Långhalmen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Långhalmen

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Tackar för infon. Se om man har vägarna förbi nåndag och kan kolla hor "rampen" är. Om det går att sjösätta min båt där.
    Någon som vet om spöparavaner är tillåtet eller ej?? Och hur många spön man får använda...

Kommentera

Tack som fan Kristensen!

Var faktiskt inne på gården vid det röda huset men det såg väldigt privat ut så vände på gårdsplan,
      vägen från huset ner till sjön som syns på kartan är ingen bilväg antar jag utan gångväg?

På Satellitbilden ser det faktiskt ut som att det ligger några båtar där, finns det brygga? Privat område antar jag.

Även om de som bor där är hyggliga och låter en sjösätta sin båt därifrån någon gång så vill de säkert inte att man skall ha den liggandes där och att man skall parkera sin bil på deras gård varje gång man skall fiska där.

Kommentera

Ska du lägga i båten mer eller mindre stationärt så skulle jag rekommendera gubben i det gula huset som hade rejält med mark kring sjön som man säkert kan få hjälp av en bra dag.. Dom med hundarna och det höga staketet i den röda kåken var väldigt trevliga och tillmötesgående när jag var där och prata iaf och "rampen" var i slutet av vägen som gick ner till deras hus på din högra sida om man kommer från U-A - ALLTSÅ en rak kort grusväg fullt körbar för bilar Dock jävlig att svänga runt så man får backa ner från stora vägen. Alltså är det en enda lång raksträcka ner till sjön som slutar med massa vass!! Hoppas inte du har en alltför tung och stor båt då lär du få ha en bra bil för att klara dig upp med ekipaget.. Sorry för min övertydlighet inte min mening att vara dryg utan så informativ som möjligt. Gällande paravaner har jag inte så mycket koll men ring Pauli Rasila som är ordförande för fiskeföreningen i Långhalmen på tel 0528-701 51 så kan han säkert hjälpa er med svaren jag inte kan ge.
        Skitfiske på er!
        Ps vessla du har pm!
        Senast ändrad av Kristensen; 2014-09-16, 23:16.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av innova, 2024-03-09, 21:37
        7 svar
        613 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg stefan1
        av stefan1