Vänern / Mariestadsjön - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vänern / Mariestadsjön

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vänern / Mariestadsjön

Hej!
    Undrar om det är någon som brukar fiska i Mariestadsjön nu på vintern och vet några bra hotspots för lite pimpel efter abborre.

Samt om ni har tips på vad för pirklar / balanser som gäller för att få abborren på hugget. Var ute i lördags en sväng 6 timmar gick och borrade en hel del på olika ställen olika djup, ända reslutat var en liten mört som fick simma hem igen. Så tacksam för tips, blir nog en sväng på lördag / söndag igen.

Jag tycker fisket efter abborre i närheten av Mariestad är ganska kasst och har varit i flera år (antagligen pga all skarv och nätfiske), när det är båtväder så får man åka ganska långt ut för att stöta på stim med abborre. Jag brukar åka till viken istället som är lite mer lättfiskat då det inte är några jätteytor att leta fisk på. Tyvärr så brukar man få dra en hel hög med tusenbröder innan man får en stor på kilot eller mer, verkar inte finnas nåt mitt i mellan utan antingen är det småskit eller en bamse

Kommentera

Gädda är det gott om det vet jag, vilka djup ställer sig abborren på under vintertiden, är det ungefär som på sommaren som gäller ? runt 1.5 meter ? eller djupare nu på vintern ? stenig botten antar jag :P att man ska leta efter.

Är det kanske bättre att satsa på ismete i Mariestadsjön ?

Kommentera

fiske tips

Ursprungligen postat av Mrvox Visa inlägg
        Hej!
        Undrar om det är någon som brukar fiska i Mariestadsjön nu på vintern och vet några bra hotspots för lite pimpel efter abborre.

Samt om ni har tips på vad för pirklar / balanser som gäller för att få abborren på hugget. Var ute i lördags en sväng 6 timmar gick och borrade en hel del på olika ställen olika djup, ända reslutat var en liten mört som fick simma hem igen. Så tacksam för tips, blir nog en sväng på lördag / söndag igen.
        vattenverket vid golfbanan och ekudden är väl de som gäller.sen går de bra vid torsö bron också men de brukar va fram i mars men isen kan va lurig där.. askevik mellan sjötorp och otterbäcken brukar man kunna få en hel del och stora borrar.. annars e de skagern som e bäst sägs det, ja har inte prövat själv men de ska tydligen va riktigt gott om grov abborre där

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av innova, 2024-03-09, 21:37
        7 svar
        604 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg stefan1
        av stefan1