Bortkörd från fiskeplats av andra fiskare - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bortkörd från fiskeplats av andra fiskare

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Var ute för en lite smårolig incident under helgen, åkte med en av tur-båtarna, jag kom tidigt och tog en bra plats längst bak i aktern på kast-sidan, med tiden blev båten full, när vi sedan började fiska fick jag ock killen vid sidan om mig massor med fisk och en grabb på andra sidan fick för sig att hoppa över och ställa sig vid sidan om mig på ca 50cm avstånd, detta på en plats där man inte får stå pgr livbåt och motor.

När skepparen frågade mig om han skulle komma ner och slänga bort idioten kom jag att tänka på att jag hade haft känning av ett nät tidigare och lät honom hållas

Första kastet satt han mycket riktigt i nätet och blev av med första draget som om han inte lärt sig av första försöket gick han tillbaka och gjorde om det 2 ggr till med samma resultat vilket jag och några andra fiskare tyckte var väldigt roligt

Sedan gick jag över till hans kompis på andra sidan och förklarade lugnt att det låg ett nät där och att dom om möjligt skulle kunna förklara det så stackaren inte tappade fler drag.

Efter en del snack med sina kompisar försvann han tillbaka på rätt sida och höll sig där under resten av turen.

På rent jävelskap gav jag all min fisk till en okänd kille som stod vid sidan av honom.....

Kommentera

"Det är där jag vill att förbundet sportfiskarna går inn och upplyser om hur man värnar om fiskbestånden och regler,beteende,hänsyn e,t,c dom kan besöka invandrarföreningar/klubbar och med hjälp av tolk om det behövs, prata och upplysa dom om sportfisket i sverige.Då skulle det nog bli bättre."

Till att börja med tycker jag att man bör gå med Sportfiskarna: http://www.sportfiskarna.se/
      eller direkt länk till "bli medlem" formulär: http://www.sportfiskarna.se/varasidt...3/Default.aspx
      De gör mycket nytta för fisket på alla fronter och varje medlem hjälper till med sin fjuttiga årliga donation av pengar (310SEK) i form av medlemsavgift. Man får mycket mer tillbaka genom bara ett par exempel: 10% till 15% rabatt i sportfiskebutiker samt en massa gratis fiskekort i put&take sjöar & älvar, dessutom ökad fiskepopulation ger ju bättre sportfiske åt oss alla.

Återigen: Jag anser att vi, som betraktar oss själva ha god insikt hur man skall bete sig som sportfiskare, skall visa engagemang och bedriva även ”upplysande verksamhet” om beteendet, miljön, fisket och fiskeregler. Det är dock så att bemötandet bör ske på lika villkor, oavsett om människan man pratar med har en annan hud/hårfärg, vadarbyxor eller snobbiga kläder.

/Forza

Kommentera

Sportfeskaren: Jag vill bara upplysa om att man kan redigera sina inlägg om man har något att tillägga. Man behöver inte skriva 3-4 inlägg på raken utan att någon annan svarat emellan.

Kommentera

Ursprungligen postat av Sg Visa inlägg
          Sportfeskaren: Jag vill bara upplysa om att man kan redigera sina inlägg om man har något att tillägga. Man behöver inte skriva 3-4 inlägg på raken utan att någon annan svarat emellan.
          Lol, hade skrivit ihop ett liknande inlägg här för nån timme sen men ångrade mig sen och sket i o posta, heh

Jobbigt o läsa en mening per inlägg.

Kommentera

Har läst igenom ditt inlägg en gång till nu.I din rubrik skriver du att du blev bortkörd av invandrare men i texten så skriver du att du valde att
            packa ihop själv för att stämningen blev hotfull.Jag själv hade suttit kvar på min plats.Att du sedan skriver att Svenskar inte tillåts fiska där förstår jag inte riktigt heller hur du kom fram till.Du stötte med säkerhet på ett riktigt sk "packgäng" som har betett sig riktigt uselt, men att bunta ihop det packet med alla andra som har invandrarbakgrund och fiskar tycker jag är lite på dagisnivå.
            Hade jag stött på dem och sagt det du sa hade jag antagligen fått samma behandling som du fick även om jag enligt dig är "med dom".

Som någon annan innan mig skrev att vi som Sportfiskare som värnar om de vatten vi fiskar i informerar om regler osv till andra mindre vetande
            är ett mycket bra sätt på att kanske göra framtiden bättre.Detta gör jag själv när tillfälle ges.Ibland ljuger jag tom och säger till folk att det är
            grova fängelsestraff om man inte släpper tillbaka Karparna Hoppas att det lilla jag gör kan göra en lite skillnad iallafall.

Vill du ha lite medlidande form utav grova kommentarer som -Ja jag vet Blattarna rensar slut på fisken och beter sig som vildar,
            så finns det en Fiskesektion på Flashback där du kommer få sådana i mängder.

Skitfiske!!
            Senast ändrad av addicted2napp; 2011-07-14, 16:40.
            When Im feeling down.I just slide in something with Bob Nudd in the Dvd player.5 minutes after i cant help myslef smiling..

Kommentera

men om man vänder lite på det hela så körde TS bort "invandrarna" som ville fiska mellan TS o TS vän. TS väljer att packa ihop.
              vem kör då bort vem???
              bara speglade det hela objektivt så som texten beskriver händelseförloppet
              Tänker man på fiske som Gustav svensson tänker på sport så kommer man snabbt fram till att fiske är ingen hobby - det är en livsstil!
              i alla fall när fiske är i tankarna från morgon till kväll, tröttsamt värre.....

Kommentera

Samma problem i norrland med jobbig attityd, noll respekt till regler mm. Jag såg dem från båt och körde fram och sa att det var förbud mm , men de förstod inte svenska. Då fota jag dem och nämde polis, då kunde de svenska helt plötsligt och for. Så jag drog iväg med båten efter det och då hade de kommit tillbaka igen 15 min senare. En kompis som är känd här på fiskesnack sa åt dem från land och då tog ena upp en huggkrok i handen och tyckte inte folk skulle säga åt dem.

Klart som fan det är ett problem med deras bemötande och att de kräver respekt från oss men noll från deras sida. Och självklart så fattar alla att inte alla är så vi skippar snacket om det tack , men dock problemet jag nämde ovan stör mig.

Jag har tjuvfiskat själv, men dock ej hotfull mm om någon skulle säga till. Det är något sjukt om en 14 åring tar upp en kniv och stämningen blir hotfull.

Lätt å vara tuff här och säga man skulle stannat, kunde ha blivit löpsedel på aftonbladet

Kommentera

Ok då, vi invandrare är så jävla dåliga och skiter i allt. Skämtåsido....

Vad vill man få ut med en sån här tråd, jag fattar inte det?? Vill ni diskutera folkgrupper, är det verkligen här man ska göra det??
                  Vad kommer ni komma fram till, ja, problemet finns, gör ni något åt det???

Inte kommer något förändras även om alla här inne skulle hålla med, gör något istället för o skriva på ett fiskeforum, eller starta kanske ett fiskeforum där invandrare inte får vara med så stör ni ingen iallafall.

Kommentera

Lätt å vara tuff här och säga man skulle stannat, kunde ha blivit löpsedel på aftonbladet

Jag är tuffare där ute än vad jag är härinne
                    When Im feeling down.I just slide in something with Bob Nudd in the Dvd player.5 minutes after i cant help myslef smiling..

Kommentera

Ursprungligen postat av addicted2napp Visa inlägg

Jag är tuffare där ute än vad jag är härinne
                      Låter bra

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av innova, 2024-03-09, 21:37
                      7 svar
                      620 visningar
                      0 gillar