Hej! Undrar efter tips på bra vatten från land där jag söker främst abborre. Fiskar med jigg främst. Tack på förhand!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Abborre i göteborg
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Sissi Visa inläggHej! Undrar efter tips på bra vatten från land där jag söker främst abborre. Fiskar med jigg främst. Tack på förhand!
Gå in till min vän Sonny Stjärnås hos Stjärnås Sportfiske i Göteborg och fråga honom om bra vatten där man bekvämt kan fiska Abborre i och nära Göteborg...
Du kan hälsa Sonny från Leif Engström i Bålsta. Jag känner honom sedan han arbetade hos EL-GE Sportfiske i Göteborg...
Sonny byggde ett 10- fots spinnspö på en Sportex Carbon Kevlar-klinga åt mig som jag för många år sedan tävlade med i Leech Lake, Minnesota mot Babe Winkelman i Gädd- och Muskiefiske inför amerikansk TV... https://www.google.com/search?q=babe...w=1662&bih=788
Memories....
Old Firehand
Leif Engström
Senast ändrad av Old Firehand; 2019-04-12, 08:57.
-
Ursprungligen postat av Sissi Visa inläggHej! Undrar efter tips på bra vatten från land där jag söker främst abborre. Fiskar med jigg främst. Tack på förhand!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
Hej Sissi;
Gå in till min vän Sonny Stjärnås hos Stjärnås Sportfiske i Göteborg och fråga honom om bra vatten att fiska Abborre i Göteborg...
Du kan hälsa Sonny från Leif Engström i Bålsta. Jag känner honom sedan han arbetade hos EL-GE Sportfiske i Göteborg...
Sonny byggde ett 10- fots spinnspö på en Sportex Carbon Kevlar-klinga åt mig som jag för många år sedan tävlade med i Leech Lake, Minnesota mot Babe Winkelman i Gädd- och Muskiefiske inför amerikansk TV... https://www.google.com/search?q=babe...w=1662&bih=788
Memories....
Old Firehand
Leif Engström
http://www.trumman.com/fisketips.htm
Kommentera
-
Tack alla! Bra tips, har frågat runt på diverse affärer och får höra mycket om kanalerna. Har varit där en del gånger i höstas, då ag kört jigg och jerkbait med mindre vobblers (runt 10cm), tyvärr utan någon lycka. Har dessutom kört härlanda tjärn och Delsjön en hel del men bara fått några enstaka små vid bryggan/bron i Delsjön.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Loore85 Visa inläggMen du kan alltid höra med EL-GE sportfiske eller Strömvalls sportfiske om tipps.
Lars-Gunnar Hansson (in memoriam) innovatör och grundare av EL-GE Sportfiske AB var LEF Sport & Marinprodukter AB´s största kund och min personlige vän under många år...
Nothing is forever!
Old Firehand
Leif Engström
Senast ändrad av Old Firehand; 2019-04-12, 10:06.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Sissi Visa inläggTack alla! Bra tips, har frågat runt på diverse affärer och får höra mycket om kanalerna. Har varit där en del gånger i höstas, då ag kört jigg och jerkbait med mindre vobblers (runt 10cm), tyvärr utan någon lycka. Har dessutom kört härlanda tjärn och Delsjön en hel del men bara fått några enstaka små vid bryggan/bron i Delsjön.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Havsöring/Bästkustenav iMikacEn till havsöring..1 Foto
-
Kanal: Region Västra Götaland
2024-12-01, 08:54 -
-
Svar till Havsöring/Bästkustenav iMikacLängtar..1 Foto
-
Kanal: Region Västra Götaland