Hotspots och lite tips ang. Stigfjorden och dess utlopp. Norr om göteborg - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hotspots och lite tips ang. Stigfjorden och dess utlopp. Norr om göteborg

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hotspots och lite tips ang. Stigfjorden och dess utlopp. Norr om göteborg

Tjenare! Jag har precis fått en efterlängtad semester och tänkte tillbringa en vecka på en underbar ö som ligger i Stigfjorden norr om göteborg. Jag vet av egen erfarenhet att det är ganska syresnålt och utfiskat vatten, men det kanske blivit en ändring?
    Jag vet däremot att det finns gott om havsöring. Är det någon som har lite erfarenhet av det nu såhär mitt på sommaren? Jag ska testa med både spinn, trolling och fluga. Kan man få lite tips på färger och lite flugval? Jag har tillgång till båt och kan förflytta mig smidigt och bra och ni som har bra med erfarenhet om havsöring såhär års kanske kan ge mig lite tips om hur jag ska fiska och ungefär vad jag ska satsa på för platser. Grund? Djupkanter?

Också så ska jag ta mig an lite makrillfiske i utloppet av fjorden. Hur ser det ut nu? Är det bra med makrill? Har ni fått något? Jag tänkte meta och också köra med häckla. Angående metet; hur djupt ska jag ha?

Mvh Albin

Tack för svar!

Ska du köra efter havsöring är det säkraste kortet att köra nattfiske med svarta flugor typ wolly bugger...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av innova, 2024-03-09, 21:37
    7 svar
    603 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg stefan1
    av stefan1