Träben: Har du egen båt eller har du hyrt när du dragit gäddor i storsjön? Snackade med en i klubben igår och han sa att de dragit mataborre på pirk i fredags. Jag och tjejen var ute med hyrd båt i lördags men vi drev så det var omöjligt att vertikalfiska utan motor.

och var brukar du fiska i Viskan? Jag har provat vid ICA knalleland och ute vid cykelbron vid Sjöbo sommarstad men bara fått några mörtar. Har iofs bara provat bottenmete med mask och jigg.
              Jag har inte egen båt, utan det blir till att hyra. Har bara fiskat en gång i Storsjön och det var igår, då det blev ett par smågäddor som sagt.

I viskan har jag försökt hitta lite platser runtom i stan där man kan fiska, men det är ont om det. En helsickes massa träd överallt. Men jag har fiskat en gång vid Druveforsbron vid Hedins Bil, där jag fick en finfin borre på ca 7-8 hg. Väldigt strömt och högt vatten i kombination med stenig botten gör dock att man förlorar massor med sänken när man kör dropshot. Har även testat att fiska norr om stan, vid någon bro vid Parker ungefär. Dock utan resultat.

Även jag har planer på att spara ihop till elmotor och lod till nästa säsong. Vi får väl se hur det går med det, det är mycket andra investeringar på gång nu också... :/

Kommentera

Jag har tillgång till båt i ett par stycken sjöar runt om Borås. Har även el + bensinare som är flyttbara. När stänger de transåssjön - vore kul med en fiskesnack forum träff där.

Kommentera

Jag kollade, och Stora Transåssjön stänger 30e november, så det finns tid att rodda ihop en forumträff om så önskas. Vore rätt skoj. Just nu är det tjejen och jag som fiskar ihop, men ibland så kan man ju vilja göra olika saker, och jag är alltid på att lära mig nya tips och tricks!

Är det för övrigt bara jag som längtar tills isen lagt eller är vi fler som ser fram emot vintersäsongen?

Kommentera

Ge mig en snöskoter med en stor klyv längst fram så jag kan vintertrolla så kan jag nog oxå se fram emot vinterfisket.

Funderar på att dra upp till Storsjön på torsdag em om nu inte frugan har något inplanerat.
                    Var där idag och drog upp 2 hyfsade gäddor på ca 2,5-3kg, var av den ena var dum nog att hugga på samma drag två ggr inom loppet av 5min.
                    Släng gärna iväg ett pm om ni har lust att hänga på så ger jag ett svar på torsdag fm om jag kan komma iväg eller ej.

Kommentera

Ursprungligen postat av Testis Visa inlägg
                      Funderar på att dra upp till Storsjön på torsdag em om nu inte frugan har något inplanerat.
                      Var där idag och drog upp 2 hyfsade gäddor på ca 2,5-3kg, var av den ena var dum nog att hugga på samma drag två ggr inom loppet av 5min.
                      Släng gärna iväg ett pm om ni har lust att hänga på så ger jag ett svar på torsdag fm om jag kan komma iväg eller ej.
                      Hade varit trevligt, men jag jobbar till kl 17 och då börjar det ju nästan bli mörkt ute :/

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av innova, 2024-03-09, 21:37
                      7 svar
                      575 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg stefan1
                      av stefan1

Startad av Serben_, 2024-04-26, 18:43
                      0 svar
                      132 visningar