Havsöring Strömstad-Rossö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsöring Strömstad-Rossö

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Havsöring Strömstad-Rossö

De senaste åren har jag hållit mig uppåt strömstad vid premiären. Och hela resten av säsongen för den delen
    Fiskar mest runt rossö då vi har stuga där.

Någon här inne som brukar fiska där omkring så vi kan byta lite hot-spots!? Bron till Rossö är för övrigt överskattad

Ursprungligen postat av Nilvert Visa inlägg
    De senaste åren har jag hållit mig uppåt strömstad vid premiären. Och hela resten av säsongen för den delen
    Fiskar mest runt rossö då vi har stuga där.

Någon här inne som brukar fiska där omkring så vi kan byta lite hot-spots!? Bron till Rossö är för övrigt överskattad
    Det är väl du och alla norrmän då som fiskar öring där. Du skulle nog fråga på ett norskt forum istället jag tror det ger bättre utdelning. Det var några år sedan jag fiskade runt Strömstad och Rössö har många fina platser för öring. Viull du prova något nytt så ta dig nedåt Fjällbacka. Där finns många fina sträckor för öringfiske.
    sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av letsgofishingtoday Visa inlägg
      Det är väl du och alla norrmän då som fiskar öring där. Du skulle nog fråga på ett norskt forum istället jag tror det ger bättre utdelning. Det var några år sedan jag fiskade runt Strömstad och Rössö har många fina platser för öring. Viull du prova något nytt så ta dig nedåt Fjällbacka. Där finns många fina sträckor för öringfiske.
      Ja är det är inte ofta man ser svenskar där uppe. Kan inte skriva om mina bra ställen på ett Norskt forum förstår du väl. Då kommer man inte ner till vattnet nästa gång man ska dit.

Blir nog att jag håller mig på "hemmaplan" så här i början på säsongen iallafall. Hoppas isen är borta bara...

Kommentera

Rossö....

Håller själv till på Rävö under påsk & sommaren, & funderarde på stället mellan Tjärnö-Saltö, vid parkeringen...?? Har iaf sett en del folk stå o fiska där.....

Har även hört om nån "öringsälv" som heter Nappstads-älven eller liknande... ska ligga nånstans vid/innanför/närheten av Nappstads-sundet......?!?

Tacksam för tips i framtiden!

Kommentera

Ursprungligen postat av Ron77 Visa inlägg
          Håller själv till på Rävö under påsk & sommaren, & funderarde på stället mellan Tjärnö-Saltö, vid parkeringen...?? Har iaf sett en del folk stå o fiska där.....

Har även hört om nån "öringsälv" som heter Nappstads-älven eller liknande... ska ligga nånstans vid/innanför/närheten av Nappstads-sundet......?!?

Tacksam för tips i framtiden!
          På kartan verkar det rinna ut nån fåra vid nappstad.. Men verkar väldigt litet..
          Var ute vid Tjärnö-Saltö en sväng förra året. Lite för tidigt dock. Är nog bra där ute när det börjar värma på lite.
          Om nu isen har släppt kommer jag nog att hålla mig nära fastlandet på torsdag. Typ runt Valö.

Kommentera

pröva nere vid långebryggan å runt där var nere i förrgår å tog en havsöring på 1 kg å lite makrill å näbbgädda går det ju ochså på

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av innova, 2024-03-09, 21:37
            7 svar
            604 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg stefan1
            av stefan1