Båtuthyrning i sjöar runt Borås - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Båtuthyrning i sjöar runt Borås

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Båtuthyrning i sjöar runt Borås

Hej Boråsare,

Jag är nyinflyttad och har tagit med mig fiskeintresset. Är bortskämd med båt från min tid i blekinge så landfisket lockar tyvärr inte...

Tips på ställen som hyr ut båt i gös/gädd/abborr-sjöar runt Borås uppskattas!!

Eller om någon är villig att ta med en hyvens och relativt normal 29åring ut på en fisketur, så hojta till!

mvh
    Petter

Det finns båtuthyrning i ganska många vatten men inte så många i sjöar med alla 3 arter. För gösfiske så skulle jag nog rekommendera Norra sämsjön där det är lite bättre snitt på fisken än andra vatten häromkring. Sen kan du även hyra båt i Hoffsnäs och fiska i yttre åsunden & Torpasjön, där finns det relativt mycket fisk men snittet på alla arter är ganska litet i vikt, speciellt gösen. Men det är ett bra alternativ om man har med sig någon som är lite otålig . Tyvärr så tror jag att du inte har lika bra vatten här uppe som nere i blekinge.. Ganska hårt fisketryck här med få riktigt bra vatten..
    Jag kan säkert ta med dig ut en gång då det finns plats i båten, alltid skoj att lära känna lite nya människor!

// Freddy 25

Kommentera

Tack för svar Freddy, du har PM

Kommentera

Ursprungligen postat av Cruze Visa inlägg
        Det finns båtuthyrning i ganska många vatten men inte så många i sjöar med alla 3 arter. För gösfiske så skulle jag nog rekommendera Norra sämsjön där det är lite bättre snitt på fisken än andra vatten häromkring. Sen kan du även hyra båt i Hoffsnäs och fiska i yttre åsunden & Torpasjön, där finns det relativt mycket fisk men snittet på alla arter är ganska litet i vikt, speciellt gösen. Men det är ett bra alternativ om man har med sig någon som är lite otålig . Tyvärr så tror jag att du inte har lika bra vatten här uppe som nere i blekinge.. Ganska hårt fisketryck här med få riktigt bra vatten..
        Jag kan säkert ta med dig ut en gång då det finns plats i båten, alltid skoj att lära känna lite nya människor!

// Freddy 25

Litet i vikt??

Click image for larger version

Name:	IMG_0585.jpg
Views:	1
Size:	1,02 MB
ID:	1783949

Hyr båt på Yttre Åsunden, det kan löna sig

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat