rinande vatten - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

rinande vatten

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• rinande vatten

tjenare!!....

Jag har några släktingar som bor i Trollhättan, och jag ska ditt i sommar och fiska så jag undrar om ni vet någon å där det finns ett BRA bestånd av öring eller där dom till och med sätter ut båge det ska hälst finnas små forsar och lugnare partier... det får va max tio mil iväg från Trollhättan..

tacksam för svar!!

Säve finns ju, vet dock inte hur långt ifrån Trollhättan det ligger. Öring, gädda, abbore, diverse vitfisk

Kommentera

Ursprungligen postat av 3peggy Visa inlägg
      tjenare!!....

Jag har några släktingar som bor i Trollhättan, och jag ska ditt i sommar och fiska så jag undrar om ni vet någon å där det finns ett BRA bestånd av öring eller där dom till och med sätter ut båge det ska hälst finnas små forsar och lugnare partier... det får va max tio mil iväg från Trollhättan..

tacksam för svar!!
      Jag är från Vänersborg från början och har fiskat i det området stora delar av mitt liv. Och jag kan säga dig att om du söker öring i rinnande vatten så har du kommit till fel område i Sverige. Vartenda stycke fors har belamrats med ett kraftverk för länge sedan. Åk ned till hojums- hålan när du är i THN så fattar du vad jag pratar om.
      Det enda jag kan komma på är om du tar dig nedåt GBG och inåt mot jonsereds hållet. Där finns det en liten rest kvar i säveån där man fortfarande inte har klätt strömmen i betong.
      sigpic

Kommentera

Man blir jävligt sur på dom där jävla kraftverken!!!!!Man kan spy på dem.....

Kommentera

Ursprungligen postat av 3peggy Visa inlägg
          Man blir jävligt sur på dom där jävla kraftverken!!!!!Man kan spy på dem.....
          Håller med dig fullständigt. det är sorgligt men mycket sant tyvärr. Om du däremot kan tänka dig fiske i stilla vatten så finns det en del att välja på. Fast mitt på sommaren är väl kanske inte den bästa tiden för öringfiske i denna delen av landet, då ska du nog befinna dig över polcirkeln för god fiskelycka.
          sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av letsgofishingtoday Visa inlägg
            Fast mitt på sommaren är väl kanske inte den bästa tiden för öringfiske i denna delen av landet, då ska du nog befinna dig över polcirkeln för god fiskelycka.
            Mitt på sommaren brukar det som sagt inte vara nån större aktivitet i öringen. Den har en trivsel temperatur på ca 8 - 10 grader, kommer man över 15 - 16 grader brukar det vara rejält dött.
            Skitfiske på er!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av innova, 2024-03-09, 21:37
            7 svar
            604 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg stefan1