Södra Bullaresjön. Pimpel, spinn, trolling, fluga - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Södra Bullaresjön. Pimpel, spinn, trolling, fluga

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Södra Bullaresjön. Pimpel, spinn, trolling, fluga

Godagens alla pimpelrävar! Någon som pimplar på Södra Bullarsjön här på fiskesnack? Har vart där och pimplat idag med några polare. Trögt fiske än så länge men hoppas på att d snart vänder. Har letat som en galning efter lodkarta över sjön, men kan inte hitta någon. Någon som kanske har och kan dela med sig? är även ute efter tips om grund å branter och liknande. Kanske kan detta bli tråden om Södra Bullaresjön? Pimpel, spinn, trolling, fluga,..

Sätt igång å skriv Mvh/ Etanol-Man

Bullaren

[QUOTE=Etanol-Man;598405]Godagens alla pimpelrävar! Någon som pimplar på Södra Bullarsjön här på fiskesnack?

Hej Andreas jag fiskar en hel del i SödraBullarsjön både sommar som vinter men mest på sommarn,jag känner inte till alla grund i sjön men vet var de flesta ligger,kan du säga ungefär var du brukar hålla till så kanske jag kan hjälpa dig o andra,sjön e ju ganska stor o de finns en hel del grund o djupkanter.

Ang djupkarta så tror jag att de inte finns någon,jag har åxo försökt o få tag på en men inte lyckats.
    Senast ändrad av Team 3XZ; 2011-01-30, 19:57.
    Vattnet e alltid blött

Kommentera

Tjenatjena! Brukar för d mesta hålla till vid Smeviksön och grundet söder om smeviksön och vikarna vid smeviken men på sommarn å hösten har vi flängt runt å trollat å spinnfiskat lite varstans från smeviksön å långt ner i södra änden. Av d historier man hört av folk som bor där verkar d finnas grov fisk i sjön,.. abborre och gädda,.. har dock ej lyckats få någon bamse själv ännu men tog en gädda på 5,36kg (C/R) vid grundet söder om smeviksön i höstas på liten jigg så d känns ju lovande,.. hörde d va nån som hade fått borre på 1,4 i dagarna som va,..

Kommentera

Hej har du inte provat strax norr om smeviksön o söder om skäret där har du ett litet fint grund,där brukar jag jigga när isen har släppt o ända fram te isen lägger sig igen,har man lite flyt så står de stor borre där,du har även ett litet grund o en djupkant strax norr om skäret där kan åxo finnas fin fisk.
        Jag har jiggat mycke på grundet söder om smeviksön men aldrig fått någon stor borre +1 kg,där finns en hel del mindre borre o en o annan fin gädda,sen har du ett grund öster om smeviksön vid den lilla stenön den hittar du ca 100 m väster om stenön,om du fiskar när isen har släppt så ska du prova vikarna på östsidan i södra änden dom kan va bra ibland,de e bara ut o nöta
        Vattnet e alltid blött

Kommentera

lyfter denna tråd. Någon som vet hur det ser ut i Bullarsjön och runtliggande sjöar med isen? kan man komma åt att fiska från land eller har isen lagt sig?

Kommentera

Hej Digge jag tror inte att isen lagt sig än, de har ju blåst en hel del den sista tiden men ring till shelltappen i Hällevadsholm dom har säkert koll på de tel-nr 0524-50355.
            Vattnet e alltid blött

Kommentera

Ok tackar tackar.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av innova, 2024-03-09, 21:37
              7 svar
              622 visningar