Idrottslärare gör satsning på fiske i skolan- all hjälp välkomnas! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Idrottslärare gör satsning på fiske i skolan- all hjälp välkomnas!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Idrottslärare gör satsning på fiske i skolan- all hjälp välkomnas!

Hejsan!

Mitt namn är Mikael och jag arbetar som idrottslärare på Tranemo Gymnasieskola. Jag är i "startgroparna" när det gäller att dra igång en fisketävling för elever och personal på min skola. Syftet med detta är att sprida intresset för fiske och friluftsliv.

Jag tänker mig ett upplägg där vi tävlar i både artjakt och i tyngsta fisk i respektive art. Tävlingstider och sådär är inte spikade än, men ser gärna att folk kommer ut under olika årstider och därför lutar det åt ett år eller liknande.

Jag söker nu sponsorer som skulle kunna tänka sig att vara med och bidra med lite priser till exempelvis "månadens fångst" eller liknande. Söker också sponsorer vad det gäller pris till slutsegrare. Allt är av intresse när det gäller detta.

Vidare skulle jag vilja vädja till användare här på sidan som har gamla avlagda fiskegrejor (fungerande) som man inte behöver och kan tänka sig att avvara till eleverna på skolan. De kan då låna en utrustning och fiska på lektionstid, eller låna en utrustning under en period för fiske på fritiden.

Söker också inspiratörer som kan komma till vår skola och hålla i ett inspirationspass för våra elever där man förevisar ett visst fiskesätt eller liknande.

Har varit i kontakt med ansvariga för sidan och fått klartecken för att skriva detta inlägg. Hoppas på hjälp från trevliga människor så att vi kan genomföra detta.

Tacksam för all hjälp och stöd, det är ju för en bra sak!

Kontakta mig här eller via e-post: mikael.karlsson@tranemo.se

Mvh

Mikael Karlsson

Bra initiativ!

Vad har du tänkt dej för grejer som pris?
    Om det funkar med begagnade drag eller andra fiskerelaterade saker så ska jag nog kunna skrapa ihop lite och skicka iväg!

Ett tips är att kontakta diverse affärer som säljer fiskeutrustning och höra om dom kan tänka sej att skänka lite prylar,
    det finns en hel hög med företag i högerspalten här som kan vara värda att kontakta, alltid nappar någon.

Ni har säkert någon lokal fiskebutik i närheten också, dom brukar aldrig vara omöjliga när det gäller skolor eftersom dom då (förhoppningsvis) ser ett mervärde i eventuella framtida kunder.

Kommentera

Ta kontakt med grabbarna på Fiskelagret i U-hamn. Vet att dom hjälpte till och styrde upp lite prylar åt flyktingarna på Majblommegården, så dom är inte omöjliga att ha och göra med.

Att dom sedan är grymt trevliga är ju bara ett plus

Kommentera

hej.
        mycket fint initiativ. fiske och friluft är ju det bästa som finns.
        när det handlar om att introducera ungdomar för fiske så ställer jag gärna upp som inspiratör.
        boende i svenljunga med utrustning för alla typer av fiske, stor kunskap utav både fiske och friluft.
        dra iväg ett PM till mig om det verkar intressant.

Kommentera

Hej!

Tack för era givande och intressanta tankar. Har haft ett Wollmars i Borås som stadig sponsor, de har alltid ställt upp och hjälpt till i den mån de har kunnat. Vill inte bara "mjölka" ur samma gubbar hela tiden och därför vänder jag mig till en bredare publik här och ber om sponsring och goda viljor via denna kanal.

Jag tycker också det är ett trevligt initiativ, något jag gärna gör och lägger lite tid på för att våra elever på skolan skall få en meningsfull skolgång och möjlighet till ett positivt fritidsintresse. Det krävs ganska lite kan jag tycka för att vi skall kunna göra något bra. En elev som aldrig har provat fiske och får en begagnad utrustning till låns från skolan har man ju på ett enkelt sätt öppnat nya dörrar för.

Jag vill gärna komma i kontakt med nya företag etc, de företag som syns och verkar här på sidan hoppas jag ramlar över mitt inlägg här och hör av sig om det verkar intressant. Ni som har "känningar" får gärna posta min länk till rätt personer!

Gös ingvar: Låter mycket intressant, svarar publikt så här initialt pga tidsbrist.

Ha en bra dag alla!
          /Micke

Kommentera

Hej Micke,

detta är en riktig kanonidé och Fiskesnack är således gärna med och sponsrar med tävlingsvinster. Jag mailar dig så tar vi det vidare därifrån.

Med vänlig hälsning Anders
            C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
            Svar på vanliga frågor hittar ni Här
            Fiskesnacks regler hittar ni Här
            Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Hejsan Bergman!

Vad roligt att fiskesnack är med på tåget, har fått dåligt med napp under veckan annars men hoppas fortfarande på fler positiva och hjälpande krafter.

Adressen är:
              Mikael Karlsson
              Tranemo Gymnasieskola
              Brogatan 11
              514 80 Tranemo

Mvh

Mikael

Kommentera

Click image for larger version

Name:	IMAG1877.jpg
Views:	1
Size:	486,6 KB
ID:	1779208

10 st Fiskesnack-jerkbaits går iväg med posten idag
                C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
                Svar på vanliga frågor hittar ni Här
                Fiskesnacks regler hittar ni Här
                Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Stort tack

Ursprungligen postat av Bergman Visa inlägg
                  [ATTACH=CONFIG]81228[/ATTACH]

10 st Fiskesnack-jerkbaits går iväg med posten idag

Kommentera

Lyfter tråden. Vi behöver fortfarande hjälp när det gäller att få tag i någon/några utlåningsutrustningar som elever som inte har eget fiskespö kan låna av oss under fisketävlingen.

Vill också ta tillfället i akt att tacka EL-GE som varit med och sponsrat oss med tio stycken spinnare.

Mvh

Micke

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av innova, 2024-03-09, 21:37
                    7 svar
                    622 visningar
                    0 gillar