Aborrfiske i Gbg - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Aborrfiske i Gbg

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Re: Provade vallgraven

Originally posted by JD
    Hej.

Var och provade vallgraven idag med mitt nya UL-set. Var inte så trist att stå där ändå. Trädgårdsföreningen verkar ok. Fick inte ett napp, kanske för att jag höll på att förfrysa och var tvungen att åka hem. Ska göra ett nytt försök på lördag. Orsaken kanske snarare var att jag inte vet riktigt hur man fiskar med jigg.

Rätt mig om det är fel: kasta ut, låt den sjunka till botten, veva in ett halvt varv, låt sjunka, veva ett halvt varv till osv. Dessutom ska man väl kasta uppströms?

Några fler tips om aborrfiske i vallgraven? Jiggfärg, platser m.m.

Ha det.
    Jag hoppas att du kör med riktig tunn nylon lina! Jag kan garantera att abborr fisket blir mycket sämmre med flätad lina!
    Med tunn nylon lina menar jag högst 0.20mm!

Sen hoppas jag att du kör riktigt små jiggar! Som dem andra sa är det bäst med gula eller vita jiggar med röd huvud som gäller!

När jag menar röd så skall den vara röd! Det räcker att du kör med fel färg på huvudet så fär du ingentig!

Om det nu var så kallt så får du väl ta på dig mer kläder! HEHE!

Jag var själv och fiskade havsöring i Lördags! Det blåste riktigt ordentligt! Spöringarna frös lite då och då!
    Men det var inte kallt...

Det finns ingenting som heter dåligt väder bara dåliga kläder!

Kommentera

men ska ha tunn flät !!! 0.08 dynacable.. eller 0.10 powerpro ! det är bäst.. och om man nu måste nylon, är det dynalink som gäller !!!!! den överlägset bästa nylonlinan ! stark som fan, 0.16/3kg, nästan inget rullminne, den kan vara lite styv, men det får man stå ut med, annars är dynasoft ett alternativ. Och hur små jiggar menar du ? jag kör med de absolut minsta ibland, utsträckta är de kanske drygt 1 cm, och krok av en streamerkrok och ett blyhagel.... har tagit en 5hg borre på en rosa sån, 0.10 nylon, 4 fot/1-5 g spö... inte mycket att sätta emot, när man dessutom har en dålig rulle med ryckig broms... och lime; vad menar du med "JPG" ? ska det vara ett frågetecken efter ? eller fick du bara för dig att skriva nåt ?

Kommentera

Hej igen och tack för svaren.

Finns det fler tips så tar jag gärna emot dem. Ska i alla fall köpa en del gula och vita jiggarkroppar och ett gäng röda huvuden. Ska se om jag hittar några flytande jiggar med.

Fick berättat för mig att det var någon som hade fått 10-15 aborrar i vallgraven för några dagar sedan. Bara att försöka igen i helgen.
        MVH

JD

Kommentera

så jävla små behöver jiggarana inte va jag har haft bra riktat abborrefiske med shads i 10cm klasen.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av innova, 2024-03-09, 21:37
          7 svar
          613 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg stefan1
          av stefan1