Volvoxc.Äger de marken?.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Bortkörd från fiskeplats av andra fiskare
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Ursprungligen postat av Sportfeskaren Visa inläggVolvoxc.Äger de marken?.
Jag har självklart förståelse för dig och ditt synsätt på det hela, men oftast har invandrare helt andra principer eftersom de kommer från en annan kultur och då krockar det oftast med vårr svenska kultur.
jag skulle aldrig få för mig att säga till någon att de inte får fiska mellan mig o fiskekompisen. I stället så säger jag t ex hej och försöker inleda ett trevligt samtal om t ex fiske.Tänker man på fiske som Gustav svensson tänker på sport så kommer man snabbt fram till att fiske är ingen hobby - det är en livsstil!
i alla fall när fiske är i tankarna från morgon till kväll, tröttsamt värre.....
Kommentera
-
Ursprungligen postat av volvoxc Visa inläggsjälvklart äger ingen marken(iaf inte bland fiskarna) och då har de lika stor laglig rätt att vara där.
Jag har självklart förståelse för dig och ditt synsätt på det hela, men oftast har invandrare helt andra principer eftersom de kommer från en annan kultur och då krockar det oftast med vårr svenska kultur.
jag skulle aldrig få för mig att säga till någon att de inte får fiska mellan mig o fiskekompisen. I stället så säger jag t ex hej och försöker inleda ett trevligt samtal om t ex fiske.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Sportfeskaren Visa inläggMen någon som vet varför det det är tabu eller betraktas som rasism så fort någon vill ta upp en diskussion om invangdrare och deras beteende och fiske?.Man måste väll få kunna skriva om det med likväl som om annat fiske.
Kommentera
-
Det finns ju något här i Sverige som vi brukar kalla god fiskeetik. Vissa vatten tillämpar s.k rörligt fisk dvs man fiskar en stund och flyttar sig några meter, gäller vid en del strömmande vatten. För övrigt är det först på plats som gäller. Sedan är det ju faktiskt lite konstigt att man i vissa fall måste ta till förskönade omskrivningar för att inte bli kallad rasist
Ps. Levererade kajen något innan ni fick sluta hälsar Lennart PSK
Kommentera
-
Det finns respektlösa svenskar och det finns respektlösa invandrare, så är det bara. Att dela på en plats, som kanske är deras allra favoritställe, är inget många fiskare vill göra.
Jag själv tycker inte det är tabu med en diskussion om invandrare och vad/hur dem fiskar, men det brukar oftast leda till påhopp och jävlar anamma bara för att dom ÄR invandrare så är det automatiskt något fel på nämnda sportfiskare på plats och resten av dem.
Kommentera
-
Liknade har hänt mig vid Kvicksundsbron i Mälaren. Brukar åka dit då och då och stå längst ut på piren och jigga gös. Har nu lärt mig att på kvällen så är det inte läge att åka dit. Är man där då ett visst sällskap på några fiskare kommer i stort varje kväll så är det bara att packa ihop. De slänger ut sina bottenmeten i en stor solfjäderform och snabbt så är hela fiskeytan upptagen. Påpekade detta första gången det hände och frågade lugnt "var skall jag stå och fiska har ni tänkt"? DU KAN GÅ PÅ ANDRA SIDAN BRON blev svaret?
RESPEKT!I näst kast så .....
Kommentera
-
Ja respekt o hänsyn saknas tyvärr i många fall. För något år sedan hade vi ett mete-KM vid Partihallarna, var 5-6 man som satt med 8-10m:s lucka. Vi mäskade våra zoner o fiskade på när några personer kom o skulle knö sig emellan, vi påpekade att vi tävlade o inte ville ha trassel med andra spön under tiden vi tävlade. Blev en hel del sura kommentarer innan personerna flyttade sig någre meter till de 100-tals meter fri yta som fanns. Vid ett annat tillfälle var jag o fiskade på samma ställe själv, metade o hade ett otroligt bra fiske med napp i vart o vartannat utlägg. Ett par personer på andra sidan Säveån (ca 40m bred) som inte lyckades få någon fisk satte på rejäla blytyngder på sina bottenmeten o plötslig började blytyngder slå ned 4-5m framför mig. Jag tyckte inte alls det var roligt o påpekade detta vilket inte uppskattades
Ska inte bara gnälla utan även berätta om positiva erfarenheter. Under de sista isvintrarna har vi haft ett fantastiskt sikfiske i Lundbyhamnen, ett antal personer från sydostliga länder var där o fiskadei stort sett varje dag. Här var inga sura miner utannär man kom så sa de "Hallå kompis här är fisken idag " och bjöd in till att fiska intill dem samt visade gärna vilken mormyska som var bäst för dagen
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Havsöring/Bästkustenav iMikacEn till havsöring..1 Foto
-
Kanal: Region Västra Götaland
2024-12-01, 08:54 -
-
Svar till Havsöring/Bästkustenav iMikacLängtar..1 Foto
-
Kanal: Region Västra Götaland