utsättning svartedalen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

utsättning svartedalen

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Massolippo Visa inlägg
    Vi var uppe och fiskade i Svartedalen i helgen. Inte ett liv. Såg inte ett enda vak.

Är sjöarna totalt utfiskade?
    Vi var där igår (holtesjön?) och försökte få lite fisk, vi var 4 personer och lade ner en del jobb även om vi inte var där mer än runt 3 timmar.

Det verkade vara riktigt livligt och lovande till en början, mört kunde vi meta upp på löpande band men sedan var det stopp. Vi såg ett par lite större fiskar i vattnet men inget nappade på varken spinnare eller mört-bitar.

Vi löd dock inte rådet vi fått utan höll oss på östra sidan av sjön, kanske var dumt.
    Var snel mot fisken!
    http://www.myfishmap.com/nenja

Kommentera

lyfter tråden lite....

nån som vart uppe vid sjöarna där nyss? hur ser det ut? finns det nån fisk eller?

tänkte jag skulle åka upp imorgon nämligen

Kommentera

Jag var där och flugfiskade förra söndagen.
        Det var småjobbigt då det blåste ganska friskt och vinden vände hela tiden.
        Höll väl på i ca 5 timmar men fick bara abborre.
        Av alla som jag såg vara där var det bara en som hade en regnbåge på så det var ett riktigt skitfiske.
        Ett vak såg jag under hela tiden men det kan vara vädret som spökade.

Annars är det ganska fint med klippor och uddar om man metar eller spinner men det är ganska svårt att flugfiska om man inte har vadare.

Kommentera

Var ute vid abborsjön´s reservat fredag-lördag utav 10 pers vid ottersjön såg jag två som kammade hem 2 regnbågar totalt på 24timmar. Så åk inte till dom sjöarna iaf. Svartedalen är jag som sagt osäker på. för några år sen när vi var där hann man inte mer än o kasta i metet innan man hade en fin båge på kroken. undrar bara om det är samma nu eller om dom skiter i o plantera in fisk alls som det är just nu med tanke på alla hel dagars berättelser om att man inte fått nått.

120:- abborsjön är o kasta pengarna i sjön iaf så mkt vet jag.
          140:- Svartedalen lockar mer än abborsjön iaf. ska fortsätta följa tråden o se vad dom som varit ute nyligen säger om

Kommentera

Ursprungligen postat av Harry83 Visa inlägg
            Var ute vid abborsjön´s reservat fredag-lördag utav 10 pers vid ottersjön såg jag två som kammade hem 2 regnbågar totalt på 24timmar. Så åk inte till dom sjöarna iaf. Svartedalen är jag som sagt osäker på. för några år sen när vi var där hann man inte mer än o kasta i metet innan man hade en fin båge på kroken. undrar bara om det är samma nu eller om dom skiter i o plantera in fisk alls som det är just nu med tanke på alla hel dagars berättelser om att man inte fått nått.

120:- abborsjön är o kasta pengarna i sjön iaf så mkt vet jag.
            140:- Svartedalen lockar mer än abborsjön iaf. ska fortsätta följa tråden o se vad dom som varit ute nyligen säger om
            Svartedalen var trögt det med, men när vi väl hittat var dom stod så tog det inte lång stund innan vi fyllt vår kvot på 3 fiskar var. Ringde sportfiskarnas nr som står ifall man googlar Svartedalen. och tjejen som svarade där sa som det stod på deras sida att dom ej planterar ut i 3 av alla sjöar pga det måste komma från gyro fri anläggning eller vad det va, och att dom nyligen lagt ut i två av sjöarna, fredag och måndag men exakt vilka kunde hon inte svara på. Men verkar juh iaf som att dom i svartedalen sköter sitt med utplantering som dom skall eller så hade vi bara otur o inte få nån på 24h i abborsjöarna i risveden. dock tror jag på att dom inte skötte sitt jobb med utplanteringen. med tanke på att vi fick 9st regnbågar på typ 6h i svartedalen

Kommentera

Tror faktiskt att det planteras in fisk oftare i Ottersjön än i Svartedalssjöarna. Sedan premiären 1:a maj har det åtminstonde satts i fisk 5 gånger , kanske 6. Senaste gången var några dagar efter ert besök

Kommentera

Svårt för o tro detta. Jag lär ju inte åka tillbaka till ottersjön området någe mer iaf. visst mysigt med flytbryggor med stolar på var riktigt nice o sen var deras vindskydd görsköna o sova i. men som sagt på 24h var allt vi fick 1 ål samt 3 abborrar. Jag håller mig iaf till Svartedalen i framtiden o så lär dom jag åker med också göra.

Kommentera

Valet är helt fritt, men när det gäller isättningarna så är det faktiskt sant, är med i den ideella föreningen som driver dessa vatten, var själv med vid senaste isläppet denna vecka. Tidsavståndet mellan isläppen brukar variera mellan 2-3 veckor

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av innova, 2024-03-09, 21:37
                  7 svar
                  604 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg stefan1
                  av stefan1