Idrottslärare gör satsning på fiske i skolan- all hjälp välkomnas! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Idrottslärare gör satsning på fiske i skolan- all hjälp välkomnas!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Idrottslärare gör satsning på fiske i skolan- all hjälp välkomnas!

Hejsan!

Mitt namn är Mikael och jag arbetar som idrottslärare på Tranemo Gymnasieskola. Jag är i "startgroparna" när det gäller att dra igång en fisketävling för elever och personal på min skola. Syftet med detta är att sprida intresset för fiske och friluftsliv.

Jag tänker mig ett upplägg där vi tävlar i både artjakt och i tyngsta fisk i respektive art. Tävlingstider och sådär är inte spikade än, men ser gärna att folk kommer ut under olika årstider och därför lutar det åt ett år eller liknande.

Jag söker nu sponsorer som skulle kunna tänka sig att vara med och bidra med lite priser till exempelvis "månadens fångst" eller liknande. Söker också sponsorer vad det gäller pris till slutsegrare. Allt är av intresse när det gäller detta.

Vidare skulle jag vilja vädja till användare här på sidan som har gamla avlagda fiskegrejor (fungerande) som man inte behöver och kan tänka sig att avvara till eleverna på skolan. De kan då låna en utrustning och fiska på lektionstid, eller låna en utrustning under en period för fiske på fritiden.

Söker också inspiratörer som kan komma till vår skola och hålla i ett inspirationspass för våra elever där man förevisar ett visst fiskesätt eller liknande.

Har varit i kontakt med ansvariga för sidan och fått klartecken för att skriva detta inlägg. Hoppas på hjälp från trevliga människor så att vi kan genomföra detta.

Tacksam för all hjälp och stöd, det är ju för en bra sak!

Kontakta mig här eller via e-post: mikael.karlsson@tranemo.se

Mvh

Mikael Karlsson

Bra initiativ!

Vad har du tänkt dej för grejer som pris?