Fiskepolare i Boråsområdet! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskepolare i Boråsområdet!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Vintern kan bli kul, hade en rätt kass isfiskesäsong så jag är revanschsugen. Jag träffas gärna för en regnbågefiske i transås.

Kommentera

Ursprungligen postat av Träben Visa inlägg
      Hade varit trevligt, men jag jobbar till kl 17 och då börjar det ju nästan bli mörkt ute :/
      Beror på vart du jobbar.
      Var inte uppe förens vid 17 tiden igår och höll väl på till strax efter 19 innan smykrypen gjorde mig galen.

Kommentera

Jag är också på om det skulle bli en träff av något slag.
        Sluta snacka, ut o fiska..

Kommentera

ja har varit i storsjön två gånger nu på ett kort tag men inte sett röven av en fisk..har testat runt sjön i båt och även från land, vilket va värdelöst,, grunt en bra bit runt om om man inte står vid båt-bryggan.Vilket syns att folk gör med tanke på el-ledningen som går ovanför,, satt drag överallt ju ... och bajsbrunt vatten, såg knappt 30cm ner.. det e ju cola vatten! har snackat med andra folk i viskafors om fisket där,, men den mest intressanta handla om en liten bloody abborre, och någon gös på 90 talet! men visst , ett riktigt mysigt ställe och ett bra pris på båt och fiske.. Men undrar om det inte finns en anledning till det! får ni verkligen fisk där.. vi har varit 4 personer varje gång, och djupsjöar brukar ja inte ha problem med.. har testat allt.Tur man ändå skulle till viskafors annars hade ja flippat ut. däremot fanns där en god thai-grej som hade fin mat.. ihop med en mack, Kunde även köpa fiskekorten där.. på macken då! ha det! skitfiske

Kommentera

Ja om ni stod och fiskade vid fiskeklubbens stuga så förstår jag om ni inte fick något.
            Aldrig fått en fisk där någonsin. Tog mig friheten att markera lite ställen på en karta där jag i allafall plockat upp lite fina gäddor och gösar om ni skall dit igen. På ett av ställena plockade jag en gädda på 5-6kg i förra veckan men eftersom vågen inte var med kunde jag tyvärr inte väga den.
            X är platser med båt och O är från land så du förstår mina markeringar. Sedan så har jag väl några ställen till men något måste man ju hålla för sig själv
            Senast ändrad av Testis; 2011-10-12, 11:26. Anledning: Bildlänk bifogad istället för bild

Kommentera

Ursprungligen postat av Testis Visa inlägg
              Ja om ni stod och fiskade vid fiskeklubbens stuga så förstår jag om ni inte fick något.
              Aldrig fått en fisk där någonsin. Tog mig friheten att markera lite ställen på en karta där jag i allafall plockat upp lite fina gäddor och gösar om ni skall dit igen. På ett av ställena plockade jag en gädda på 5-6kg i förra veckan men eftersom vågen inte var med kunde jag tyvärr inte väga den.
              X är platser med båt och O är från land så du förstår mina markeringar. Sedan så har jag väl några ställen till men något måste man ju hålla för sig själv
              [ATTACH=CONFIG]34265[/ATTACH]
              Bildlänken funkar dessvärre inte för mig
              Jag blev väldigt nyfiken ju

Kommentera

Ursprungligen postat av Träben Visa inlägg
                Bildlänken funkar dessvärre inte för mig
                Jag blev väldigt nyfiken ju
                Har nu lagt upp en länk istället för att bifoga bilden hit.

Kommentera

Ursprungligen postat av Testis Visa inlägg
                  Har nu lagt upp en länk istället för att bifoga bilden hit.
                  Tackar, lite nya områden att testa nästa gång jag drar till storsjön.
                  Jag gjorde min första tur dit för några veckor sedan, fick då två smågäddor och en tappade en lite större. Det var dock i andra delar av sjön än vad du markerat.

Kommentera

Jag och tjejen var där nu i helgen och hyrde båt (brukar göra det ganska ofta) och fiskade ett ställe där vi fått tips. Tyvärr hade jag inget ankare så vi drev för mycket för att kunna fiska ordentligt, men jag fick en liten aborre på vertikalpilk plus ett par napp till, och tjejen fick en gädda på typ 5 hg på glidflöte med mask.

Vad jag förstått finns det bra med fin mataborre och gös i den sjön, ska bli kul att fortsätta beta av den allt eftersom Jag är inte direkt ute efter största fisken, utan är mer intresserad av bra matfisk. Fisket i sig är roligare än att väga, mäta och ta kort imho. Fast jag skulle nog också ta kort och skryta om jag fick nån bumling naturligtvis. haha.

Kommentera

Som sagt delar ju inte med mig av alla hotspots

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av innova, 2024-03-09, 21:37
                      7 svar
                      649 visningar
                      0 gillar