Bortkörd från fiskeplats av andra fiskare - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bortkörd från fiskeplats av andra fiskare

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ni får tänka på att att dessa människor fiskar till middan, mört å ris går inte av för hackor...

Nä men jag blir fan tokig när jag får höra sånt här, speciellt "solfjäder-fisket" som Korsdraget drog upp. Jag hade sagt åt dom å hade dom inte fattat hade jag slängt ut min lina å trasslat in mig i deras för å visa min poäng. Bl a... OBS! Hade jag även gjort om det var svenskar vill säga!

Och rasistsnacket blir jag trött på, kalla dom va du vill, en neger e ju en neger, finns ju fan i ordböcker, en turk en turk, en alban en alban osv. Sen om man sätter ordet "jävel" efter e det upp till var å en. Dom kallar ju oss svenskar va dom vill utan åtgärder. Detta e ju löjligt. Fiska å visa respekt, att det ska va så jävla svårt
    Fan va kasst väder... BRA, då drar vi å fiskar!
    Trolling i vänern + sjöarna runt omkring. Gädda, lax, öring, gös. Lägg till min blogg

[FONT=Impact]http://teamflink.blogspot.com/
    [/FONT]

Kommentera

Märkligt det du lägger tyngdpunkten på i din berättelse är att det var invandrare? Fast det kanske är det viktiga i en sån här situation och upplevelse.
      Beklagligt vilket fall, vilka nötter... Karma kommer bita dom i arslet.

Kommentera

Förstår inte heller ur personernas etnicitet kan vara av intresse - det är väl utifrån våra handlingar vi skall bedömas?

Kommentera

Du kan väl inte på allvar mena att det är ok att springa runt och skrika "neger" åt mörkhyade människor bara för att det finns i ordboken? Läs på om ordets uppkomst och återkom. Det finns ju mängder av ord i ordboken t ex "hora" men det innebär inte att man får kalla alla av kvinnligt kön det.

Kommentera

Vet inte hur det ser ut där men i sthlms skärgård så har du regler att följa när det gäller fiske i närheten av andra. Finns en Fiskeguide bok som man bör/ska följa, misstänker att det inte går att fälla någon om man inte följer boken men om man behöver ha fiskekort där du fiskar och dom nu inte har det så är det ju tjuvfiske vilket är ett brott som kan anmälas samt det olaga hotet.

Kommentera

Hej
              Huh! Beklagar oenigheter du upplevt. Ämnet: ”bortkörd av invandrare…” gör dock mer skada än nytta! Det må hända att ditt inlägg inte är tänkt ett vara ett dugg rasistiskt eller kränkande men man bör tänka sig för hur andra som läser ditt inlägg upplever och förstår det du skrivit.
              Vad vill du ha ut av det?
              - Förbud med lagstiftning till all fiske för icke infödda?
              - Uppmaning till alla att lämna fiskeplatsen man står på så snart man ser en till synes utländsk fiskare närma sig platsen?
              Överdriver jag? Ja, lite.

Har många tråkiga fiskehistorier att berätta, från att se havs/sjövatten användas som soptunna för engångsgrillar och ölburkar till spydiga kommentarer och ”uppmaningar” att jag skall åka tillbaka dit jag kom ifrån. Det är dock säkert att ~98% (hoppas jag iaf) av alla sportfiskare man träffar vid ”vattnet” är supertrevliga, roliga och hjälpsamma människor som är måna om fisket och miljön runtom. Jag anser att vi, som betraktar oss själva ha god insikt hur man skall bete sig som sportfiskare, skall visa engagemang och bedriva även ”upplysande verksamhet” om beteendet, miljön, fisket och fiskeregler. Det är dock så att bemötandet bör ske på lika villkor, oavsett om människan man pratar med har en annan hud/hårfärg, vadarbyxor eller snobbiga kläder.

Det har gått på tok för långt med knivhotet. Polisanmäl idioterna!
              /Forza

Kommentera

Pack finns överallt och av alla sorter, hudfärgen spelar ingen roll!

Har en annan fiskare mäskat upp en plats så ställer man sig såklart inte där och fiskar och stör honom. Det tillhör fiskeetiken och för övrigt så är det vanligt folkvett att inte störa/förstöra för andra.
                Dessutom är det så att det faktiskt är lagstadgat att den som är först på plats har rätten att fiska där. Ingen har då rätt att störa eller hindra hans fiske. Vad som anses vara att störa/hindra någons fiske är naturligtvis flytande. Står man och fiskar på Parapeten i Helsingborg så kan det bli trångt och ingen gnäller om det. Men har jag mäskat upp med bröd och fått multarna att äta och någon annan kommer och börjar fiska i mäsktstråket så är det inte okey. Inte heller om någon kommer och kör vattenskoter där. Då har jag rätten på min sida. Likaså får t.ex. inte en nätfiskare lägga ut garn på en fiskeplats som för tillfället är upptagen av sportfiskare, även om detta sällan följs. Det omvända gäller ju också. Ligger det garn på en grundtopp ska du som sportfiskare respektera detta.

I ditt fall Sportfeskarens så hade du rätten på din sida. Har du mäskat upp en plats så ska ingen störa dig i ditt fiske där på det sättet som de försökte göra. Så Volvoxc är helt ute och cyklar!
                Team Lilla Mys hemsida: http://www.teamlillamy.se

Kommentera

lagstadgat vardå? paragraf tack
                  hur mycket utrymme för den första tilllgodoräkna sig?
                  får den första gå på toa och komma tillbaka till "sin" plats?
                  hur länge får han vara iväg på toa?

Kommentera

Ursprungligen postat av perp Visa inlägg
                    lagstadgat vardå? paragraf tack
                    hur mycket utrymme för den första tilllgodoräkna sig?
                    får den första gå på toa och komma tillbaka till "sin" plats?
                    hur länge får han vara iväg på toa?
                    Du hittar vad som gäller i Skåne här.
                    Läs gärna delen som berör hur fiskare ska bemöta varandra. Den delen gäller i hela Sverige och inte bara Skåne.
                    Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Detsamma gäller i andra län t.ex:

Jag vet också att FJ har haft reportage om det för några år sedan då man förklarade vad som gällde juridiskt.

Vill du leta upp paragrafer så får du googla det. Frågan är väl mer varför du ifrågasätter det självklara att inte störa sina medfiskare...
                      Team Lilla Mys hemsida: http://www.teamlillamy.se

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av innova, 2024-03-09, 21:37
                      7 svar
                      610 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg stefan1