Sämsjön, vegby, Ulricehamn kommun - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sämsjön, vegby, Ulricehamn kommun

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Sämsjön, vegby, Ulricehamn kommun

Tjena alla fisketokar!

Mina föräldrar har ett lite sommarställe vid denna fina sjö. Tänkte detta kunde bli en tråd om enbart denna sjö. Får nämligen en båt inom en vecka eller två att lägga i sjön.

Mitt största problem hittils är att jag sökt med ljus och lyckta efter en djupkarta till sjön men har inte hittat någonstans, någon som har eller vet vart jag kan få tag i en.

Fisket för min del kommer framför allt bestå av spinn- och jerkfiske. Har haft en tur innan som slutade med en gädda på kilot. Men det ska slås i sommar så är det bara. Ni som fiskat/fiskar där, hur é sjön? Ös på med erfarenheter.

Snackar vi norra lr södra?

Kommentera

Det visste jag inte att det finns norra och södra. Men det är den som är rakt under Åsunden, vilket rimligtvis blir norra. Eller? :-)

Kommentera

Så mina damer och herrar södra sämjön är det som gäller. Så, alla som har erfarenheter av sjön upp med en hand :-)

Kommentera

Ingen?

Kommentera

ja brukade fiska öring o lax vid gällstad....den ån som rinner från sämsjön till sjön vid torsbo. sämsjön o åsunden har mycke gös o stor gädda.

Kommentera

Igår fick jag min första riktiga fiskedag med min båt i sjön. Kan lungt säga att vi hade en kul eftermiddag iallafall. Totalt 16 fångade och återutsatta gäddor. Inga imponerande storlekar dock, samtliga strax över kilot och ett par under kilot. Förrutom dessa hade vi 4-5 tappade, varav den ena troligtvis va på runt 2kg. Har aldrig upplevt liknande fiske, vi han knappt åka från båtplatsen innan det small i spöt.

Nu är det pengaspara för ett enklare ekolod på schemat, stor gädda ska fångas!

Kommentera

Härligt att höra!
                Min familj har också nyss skaffat sommarställe i närheten så vi har varit ute med båten 2 gånger, har hittills fått en abborre på drygt 1 kg (på Vegby sidan)!
                Letar också efter djupkartor.. Går du ut från Månstad-hållet eller Vegby-hållet?

Kommentera

Abborre på kilot va ju trevligt. Har hört från två helt oberoende källor att det ska finnas mycket och stor abborre. Speciellt på vegby sidan och längst söder ut i sjön. Längst söder i sjön är det va jag såg när jag va nere ganska långgrunt (max 1-2 meter) och mycket växtlighet.

Jag går ut från vegbysidan. Hade en tur i lördags och fick nytt PB på gädda, en riktigt fin på 4.1 kg. Samt en hel del mindre varav en på ca 1.5 och en på 1.9. Antingen finns det jäkligt mycket gädda eller så har vi lyckats hitta dem bra varje gång.

Kommentera

var och fiskade där i lördags.. fick gös på 6 kg=)

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av innova, 2024-03-09, 21:37
                    7 svar
                    595 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg stefan1
                    av stefan1