Bra Fiskevatten - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bra Fiskevatten

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Bra Fiskevatten

Hejsan!

Är det någon som har någon aning om vart det finns fiskevatten nära Vänersborg?
    ( Utan båt och fiskeKort )

Hört att det finns massor, men jag är nyflyttad, så jag hittar inte det.Vägledning kan hjälpa eller adress som man kan navigera...

Tack i förväg !

Vet inte om du redan vet det men det är bara 5 sjöar i Sverige som man inte behöver fiske kort i (Vänern, Vättern, Hjälmaren,Mälaren och Storsjön) sen är det ju även havet gratis att fiska i också. Resten av Sveriges sjöar och vattedrag är enskilt vatten eller fiskevårdsområdet. Om det är enskilt vatten så får man som vattenrätsägare bara fiska på sin egen "mark" om man inte har kommit överens om något annat med dem andra "markägarna". Och om det är en fiskevårds förening så måste du ha fiske kort.

Så om du har tänkt att fiska utan fiskekort så kommer du inte så specielt lång så länge du inte har tänkt att tjuv fiska.

Rätta mig gärna om jag gjort något fel eller missat något.

Jag kan tyvär inte hjälpa dig så mycket med vart du ska fiska eftersom jag inte kommer från dem trakterna. Men jag tror att det underlättar för dem som kan hjälpa dig om du skriver vad du har tänkt fiska och på vilket sätt.

Skitfiske!

Kommentera

Jag har sommarstuga i Vänersborg, eller rättare sagt "Vargön". Jag vet att det ska finnas några put&take-sjöar där de sätter in regnbåge någonstans i närheten, kommer inte riktigt ihåg hur man tog sig dit men det är någonstans i närheten. Sedan finns det någon sjö som heter Hallsjön eller liknande där dem också sätter in regnbåge. Annars så är det inte så långt till Vänern från vänersborg heller. Lycka till!

Kommentera

Tack så mycket!

A okej, då får man väl köpa ett fiskekort då :P

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av innova, 2024-03-09, 21:37
        7 svar
        604 visningar