Havsöring västkusten - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsöring västkusten

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Havsöring västkusten

Är det bara jag som är riktigt sugen på att fiska efter HÖ?
    Senast ändrad av timtimtim; 2011-01-24, 22:11.

haha nej fan, jag har typ abstinens snart

Kommentera

Själv är det första året jag ska satsa seriöst på detta. Har vart nere några gånger innan, men inte haft så bra koll. Säg till om ni vill ha sällskap av en Boråsare. Behöver lära mig ett och annat.
      Sluta snacka, ut o fiska..

Kommentera

Är själv riktigt taggad och skall storsatsa för första gången. Det ändå jag kan tillföra är entusiasm .

Kommentera

Ja det är hemskt med denna väntan, men man kan ju åka ner till skåne =)
          Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

Har aldrig fiskat havsöring men är sjukt sugen. tänkte jag skulle testa det i år. MEN, undrar lite vilka perioder man får fiska? är det olika tider på året beroende på vart man bor? eller får man fiska när som helst? som sagt är helt ny på detta fiske. och tanken är att fiske runt omkring göteborgs området. vilka tider på årer gäller där? och något särskilt jag behöver tänka på?

Kommentera

Ursprungligen postat av Kungen_i_sjön Visa inlägg
              Har aldrig fiskat havsöring men är sjukt sugen. tänkte jag skulle testa det i år. MEN, undrar lite vilka perioder man får fiska? är det olika tider på året beroende på vart man bor? eller får man fiska när som helst? som sagt är helt ny på detta fiske. och tanken är att fiske runt omkring göteborgs området. vilka tider på årer gäller där? och något särskilt jag behöver tänka på?
              bor du vid västkusten får du börja fiska 1a april och sen sluta 30 september, längre ner runt skåne o allt ere tidigare man får börja men har inte koll på när det är. spinnfiskar du 1april så kan ja rekommendera en abu reflex spinnare eller en vicke vobbler. flugfiskar du så kan man få på allt egentligen, man kan ju va lite kassisk o noga o gå efter va som egentlingen finns typ som räkor och märlor o tångloppor osv, fast ja kör alla möjliga galna flugor och får fisk jämnt, min allra bästa favvo är en liten orange räkfluga, funkar jämnt, på hösten kör ja lite brunaktigare räkimitationer, men jo, nästan alla flugor funkar om du ska ta hem en öring så måste den va 45 cm, men helst c&r de är inte speciellt svårt att få havsöring på kusten, nappar de inte så fåru titta om de e rätt temperatur o grejjer elle ha mckt tålamod o gå runt på många platser o fiska av, glöm inte vevstopp med spinnfiske!, vadarbyxer e riktigt bra att ha också

Kommentera

tackar så mkt för infon. blir spinnfiske för min del. ser verkligen fram emot att fiska havsöring. blir C&R för min del. sambon hon jobbar i en fiskbil så fisk blir det gott om ändå
                vad rekomenderas för spö?

Kommentera

Ursprungligen postat av Kungen_i_sjön Visa inlägg
                  tackar så mkt för infon. blir spinnfiske för min del. ser verkligen fram emot att fiska havsöring. blir C&R för min del. sambon hon jobbar i en fiskbil så fisk blir det gott om ändå
                  vad rekomenderas för spö?
                  jadu, e inte så inriktad på spinnfiske, men jag köpte en gång ett shimano set me rulle o spö för runt 7-800 kr och var riktigt nöjd me det, så shimano har bra saker iaf abu har bra spön också

Kommentera

Jag fiskar med en 2500storlek på rullen och med ett 9fot spö 7-28g. funkar fint på kusten

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av innova, 2024-03-09, 21:37
                    7 svar
                    614 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg stefan1
                    av stefan1