nogon som vet var man kan fiska ruda i och runt omkring götteborg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
ruda
Collapse
X
-
finns ruda i delsjöarna (dock tror jag inte beståndet är så där jättestort) sen har det iallafall funnits ett bestånd av rätt småväxta rudor i klare mosse. Den har dock restaurerats rätt kraftigt på senare tid men borde ju finnas rudor där fortfarande.
Båda sjöarna är på Gula Kortet.
-
Ursprungligen postat av Bearboy Visa inläggI Sagsjön som ligger utmed motorvägen efter Kållered tror jag det finns rudisar.
Sedan är sjöns miljö något fruktansvärt ful, och fisket väldigt bökigt pga. enorma mängder växtlighet och gungflyPå jakt efter 15+
Kommentera
-
Ursprungligen postat av fiskesebbe Visa inläggÄnda ruda duger till är gäddmat
Jag är uppriktigt orolig eftersom jag hade tänkt försöka ge mig på lite Ruda-mete när väl isen släpper.
Syftet med mitt fiske efter Ruda skulle vara för mitt eget höga nöjes skull(jag tror att konceptet ibland brukar benämnas som "sportfiske"), precis som när jag fiskar efter Abborre, Gädda, Mört, Öring, Stäm, Gärs, Harr mfl. arter.
Men om nu Ruda enbart duger som nutrition åt Gäddor, och inte alls på något som helst tänkbart sätt "duger" som sportfisk, så känner jag att jag måste revidera mina planer inför islossningen.
Men jag är inte så mycket för det här med att blint köpa vad en främling på internet påstår rakt av, utan vill gärna ha någon typ av förklaring. Således får du gärna presentera de oomkullrunkeliga empiriska fakta som leder dig till slutsatsen att "Ända ruda duger till är gäddmat".
För om det är så att jag har korkade fiskeplaner så vill jag ju givetvis att någon välinformerad och hjälpsam person hindrar mig från de värsta excesserna och får mig på rätt bana igen.All you need is Lubb.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inläggEfter att ha läst ditt svar på att ruda enbart duger till gäddmat så blir det svårt att somna... det var riktigt roande läsningAll you need is Lubb.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av innova, 2024-03-09, 21:37
|
7 svar
564 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av stefan1