Ursprungligen postat av shank
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Fiskepolare i Boråsområdet!
Collapse
X
-
Lånar tråden och undrar lite om ovannämnda storsjön. Jag tänkte ta min första tur dit inom en snar framtid och har en radda frågor:
- Är den fiskbar från land?
- Om inte, hurdana är hyrbåtarna? Hyfsat skick? Finns det ankare? etc.
- Finns det djupkarta över sjön? Har googlat men inget hittat...
- Några allmänna tips för gädda eller gös kanske? Färger/beten/metoder som funkar fint?
- ...hotspots tackar man ju inte nej till heller...
tack på förhand!
Kommentera
-
- Är den fiskbar från land?
Ja finns ett antal ställen där du kan fiska från land.
- Om inte, hurdana är hyrbåtarna? Hyfsat skick? Finns det ankare? etc.
Inga ankare vad jag vet. Båtarna verkar vara rätt ok. Inte hyrt någon i år med hade en linder förra året och den var i fint skick då.
- Finns det djupkarta över sjön? Har googlat men inget hittat...
Finns på Sfk Pelikanens hemsida om jag inte minns fel. Tror det var under dokument och den hette något typ "karta x" inte den bästa vad jag minns. Sitter på mobilen så har inte länk framför mig men google "sfk pelikanen"
- Några allmänna tips för gädda eller gös kanske? Färger/beten/metoder som funkar fint?
Brukar mest kasta från land med mindre wobblers. Färgerna varierar väldigt.
- ...hotspots tackar man ju inte nej till heller...
Hehe kan tänka mig det.
Skämt å sido så orkar jag inte skriva det nu när jag sitter på mobilen. Skall försöka komma ihåg att skicka dig ett pm när jag kommer hem efter helgen.
Kommentera
-
Hej Testis.
Stort tack för bra och utförligt svar. Länken till djupkartan på sfk pelikanens hemsida funkar dessvärre inte.
Hotspots mottages tacksamt, som sagt, planen är att antingen köra jerk efter gädda, eller dropshot efter gös eller abborre.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Träben Visa inläggHej Testis.
Stort tack för bra och utförligt svar. Länken till djupkartan på sfk pelikanens hemsida funkar dessvärre inte.
Hotspots mottages tacksamt, som sagt, planen är att antingen köra jerk efter gädda, eller dropshot efter gös eller abborre.
Länken till kartan
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Testis Visa inlägghttp://www.laget.se/public_club/images/_users/document/[2788]21238.tif
Länken till kartan
Tack igen testis. Inte världens bästa karta, men den ger iaf ett litet hum om hur botten ser ut.
Kommentera
-
Fiskar också en hel del och bor i Borås. Håller mest till i Säven, Ärtingen och mindre skogssjöar kring Bredared. Fiskar allt i stort sett, men mest jerk o mete med mört, men även en del göskvällar blir det. Har en Ryds 495GT med 50hk4T på trailer som brukar få agera flythjälp under fiskedagarna. Bara hojta om ni vill med. Skicka PM med telefonnummer så kan jag höra av mig om intresse finnes.
Shank: När kan du åka ut? Jag vet många heta ställen i Ärtingen som nästan alltid ger nått. Tror jag sålde en båt till dig för nått år sedan.Sluta snacka, ut o fiska..
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av innova, 2024-03-09, 21:37
|
7 svar
575 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av stefan1