Nu ska svärföräldrarna flytta till Ulricehamn, och det naturliga blir då naturligtvis att som komplement till Borås även leta fiskekompisar i Ulricehamn. Hur är det? Är det någon här som har båt i Åsunden eller vet av några andra roliga sjöar/vatten runt U-hamn som skulle kunna tänka sig att ha med sig en extra? Speciellt kul vore det att kunna vara med på gösanatta när det blir av också!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Fiskepolare i Boråsområdet!
Collapse
X
-
Hej på er allihopa..
Har inte varit inne på forumet på länge men började kika lite igen..
Ser att det blivit lite folk från Borås..
Bor själv ochså i Borås och fiskar mest för skoj skull och är väl ingen prylfanatiker precis.
Brukar fiska i Åsunden,Mjörn,Anten,Viskan..
Ja även storsjön men aldrig fått något tyvärr för det är ju nära å bra att lägga i båten i den sjön..Brukar trolla och har börjat lite med att jigga/drpshota men inte lyckat något vidare med detta..
Så OM någon några känner för att hänga med ut någongång så säg till båten står på trailer här hemma så det är bara till å åka..
Tänkte tagit viskan i dag (söndag) men med tanke på vädret så hoppade jag detta..
Jobbar tidigt varannan vecka så då slutar jag kl 9 på morgonen så om någon är arbetslös eller ledig på dagarna så gasta till så kan vi ta en tur OM någon är sugen på å hänga på,verkar ju inte bli is riktigt än iaf..
// Nesse
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Nesse66 Visa inläggHej på er allihopa..
Har inte varit inne på forumet på länge men började kika lite igen..
Ser att det blivit lite folk från Borås..
Bor själv ochså i Borås och fiskar mest för skoj skull och är väl ingen prylfanatiker precis.
Brukar fiska i Åsunden,Mjörn,Anten,Viskan..
Ja även storsjön men aldrig fått något tyvärr för det är ju nära å bra att lägga i båten i den sjön..Brukar trolla och har börjat lite med att jigga/drpshota men inte lyckat något vidare med detta..
Så OM någon några känner för att hänga med ut någongång så säg till båten står på trailer här hemma så det är bara till å åka..
Tänkte tagit viskan i dag (söndag) men med tanke på vädret så hoppade jag detta..
Jobbar tidigt varannan vecka så då slutar jag kl 9 på morgonen så om någon är arbetslös eller ledig på dagarna så gasta till så kan vi ta en tur OM någon är sugen på å hänga på,verkar ju inte bli is riktigt än iaf..
// Nesse
Kommentera
-
Känns som att det är dax att liva upp den här tråden igen nu när isen börjar släppa och värmen förhoppningsvis kommer snart.
Tänkte själv ut och blöta linan en kort sväng imorgon medans ungarna är på dagis så man kan fiska i lugn och ro.
Är det någon som har planer på att dra till kusten på söndag 1april förresten och isåfall vart?
Lite små sugen på att dra iväg men inte riktigt 100 än på hur det funkar med resten av familjen här hemma.
Frugan brukar ju planera in en massa saker.....Senast ändrad av Testis; 2012-03-22, 20:52.
Kommentera
-
Ojj vad kul att se folk som fiskar i Storsjön. Har lagt säkert 1000 timmar i den sjön när man var yngre. Hur är fisket i sjön idag? Jag hade mitt bästa fiske vid korpaberget på hösten med 10-tal gäddor mellan 4-6kg även en tappad närmare 10. Vet nån hur det är idag? Får tillbaka många minnen
Kommentera
-
Ursprungligen postat av lqtab Visa inläggOjj vad kul att se folk som fiskar i Storsjön. Har lagt säkert 1000 timmar i den sjön när man var yngre. Hur är fisket i sjön idag? Jag hade mitt bästa fiske vid korpaberget på hösten med 10-tal gäddor mellan 4-6kg även en tappad närmare 10. Vet nån hur det är idag? Får tillbaka många minnen
Dock lär säsongen där inte bli långvarig eftersom dom tydligen skall sänka sjön med över 7m i maj för att reparera dammluckorna. Dock kan man ju hoppas att de rensar upp lite när dom ändå är igång. Tydligen så hade "Boxhulta Sven" slängt en hel del skit i sjön senast dom sänkte den 1975 och han lär säkerligen fortsatt även efter att dom tappade på igen....
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av innova, 2024-03-09, 21:37
|
7 svar
575 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av stefan1