Fiskepolare i Boråsområdet! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskepolare i Boråsområdet!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiskepolare i Boråsområdet!

Tjena!

Niklas Heter jag och bor i Borås, jag är 23år och pappa åt en liten kille som heter Melker på 15månader. Jag skulle vilja veta om någon skulle vilja dela mitt intresse av att fiska? alla mina polare är festglada och har direkt inget intresse för o fiska mer än låna pappas gamla 70-tals spö och ett par gamla rostiga abu spinnare. Därför söker jag nya fiskepolare att umgås med ute på sjön! tänkte skriva lite vad det är för utrustning jag brukar ha ute på sjön samt vilka sjöar jag fiskar i. För övrigt håller jag på o letar efter en bra fiskebåt runt 13-18 000kr att sjösätta antingen i tolken eller åsunden. Skicka mig ett meddelande om ni skulle vilja ta en fisketur!

Utrustning!

* Fladen 8fots Med Shimano Catana 4000RA med Fireline 0.25 Lina
    * Ron Thompsan Dialex Spin 8fots Med Nyare Abu Garcia rulle med fireline 0.16 Lina
    * Berkley Ul PhazerII 6fots med Cardinal 1000ui med fireline 0.12 Lina

* Drag o övrigt.
    Kör väldigt mycket med rapala wobblers och även par conrad då konstigt nog för ett sånt billigt märke fungerar på gös helt klockrent! sen kör jag med tyngre 12g spinnare och även mindre för o få bra med betesfisk. Gillar skarpt att meta med Kinetics kastflöten! alltid gött o ha mört till gäddmete/gösmete. Sen brukar jag ha med mig min oumbärliga beteshink på 20L med syrepump, så betesfisken håller sig vid liv och fortfarande är aktiv vid krokning till metet! Va på Wollmars för ett tag sen o köpte en grymt bra Dragväska från Berkley, helt oumbärlig! perfekt storlek och bra fack! tipsar starkt om denna!

Mvh/ Niklas

Tjenare!

Är inte oäven på att hänga med och fiska någon gång.
    Tillhör kategorin som fiskar hellre än bra och ser det som skön avkoppling med chans på lite bonus.

Blir oftast att stå och kasta lite eller om polarna skall ut i någon båt och trolla så joinar man väl dom.
    För tyvärr så har frugan lagt in ett överdjävligt veto mot allt vad båtköp heter för tillfället.

Kör för tillfället med Shimano Forcmaster 9" med Shimano Sienna 2500RB rulle med fireline smoke 0.17 lina.

Eftersom jag precis som du är småbarns far till två små grabbar på 5 & 2 så är det inte alltid det funkar att åka och fiska.
    Men skicka gärna ett PM innan du skall ut, för har jag tid så hänger jag gärna på och fiskar.

/Martin

Kommentera

Ursprungligen postat av Testis Visa inlägg
      Tjenare!

Är inte oäven på att hänga med och fiska någon gång.
      Tillhör kategorin som fiskar hellre än bra och ser det som skön avkoppling med chans på lite bonus.

Blir oftast att stå och kasta lite eller om polarna skall ut i någon båt och trolla så joinar man väl dom.
      För tyvärr så har frugan lagt in ett överdjävligt veto mot allt vad båtköp heter för tillfället.

Kör för tillfället med Shimano Forcmaster 9" med Shimano Sienna 2500RB rulle med fireline smoke 0.17 lina.

Eftersom jag precis som du är småbarns far till två små grabbar på 5 & 2 så är det inte alltid det funkar att åka och fiska.
      Men skicka gärna ett PM innan du skall ut, för har jag tid så hänger jag gärna på och fiskar.

/Martin
      Bor också i Borås men 2 ungar. Brukar fiska 1-2 ggr i veckan. Fiskar just nu mest i Ärtingen men alla sjöar är av intresse. Dra ett PM när du är sugen.

Kommentera

Fan va kul grabbar! Har ju dock ingen motor då jag var efterhöll o sålde en stor plasteka med en mercury motor! Men ska nog köpa komunkortet. Det ger ju fiskerätt i 101 sjöar i ett år för 500:- då slipper man hålla på o lösa ut en massa fiskekort överallt! Och snart ska jag skaffa en styrpurpet/fiske anpassad. Sen har jag båtplats i åsunden :-) men jag funderar på att åka ut på lördag eller onsdag i veckan, men lördag är granterat att jag ska ut iaf! Blir gäddfiske med levande bete och fånga betesfisk. Så om nån av er eller bägge vill med så vore det skoj som fan! Gillar åsunden då det är bra fiske där. Hur inbiten är du då shank när det gäller fiskeutrustning?

Kommentera

Efterhöll står det men skulle vara efterklok

Kommentera

Onsdag är jag tyvärr uppbokad.
            Lördag kan funka men då vi skall ha kalas för 2 åringen på söndag så vågar jag inte lova att jag har tid då, men skall försöka i alla fall.
            Var uppe vid Storsjön i Viskafors igår och kastade lite. Var riktigt bra fiske där igår men fick tyvärr avbryta efter att ha blivit "anfallen" av en svärm med flygmyror. Brukar kunna vara ganska svårfiskat där annars med igår drog jag upp 3 fina gäddor på mellan 1.5 - 2.5 kg på 25 min Kommunkortet är väl investerade pengar. Slipper fundera på vart man skall köpa fiskekort till de olika sjöarna oh blir betydligt mycket billigare än lösa dagskort.

Kommentera

Onsdag och Lördag är tyvärr no-go för mig. Däremot skulle Söndag funka.

Kommentera

Ja men vi skulle ju kunna ta Storsjön på lördag om du kan? Jag bor i Rydboholm och båtar hyr man på tempo i Viskafors :-) fast 1a oktober flyttar jag till trandared. Men om du har lust så kan vi väl bara mötas där? Fast det hinner vi snacka om!

Kommentera

Ursprungligen postat av Gäddmetare88 Visa inlägg
                  Ja men vi skulle ju kunna ta Storsjön på lördag om du kan? Jag bor i Rydboholm och båtar hyr man på tempo i Viskafors :-) fast 1a oktober flyttar jag till trandared. Men om du har lust så kan vi väl bara mötas där? Fast det hinner vi snacka om!
                  Eventuellt kan jag Lördag eftermiddag beroende på när frugan kommer hem. Skall check med henne och PM:ar

Kommentera

Se mig som en grav missbrukare vad gäller fiskeprylar... Har för övrigt Båt + Motor (och elmotor). Så motorn går att flytta med varthän man ska.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av innova, 2024-03-09, 21:37
                    7 svar
                    575 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg stefan1
                    av stefan1

Startad av Serben_, 2024-04-26, 18:43
                    0 svar
                    132 visningar