sagsjön - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

sagsjön

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• sagsjön

Jag och Jensen var nere vid sagsjön igår och skulle provfiska. Vi började med att åka bort till anstalten och gick in förbi stängslet och in på deras område och kom fram till en brygga. Denna bryggan vi trodde att ni på forumet rekommenderade. Men vi blev bortkörda av vakten.

Vart är det man skall fiska ifrån? ...
    www.fiskepolare.se

Stängslade områden brukar normalt betyda att man inte har tillträde...
    Gädda, karp och sutare... all the way!

Catch & Release Productions - Böcker, artiklar och filmer!

Svenska karpklubben - En härlig samling karpgalningar

Kommentera

Onödig kommentar. Enligt vakten har de varit stängslat under väldigt många år så frågan är vart man skall fiska om inte där som det antyds innan. Det var total förbjud att vistas där.
      www.fiskepolare.se

Kommentera

Finns ju inte så många ställen att komma åt den sjön, tyvärr. Ett ställe är ju från motorvägssidan, nästan i höjd med Sgsjö Belysning. Där är ett ställe med en öppning i vassen. Annars är det väl från banvallen man ev. kan komma åt, frågan är vad SJ tycker om det bara...
        Det rekommenderas inte att gå in på tomterna till de hus som ligger vid sjön, de som bor där verkar riktigt trötta på att ha folk springande.

Kommentera

Jo precis vi var längst med motorvägssidan.. Men det var som en liten vik där, innan den stora sjön öppnar sig. Är det i den lilla viken man fiskar då eller?

Kommentera

Se bifogad karta, där har jag vart och fiskat. Det var dock drygt 10 år sen sist, så jag kan inte svära på att det är fiskbart därifrån idag... http://www.n0.se/v/f94d91_sagsjn.jpg

Kommentera

Ursprungligen postat av ant2000 Visa inlägg
              Se bifogad karta, där har jag vart och fiskat. Det var dock drygt 10 år sen sist, så jag kan inte svära på att det är fiskbart därifrån idag... http://www.n0.se/v/f94d91_sagsjn.jpg

Den enda platsen som verkade fiskbar när vi var där var vid motorvägen. Att åka in på industriområdet verkade lite misstänksamt, det stod på skyltar att man var tvungen att ha på sig skyddsutrustning. Kanske får ta och ringa Mölndals kommun och fråga..

Kommentera

Man kan parkera utanför och gå in. Men det är bara den översta av platserna jag ringat in som man går till därifrån. De övriga längs rälsen nås med fördel från andra sidan sjön, där bostäderna ligger. Parkera en bit bort dock...

Kommentera

Ursprungligen postat av ant2000 Visa inlägg
                  Man kan parkera utanför och gå in. Men det är bara den översta av platserna jag ringat in som man går till därifrån. De övriga längs rälsen nås med fördel från andra sidan sjön, där bostäderna ligger. Parkera en bit bort dock...

Hur är det att gå på rälsen då? Vill ju inte riskera livet för en bra fiskeplats

Kommentera

Tja, rekommenderar ju att man hoppar ner från banvallen när det kommer tåg...
                    Är man uppmärksam så är det inga problem, vet dock inte vad SJ säger, som sagt...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av innova, 2024-03-09, 21:37
                    7 svar
                    608 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg stefan1
                    av stefan1