[GBG] Detaljerad lodkarta över sjö? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

[GBG] Detaljerad lodkarta över sjö?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• [GBG] Detaljerad lodkarta över sjö?

Jag har skaffat bil och är sugen på att utöka mitt territorie åtminstone ifrån de mest centrala och sönderfiskade sjöarna.

Jag letar efter någon sjö som duger ifrån land (jag fiskar vad som finns och med haspelutrustning) och undrar om det finns någon med riktigt detaljerad lodkarta? Så detaljerad att man kan hitta små grund eller djup på någon meter?

Pengar har man ju inte hur mycket som helst så om det ligger inom någon mil vore det passande för bensinkassan. =)

Tack på förhand!

/Rickard
    Var snel mot fisken!
    http://www.myfishmap.com/nenja

Ursprungligen postat av RickardOlofsson Visa inlägg
    Jag har skaffat bil och är sugen på att utöka mitt territorie åtminstone ifrån de mest centrala och sönderfiskade sjöarna.

Jag letar efter någon sjö som duger ifrån land (jag fiskar vad som finns och med haspelutrustning) och undrar om det finns någon med riktigt detaljerad lodkarta? Så detaljerad att man kan hitta små grund eller djup på någon meter?

Pengar har man ju inte hur mycket som helst så om det ligger inom någon mil vore det passande för bensinkassan. =)

Tack på förhand!

/Rickard

Här kanske du kan hitta någon sjö som passar. Dom flesta sjöarna runt GBG finns med här.

/Stefan

Kommentera

Jo jag hittade den sidan, helt underbar. :P

Tänkte mig dock något ännu mer detaljerat, så att man igenom lodkartan kan hitta eventuella bra platser. Jag får kanske leta helt enkelt.

Om någon har tips på sjö med hyffsade platser och knep så tar jag otroligt gärna emot dem, abborre och gädda vore såklart jättekul!
      Var snel mot fisken!

Kommentera

Gesebolssjön har en betydligt mycket bättre karta än Melicas lodkartor men den ligger inte inom 1mil från GBG.
        Är man inte rädd för att gå på lite sumpig terräng, =höga stövlar, så finns det många bra platser man når från land. Finns eventuellt en uthyrningdbåt typ 40 kr också. I Alla fall i grannsjön finns det en kvar..
        Hej, Tok-Torsten

It's not the kill, it's the thrill of the chase.

Kommentera

Gesebolssjön har en betydligt mycket bättre karta än Melicas lodkartor men den ligger inte inom 1mil från GBG.
          Är man inte rädd för att gå på lite sumpig terräng, =höga stövlar, så finns det många bra platser man når från land. Finns eventuellt en uthyrningdbåt typ 40 kr också. I Alla fall i grannsjön finns det en båt kvar, samma fiskekort.
          Hej, Tok-Torsten

Kommentera

Finns där tillräckligt med fisk för att det skall vara värt att bila då?

Låter riktigt intressant. :P
            Var snel mot fisken!

Kommentera

Det finns en hel del fisk. Jag har haft på en riktig bamsing som jag tyvärr inte fick upp islutändan. Hade den inne till båten ett par gånger. Men själv har jag fastnat i 3kilos träsket. Det finns många i 2-3 kilosklassen.
              Rent generellt växer nog gäddorna rätt långsamt där uppe. Men bra djupkarta är det.
              Fiskar mest från båt och då brukar det alltid bli ett par stycken.
              Hej, Tok-Torsten

Kommentera

Mjörn har ju eget sjökort, kanske kan vara nåt..

När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd..

Kommentera

Ursprungligen postat av Tok-Torsten Visa inlägg
                  Det finns en hel del fisk. Jag har haft på en riktig bamsing som jag tyvärr inte fick upp islutändan. Hade den inne till båten ett par gånger. Men själv har jag fastnat i 3kilos träsket. Det finns många i 2-3 kilosklassen.
                  Rent generellt växer nog gäddorna rätt långsamt där uppe. Men bra djupkarta är det.
                  Fiskar mest från båt och då brukar det alltid bli ett par stycken.
                  Nu väntar vi ju på att du skall bjuda med oss på båten

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av innova, 2024-03-09, 21:37
                  7 svar
                  588 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg stefan1
                  av stefan1

Startad av Serben_, 2024-04-26, 18:43
                  0 svar
                  135 visningar