Idioter på sjön! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Idioter på sjön!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av hobbyfiske.se Visa inlägg
    finns några sätt att få uppmärksamhet, visa med handen att dom skall dämpa farten handflata nedåt för handen upp och ned. Har du kamera med gärna videokamera filma samtidigt som du signalerar brukar funka. Eller fulingen visa tecken att dämpa farten se lite desperat ut och peka på en punkt nära båten som kör dåre, då kan dom tro att det finns hinder i vattnet och brukar slå av direkt. båtkörkort lär inte göra någon skillnad
    Hur menar du med handen? Håller man den på högkant då eller? Hur fort upp och ner skall man föra handen?
    Är detta något typ av universellt tecken alla känner till då eller? Är det kanske något du har kommit på för dessa situationer?
    Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
    &

Fiskesnacks AbborrFemma 2020
    ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
    Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

-Okänd

Kommentera

Click image for larger version

Name:	sankfarten.gif
Views:	1
Size:	686 bytes
ID:	1760755
      Ursprungligen postat av Bowen Visa inlägg
      Hur menar du med handen? Håller man den på högkant då eller? Hur fort upp och ner skall man föra handen?
      Är detta något typ av universellt tecken alla känner till då eller? Är det kanske något du har kommit på för dessa situationer?
      Det tecknet man får lära sig på körskolan
      //C
      http://sportfisher.se

Kommentera

Jo nog borde båtkörkortet få effekt. Om jag kommer ihåg rätt så blir det krångligt att få köra "pappas snabba motorbåt", man måste upp på körkort nivå 3 med praktikprov och massa tjafs (mer omfattande än dagens skepparexamen), det borde hålla de mer oseriösa borta. Sen ska ju nån lägga tid på att kolla körkort också, annars blir det ju värdelöst...

Kommentera

eller så fiskar du på fel ställen......där jag fiskar finns inga fritidsbåtar. En o annan oljetanker passerar o river upp ljuslösa 1,5 meters vågor utan förvarning, men lite ska det guppa på havet tycker jag.
          Tänker man på fiske som Gustav svensson tänker på sport så kommer man snabbt fram till att fiske är ingen hobby - det är en livsstil!
          i alla fall när fiske är i tankarna från morgon till kväll, tröttsamt värre.....

Kommentera

Ja det är ganska konstigt när finns väldigt gott om plats och köra förbi på, så blåser vissa förbi så dom nästan kör över ankarlinan. Satt och fundera igår om nästa kommer och kör förbi i full fart för nära så kastar jag en makrill på dom, men det var bara funderingar som tur var.

Kommentera

Ursprungligen postat av Cole Visa inlägg
              [ATTACH=CONFIG]32236[/ATTACH]

Det tecknet man får lära sig på körskolan
              //C
              Jag trodde min ironi var tydligare
              &

-Okänd

Kommentera

Tolerans!

Självklart får man inte bete sig hur som helst. Man ska ha lite bondförnuft. Men något jag stör mig ännu mer på än dåligt båtvett är folk som skriker efter fler lagar och regler så fort någonting inte passar perfekt.
                De körde så det guppade i min båt, nu ska vi införa körkort och nya regler. Gärna även en ny myndighet som kostar massa pengar. LAPPSJUKA KALLAS DET!

Skidåkare från Stockholm gnäller på Norrlänska skoterägare. Skoterförare och markägare gnäller på hästar och motorcyklar i spåren.
                Och för att ge igen för skoterkörkort och hastighetsförbud så förespråkar skoterägarna körkort och effektgränser för båtar i skärgården mm mm.
                Och alla använde "miljö" och "säkerhet" som slagträn.
                Vad tror ni resultatet blir. Sportfiskeskatt, obligatorisk fångstutbildning eller varför inte helt förbjuda sportfiske med djurplågeri som orsak.
                Vilken samhällsnytta finns det egentligen med sportfiske? Skatteintäkterna från sportfiske är ju försumbara

Det är väl bättre att sköta sånt man stör sig på själv istället för att knyta näven i fickan och förespråka massa förbud.
                Och berätta för sina kompisar "hur nära man var att bli arg"
                Sedan kan man vara lite tolerant ibland och acceptera vissa saker även om man inte tycker likadant själv.
                Det är ganska många sportdykare som stör sig på sportfiskare också.

