Fiske i runt Kungshamn/Smögen? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske i runt Kungshamn/Smögen?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiske i runt Kungshamn/Smögen?

Hej!

Jag är en göteborgsk skåning som ska upp till Kungshamn i en vecka och undrar om det finns någon som håller till runt de trakterna och känner för att fiska någon/några dagar från 15 juli - 21 juli. Eller om det är någon som vet någon vettig turbåt man kan åka ut och fiska med som inte kostar multum.

Jag är 28 år och fiskar allt jag kommer åt, har väl de flesta typer av spön utom jerk. Orkar inte ta med mig allt upp då jag tar bussen, utan det får räcka med ett haspel och eventuellt ett havsspö.

Hör jättegärna av dig om du kan tänka dig att ta med dig en skånsk göteborgare på lite fiske, skulle kunna tänka dig att ge några tips på något hett ställe, eller något bra tips på en grym turbåt.
    Antal arter tagna på fluga i Sverige: 32
    Abborre, Benlöja, Bonito, Bäckröding, Elritsa, Gråsej, Gräskarp, Guldfisk, Gädda, Gärs, Harr, Lake, Makrill, Mört, Näbbgädda, Piggvar, Regnbåge, Röding, Rötsimpa, Sandstubb, Sik, Sill, Sjurygg, Skrubbskädda, Stensnultra, Större kantnål, Svart smörbult, Torsk, Tånglake, Vitling, Ål, Öring

Har du några tips på heta ställen för de arterna jag saknar så skicka gärna ett pm.

Hållö. ta hållö färjan från smögen. Från smögen går även några turbåtar (Nordens skeppshandel). på hållö finns möjlighet till alla möjliga fiskar. Makrill, bergylta, blåglyta, torsk, fjärsing, öring, plattfiskar, och mycket mer. och det är väldigt fint där ute med.

Lycka till Skittfiske

Kommentera

vill du ha det bekvämt ta strandpromenaden i kungshamn ställ dig vid smögenbrons fäste där får du det mesta även fin torsk
      Kust/klippfiskare fiskar främst gylta men även andra arter www.pofs.se
      Nu även blog på gylta.blogspot.com
      Glöm inte besöka foto & filmsidan www.fotopelle.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Digge Visa inlägg
        Hållö. ta hållö färjan från smögen. Från smögen går även några turbåtar (Nordens skeppshandel). på hållö finns möjlighet till alla möjliga fiskar. Makrill, bergylta, blåglyta, torsk, fjärsing, öring, plattfiskar, och mycket mer. och det är väldigt fint där ute med.

Lycka till Skittfiske
        Finns det något speciellt ställe på hållö du skulle kunna dela med dig av? Du kan skicka ett pm om du inte vill att alla skall få veta. Och jag kommer självklart inte sprida det vidare och jag kommer bara vara i kungshamn i en vecka så du kommer få ha stället för dig själv.
        Abborre, Benlöja, Bonito, Bäckröding, Elritsa, Gråsej, Gräskarp, Guldfisk, Gädda, Gärs, Harr, Lake, Makrill, Mört, Näbbgädda, Piggvar, Regnbåge, Röding, Rötsimpa, Sandstubb, Sik, Sill, Sjurygg, Skrubbskädda, Stensnultra, Större kantnål, Svart smörbult, Torsk, Tånglake, Vitling, Ål, Öring

Har du några tips på heta ställen för de arterna jag saknar så skicka gärna ett pm.

Kommentera

vi brukar alltid ligga i Marmorbasängen (insidan mot smögen brevid sälö). där är det santbotten med 2 grund i berg. fiskar från land. ca 4-5 m djupt från land(Bergylta, blåylta, fjärsing, plattisar, öring,) . sedan rännan mellan hållö och sälö, där brukar vi få mycket bergylta och blåylta även torsk där brantar det på rätt bra. sedan utanpå hållö innanför Hållöbrott. Fiskar mest över allt på hållö på N V S sidorna Vet ej varför jag aldrig fiskar på Öst sidan men får la testa det i sommar. Om du Dyker något kan jag även rekommendera att dyka runt hållö, jätte fint med allt djurliv.

Hoppas det var någon bra beskrivning på vart jag tycker det är bra. Lycka till Skittfiske

Kommentera

Det var en utmärkt beskrivning. Hur brukar du fiska? Bottenmete, skeddrag?

Kommentera

brukar mest köra med tackel, men ibland drag. För tackel så finns mycket kubbong på bergskanterna som fungerar jätte bra.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av innova, 2024-03-09, 21:37
              7 svar
              622 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg stefan1
              av stefan1