Fiske i Viskan - Borås - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske i Viskan - Borås

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiske i Viskan - Borås

Som topic lyder, tänkte gå ut med en kompis från stockholm som kommer på besök och som hemskt gärna ville fiska i Viskan. Har aldrig fiskat där och undrar vart man skall stå för nästan garanterat napp på gädda? Helst i fiskekorts-fria delen. Inte ute efter några monster utan snarare en trevlig fiskestund på ett bra ställe att ställa bilen nära osv.

Tack på förhand.

Ursprungligen postat av BottenFiske Visa inlägg
    Som topic lyder, tänkte gå ut med en kompis från stockholm som kommer på besök och som hemskt gärna ville fiska i Viskan. Har aldrig fiskat där och undrar vart man skall stå för nästan garanterat napp på gädda? Helst i fiskekorts-fria delen. Inte ute efter några monster utan snarare en trevlig fiskestund på ett bra ställe att ställa bilen nära osv.

Tack på förhand.

Nu har vi vart ute och resultatet blev 4st gäddor runt 2Kg, kämpade fint gjorde dom alla i alla fall. Körde runt hela viskan där det var fritt att fiska och hittade egentligen bara 3 ställen att ställa bilen i närheten....så för dom som är intresserade:

1. Ute vid almenäs, stora parkeringen. Gå över gångbron mot sjöbo så går det komma ner till vattnet bredvid bron vid vass och näckrosor. Här tog 2 gäddor på 3 kast med en röd/vit wobbler.

2. Ut mot almenäs där kolonilotterna börjar kan man ställa bilen och sedan gå tillbaks en bit till gångbron i närheten. Såg mycket fisk här och en gädda blev det precis under bron. Också den på röd/vit wobbler.

3. City-Knalleland har en stor parkering och relativt enkelt komma ner till vattnet, går även ställa sig på viskastrandsgymnasiets område för att komma ner lätt. Här nappade det dock rätt bra, kompisen fick ett gäng aborrar på sin fluga och jag fick ytterligare en mindre gädda.

I övrigt tyckte vi inte det fanns något bra ställe att ställa bilen på längs hela den fria delen, hela sträckan är i stort sett igenvuxen så man kan komma ner till vattnet men inte kasta på nåt sätt. Stan finns ju såklart också men för mycket folk i närheten för att det skall kännas kul.

Så totalt blev det 4 gäddor 1-2kg och en hel drös med aborrar av varierande storlek på en 5 timmars tur.

Kommentera

Bara o gratulera..
      Du har väl även ner mot druvefors,,hela vägen från badhuset o ner..
      // Nesse

Kommentera

Ursprungligen postat av Nesse66 Visa inlägg
        Bara o gratulera..
        Du har väl även ner mot druvefors,,hela vägen från badhuset o ner..
        // Nesse
        Jodå vi var neråt där och kikade, men hittade egentligen inget vettigt ställe att ställa bilen på där man faktiskt kunde få upp fångsten....enda "stället" jag ansåg vara OK var vid ELEKTRA-parkeringen vid Borås Energi, men mot Druvefors vet jag/såg jag inte något bra ställe att komma i pga all **** växtlighet.

Centrum går ju men personligen tycker jag inte det är så himla kul fiska i stan bland allt folk som skall hålla på att distrahera, håna, fråga etc ;-). Annars tycker jag det är grymt bra utanför badhuset.

Kommentera

Ursprungligen postat av BottenFiske Visa inlägg
          Jodå vi var neråt där och kikade, men hittade egentligen inget vettigt ställe att ställa bilen på där man faktiskt kunde få upp fångsten....enda "stället" jag ansåg vara OK var vid ELEKTRA-parkeringen vid Borås Energi, men mot Druvefors vet jag/såg jag inte något bra ställe att komma i pga all **** växtlighet.

Centrum går ju men personligen tycker jag inte det är så himla kul fiska i stan bland allt folk som skall hålla på att distrahera, håna, fråga etc ;-). Annars tycker jag det är grymt bra utanför badhuset.
          Du har ju Hedins parkering så går det väl o fiska därifrån in mot stan mot gammla kyrkogården..Själv brukar jag fiska längre ner i viskan fast det är med båt..
          // Nesse

Kommentera

Ursprungligen postat av Nesse66 Visa inlägg
            Du har ju Hedins parkering så går det väl o fiska därifrån in mot stan mot gammla kyrkogården..Själv brukar jag fiska längre ner i viskan fast det är med båt..
            // Nesse
            Jo det har jag inte tänkt på, körde ändå som en dåre längs med hela viskan och försökte hitta något ställe.

Har bara tillgång till båt ut mot dannike och det är i och för sig schysst fiske men inte stort. Hört mycket bra om viskan ner mot Fiskatorsk...men som sagt, båt är ett måste då .

Kusinen har köpt båt han skulle köpa en fiskebåt....kom hem med en Bayliner... suck, helt ofiskbart från den .

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av innova, 2024-03-09, 21:37
            7 svar
            595 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg stefan1
            av stefan1