Bortkörd från fiskeplats av andra fiskare - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bortkörd från fiskeplats av andra fiskare

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Och rasistsnacket blir jag trött på, kalla dom va du vill, en neger e ju en neger, finns ju fan i ordböcker, en turk en turk, en alban en alban osv. Sen om man sätter ordet "jävel" efter e det upp till var å en. Dom kallar ju oss svenskar va dom vill utan åtgärder. Detta e ju löjligt. Fiska å visa respekt, att det ska va så jävla svårt[/QUOTE]

En Alban är en Alban,En turk är en turk.Men en Neger kallas för svart.Det står i den nya ordboken som de flesta använder idag.Inte den från 1938.De flesta svarta människor jag känner uppskattar inte att kallas för neger ,likt en Svensk inte uppskattar att kallas för Svenne,vilket i sig inte egentilgen är ett förolämpande ord.

Att andra utländska fiskare gärna sätter sig bredvid en själv när man är ute och metar har jag vart med om själv.Tror att det kan handla om att i andra
    länder så sätter man sig gärna bredvid varandra ute utan att skämmas och bara tjöta lite.Mer som en social grej.
    Ganska vanligt att se 7 gubbar stå på bredvid varann på en 20m lång gångbro över nån liten å.Mycket fisk blir det inte men trevligt verkar dom ha
    Jag tror att om man lägger upp det på rätt sätt och förklarar snällt att det blir sämre fiske för all om alla sitta så nära varann så kan det lösas ganska enkelt.

Killen som drog kniv ska egentligen ska egentligen bara ha en spark i arslet tillbaka till sitt hemland.
    When Im feeling down.I just slide in something with Bob Nudd in the Dvd player.5 minutes after i cant help myslef smiling..

Kommentera

Ursprungligen postat av shank Visa inlägg
      Du kan väl inte på allvar mena att det är ok att springa runt och skrika "neger" åt mörkhyade människor bara för att det finns i ordboken? Läs på om ordets uppkomst och återkom. Det finns ju mängder av ord i ordboken t ex "hora" men det innebär inte att man får kalla alla av kvinnligt kön det.
      Men för fan... jag trodde du skoja men... hora är ett yrke, inte benämning på en kvinna. En mörkhyad är väl neger? Inget fel med det, har inga som helst problem med fegisvarianten "mörkhyade", har massa polare som är från afrikansk, ja alla världsdelar, egentligen. Men själva rasistsnacket e ju löjligt, pratar jag om nån neger med en polare, även mina polare som är negrer, så säger jag "du vet han negern som..." dom skiter väl i det. Samma som dom säger svenne eller vafan det nu kan vara, vem bryr sig? Å varför?

Jag skriker ju inte neger så fort jag ser en, förstår inte hur du tolkar mitt inlägg egentligen å jag orkar ärligt talat inte ens förklara om du inte förstår, men för att anknyta till den här sajten; skitfiske på dig
      Fan va kasst väder... BRA, då drar vi å fiskar!
      Trolling i vänern + sjöarna runt omkring. Gädda, lax, öring, gös. Lägg till min blogg

[FONT=Impact]http://teamflink.blogspot.com/
      [/FONT]

Kommentera

Fisket på gullbrgskajen va sådär inga mängder,lite mört småbraxen och lite björkna.Det fina i fångsten var faktiskt en liten id på ca 100gr.För iden verkar utrotat (uppäten) annars kring gbg.En liten id ger ialla fall hopp att det finns någon kvar.Förr var det gott om id i vattnen,men nu är det soprent på id.Beror nog på miljöpåverkan.Eller?.

Kommentera

Ursprungligen postat av Sportfeskaren Visa inlägg
          Fisket på gullbrgskajen va sådär inga mängder,lite mört småbraxen och lite björkna.Det fina i fångsten var faktiskt en liten id på ca 100gr.För iden verkar utrotat (uppäten) annars kring gbg.En liten id ger ialla fall hopp att det finns någon kvar.Förr var det gott om id i vattnen,men nu är det soprent på id.Beror nog på miljöpåverkan.Eller?.
          Eller så fiskar du på fel ställen med fel metoder...? Tog senast ett par veckor sen en välkonditionerad id på 2kg i Nordre Älv, iden går visserligen också i Göta Älv ner en bra bit emot havet också. Det är bara på't igen!

Kommentera

GbgRobin.Du jag har feskat i vattnen runt göteborg sedan 60 talet så jag vet vad jag snackar om beträffande iden och deras försvinnande.Sedan är det ett par mil mellan Göteborg och nodre älv.Vill bara tilläga att jag vet om fisket i Nodre Älv då jag själv hade båt där i många år ovanför järnvägsbron.

Kommentera

Vill bara säga att störst abborre i Nodre Älv får du inte vid skärmarna,vilket är det kändaste stället.

Kommentera

Vill bara säga att störst abborre i Nodre Älv får du inte vid skärmarna,vilket är det kändaste stället.
                Säker på det? Självklart har fisketrycket längs Göteborgs och kringliggande vatten ökat, hört historier om 2kg+ abborre "förr i tiden" vid skärmarna, men dem går till viss del fortfarande där. 1.5 tog polarn en på förra hösten, 1.7kg vet jag också togs för inte så länge sen. Id tas det vid skärmarna också f.ö

Kommentera

Och hur många invandrare fiskar i Nodre Älv jämfört med vattnen i göteborg?.

Kommentera

Finns bättre ställen i Nodre Älv för abborre än skärmarna.Men av naturliga skäl skriver jag inte var i älven.

Kommentera

Och hur många invandrare fiskar i Nodre Älv jämfört med vattnen i göteborg?.
                      Senast jag kollade, en del. Men invandrare har ändå ingen större påverkan av hur fisket blivit, du tror inte mycket fisk går in via laxtrappor och fastnar, Svensson-fiskare som inte vet bättre än att slakta fisk dom fångar när dem köper metspön från macken? Allt är inte invandrarnas fel.

Om jag inte är helt ute och cyklar, så kanske det är du som alltid brukar och tjöta med en när man sitter och metar, och klagar på hur invandrare stör fisket överallt och hur just bara invandrarna (se, dem dras lätt över en kam) alla snor med sig fiskar utan fiskekort. Kan ha fel, men man vet aldrig.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av innova, 2024-03-09, 21:37
                      7 svar
                      619 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg stefan1
                      av stefan1