Och det är ingen enskild person jag angriper utan det är typisk Svensk som stör mig.
                Och jag tyckte det fungerade ganska bra före mopedkörkort, förarbevis, utbildning för övningskörning, maxhastighet för skoter, Skoterkort, registreringsplikt,
                Decibelkrav, blyförbud, vapengarderob max 4poäng, cykelhjälm. hundrasförbud, Krav på bygglov för att byta dörrmatta. mm mm mm mm mm.
                Och jag skulle gärna slippa betala 99%skatt för att uppehålla dessa nya regler som föddes ur gnäll.

Och hur hemskt är det egentligen att båten "guppade". Är jag villig att byta bort fritt kustfiske för att slippa det.
                Regel nr1:
                Har man inte släppt styret har man inte ramlat.

Kommentera

Dom som gnäller att det guppar, har aldrig fiskat när det blåser.Eller hur?
                  Jig-fishing är roligast.

Kommentera

Ursprungligen postat av Slaktmasken Visa inlägg
                    Tolerans!

Självklart får man inte bete sig hur som helst. Man ska ha lite bondförnuft. Men något jag stör mig ännu mer på än dåligt båtvett är folk som skriker efter fler lagar och regler så fort någonting inte passar perfekt.
                    De körde så det guppade i min båt, nu ska vi införa körkort och nya regler. Gärna även en ny myndighet som kostar massa pengar. LAPPSJUKA KALLAS DET!

Skidåkare från Stockholm gnäller på Norrlänska skoterägare. Skoterförare och markägare gnäller på hästar och motorcyklar i spåren.
                    Och för att ge igen för skoterkörkort och hastighetsförbud så förespråkar skoterägarna körkort och effektgränser för båtar i skärgården mm mm.
                    Och alla använde "miljö" och "säkerhet" som slagträn.
                    Vad tror ni resultatet blir. Sportfiskeskatt, obligatorisk fångstutbildning eller varför inte helt förbjuda sportfiske med djurplågeri som orsak.
                    Vilken samhällsnytta finns det egentligen med sportfiske? Skatteintäkterna från sportfiske är ju försumbara

Det är väl bättre att sköta sånt man stör sig på själv istället för att knyta näven i fickan och förespråka massa förbud.
                    Och berätta för sina kompisar "hur nära man var att bli arg"
                    Sedan kan man vara lite tolerant ibland och acceptera vissa saker även om man inte tycker likadant själv.
                    Det är ganska många sportdykare som stör sig på sportfiskare också.

Och det är ingen enskild person jag angriper utan det är typisk Svensk som stör mig.
                    Och jag tyckte det fungerade ganska bra före mopedkörkort, förarbevis, utbildning för övningskörning, maxhastighet för skoter, Skoterkort, registreringsplikt,
                    Decibelkrav, blyförbud, vapengarderob max 4poäng, cykelhjälm. hundrasförbud, Krav på bygglov för att byta dörrmatta. mm mm mm mm mm.
                    Och jag skulle gärna slippa betala 99%skatt för att uppehålla dessa nya regler som föddes ur gnäll.

Och hur hemskt är det egentligen att båten "guppade". Är jag villig att byta bort fritt kustfiske för att slippa det.
                    Lagar och regler är till för dom som inte kan tänka själva.
                    Och tyvärr behöver många regler för att förstå hur man bör göra.
                    Sunt förnuft är ganska ovanligt..
                    &

-Okänd

Kommentera

Ursprungligen postat av Bowen Visa inlägg
                      Lagar och regler är till för dom som inte kan tänka själva.
                      Och tyvärr behöver många regler för att förstå hur man bör göra.
                      Sunt förnuft är ganska ovanligt..
                      OT
                      Jag håller med självklart. Men man kan fundera för vilken nytta vissa lagar är stiftade.
                      Är det tex ok att införa ett nytt dyrt extrakörkort för samtliga busschaufförer i Sverige pga en enskild bussolycka i Norge.
                      Som orsakades, inte av en busschaufför utan en pensionerad polis (som automatiskt har samtliga körkort) och i en buss i tvivelaktigt skick.
                      Är det okej att förbjuda djungelolja för att något lyckats dricka en flaska och blev sjuk samtidigt som det fortfarande är ok med andra kemikalier som t ex sexvärt krom och isocyanater.

Lagar ska stiftas från sunt förnuft men tyvärr så lyssnar politiker ofta på korkade röstboskap som gnäller fram nya lagar och regler utan att tänka längre än näsan räcker.

Med det sagt så tycker jag också att det är störande med folk i stora båtar som har dåligt sjövett.
                      Regel nr1:
                      Har man inte släppt styret har man inte ramlat.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av innova, 2024-03-09, 21:37
                      7 svar
                      614 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg stefan1
                      av stefan1