Is på stora transåssjön Borås? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Is på stora transåssjön Borås?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Is på stora transåssjön Borås?

Tänkte avsluta regnbågssäsongen med ett fiske i stora transåssjön i borås på fredag.
    Såg igår att det låg ett istäcke över hela sjön men temperaturen har ju gått uppåt med lite regn också så med lite tur och en värmebölja borde det gå fiska på fredag.
    Nu till min fråga,, finns det någon vänlig själ som bor i närheten av sjön som skulle kunna kolla om isen ligger kvar på torsdag eftermiddag då jag har ca 5 mil att åka dit? lagom irriterande att komma dit och isen ligger kvar.
    Det är också lite irriterande att jag köpte fiskekort för några dagar sen när jag ändå åkte igenom Borås
    Jag tar tacksamt emot tips på bra bete i den sjön också då jag aldrig fiskat där förut..
    member of team TMT sportfiske

är och ska bli flera plus grader så bör inte ligga någon is där. annars har jag tyvärr ingen större koll på sjön, bara hört att något rött/oranget ska funka bra, men fiskar inte så ofta efter regnbåge längre.

Dock i pickesjön körde vi alltid rött och fick fullt på kortet nästan varje gång.

skitfiske!
    mvh Peter

Kommentera

Jag provade i pickesjön för ca 3 veckor sen och fick inget, något enstaka napp som drog ner flötet en stund men inget som fastnade, provade verkligen ALLT, flötmete, bottenmete och spinnfiske, men det var kanske fel dag.
      Hörde att dom tömde sjön helt på vatten och fisk efter att nån fördämmning rasat för ca 2-3 år sen och har inte hunnit fylla i så mkt fisk än, nån som vet nått om det kanske?? verkade ju inte finnas mkt småfisk som mört å abborre heller då mask och räka fick vara i fred..

Kommentera

Ingen som hade vägarna förbi. Då chansar jag och åker dit och hoppas det finns lite öppet vatten och att fisken nappar. Laddat upp med diverse olika powerbait, räka och mask, även speciellt utvalda spinnare får följa med så man kan prova vad som funkar.

Kommentera

Jag har lyckats med små tobyliknande blåa skeddrag där. Prova det.

Kommentera

Strax efter kl, 06 imorrse stod jag redo vid sjön men ett tunt lager is låg över hela sjön, bara att åka hem igen och känna sig besegrad av moder natur, inte ofta det händer. Jag får nog prova isfiske efter regnbåge på pickesjön så fort isen håller istället..

Kommentera

Hej! Har provat ett par gånger i Pickesjön jag med utan att ha sett skymten av en regnbåge. Polaren fick en liten mört och abborre på mete med mask men utöver det stendött.
              http://enamatorfiskare.blogspot.se
              Instagram enamatorfiskare

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av innova, 2024-03-09, 21:37
              7 svar
              613 visningar
              0 gillar