Abborrfiske i delsön, hjälp! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Abborrfiske i delsön, hjälp!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Abborrfiske i delsön, hjälp!

Hej på er!

Det är så att jag skall ut på abborrfiske i delsjön och har aldrig fiskat i vattnet innan. Tänkte kolla ifall det är någon snäll fiskare här som vill dela med sig av någon eller några spots som kan vara bra. Jag hade uppskattat det extremt mycket! Tveka inte att skicka PM om ni inte vill att det ska synas i tråden

Jag skapade ett litet rutnät över några kartor av delsjön så det är ju bara att ange positionen ex J12

Stora Delsjön
    Click image for larger version

Name:	stora.jpg
Views:	1
Size:	248,5 KB
ID:	1818234

Lilla Delsjön
    Click image for larger version

Name:	lilla.jpg
Views:	1
Size:	200,7 KB
ID:	1818235

Tack så mycket på förhand och skitfiske på er.

Fick ett PM, uppskattas!!!

Kommentera

Intressant, jag är i precis samma situation. Jag lär inte klara mer än någon tur varannan vecka så jag vore väl knappast konkurrent till fisken?

Kommentera

Ursprungligen postat av Feskekörkan
        Jag tror inte det finns fisk i delsjöarna längre Körde två dagar i rad där med båt utan ett enda hugg. Campade där och var inte många vak någon tid på dygnet.

Älskar omgivningen men tror inte alls på fisket där längre. Hade gärna hängt på någon som kan fånga fisk där! PM:a gärna mig också om ni känner till bra ställen på sjön som brukar ge utdelning.
        Hmm, trist. Får försöka jaga lite själv och hoppas på bättre lycka.

Kommentera

På vintern är det lätt att få abborre från is i Delsjöarna medans fiske från land vid öppet vatten har jag alltid upplevt som trögfiskat. Båt hjälper en del men lika bra som vinterfiske blir aldrig sommarfisket.

Kommentera

Från denna tråden:http://www.fiskesnack.com/forum/show...F6n#post827379

Ursprungligen postat av Göteborgsfiskaren96 Visa inlägg
            Jag har faktiskt aldrig flugfiskat där, det blir mest jigg och ev. wobbler men ja, man fångar ganska ofta fisk i Delsjöarna. Dessutom innehåller de fina gäddor och borrar, Gäddrekordet är dryga 15 kg och det dras årligen flera kg+ borrar där
            Antal arter tagna på fluga i Sverige: 32
            Abborre, Benlöja, Bonito, Bäckröding, Elritsa, Gråsej, Gräskarp, Guldfisk, Gädda, Gärs, Harr, Lake, Makrill, Mört, Näbbgädda, Piggvar, Regnbåge, Röding, Rötsimpa, Sandstubb, Sik, Sill, Sjurygg, Skrubbskädda, Stensnultra, Större kantnål, Svart smörbult, Torsk, Tånglake, Vitling, Ål, Öring

Har du några tips på heta ställen för de arterna jag saknar så skicka gärna ett pm.

Kommentera

Kan det vara så att sjön är utfiskad helt enkelt? får ni som har båt något av grövre kaliber?
              Min fiskeblogg:
              www.marcusfiske.blogspot.se

Kommentera

Precis som jag sa (i citatet ;P) så fångas det en del fin abborre i delsjöarna, knepet är bara att få dem att hugga... Jag drog en på kilot blankt förra året, även fått några fina gäddor där (vid abborrfiske!) på 3-6 kg. Jag vet dessutom många andra som dragit flera kg+ abborrar i delsjöarna, sjön är inte död
                Kan det vara så att sjön är utfiskad helt enkelt? får ni som har båt något av grövre kaliber?
                Ja, de flesta större fångas från båt men det fångas även fina från land!

Kommentera

Var och metade och kastade vid stora bron mellan lilla och stora delsjön förra veckan. En jäkla massa småmört och abborre såg jag men inte ett enda napp. Såg flera stora abborrar och någon gädda som simmade runt men helt ointresserade av käk, eller är de luttrade..?

Varit en del i Härlanda Tjärn och senaste fyra gångerna kanske har det inte hänt ett skit. Börjar undra vad man gör för fel och grabben vill inte ens åka ut med mig längre... Hjälp?

Kommentera

Ursprungligen postat av Feskekörkan
                    Du är inte den enda som gått därifrån lite frustrerad (om vi nu tänker på samma ställe). Mycket fisk men väldigt svårflirtade. När man löst gåtan har man säkert ett grymt fiske framför sig, men har inte löst den själv. Men med tanke på att det vakar mycket där så tror jag torrflugfiske kan vara ett bra alternativ.

Härlanda tjärn lämpar sig bäst för mete efter sutare/karp. Sägs ju finnas en del stora gäddor men då bör man nog ha flytring/båt för att kunna ta sig till dom.
                    Hehe, ja. Har läst, och erfarit själv, att det är svåra sjöar. Kanske inte så konstigt med tanke på den aktiviteten och ljudet överallt. Just det, var en dag uppe i västra långevattnet utan något som hände också.

Fick i april ett par smågäddor i Härlanda tjärn men ja...
                    Meta karp är jag inte så sugen på, men sutare kanske är mindre hardcore?

Doftmedel? Fungerar det?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av innova, 2024-03-09, 21:37
                    7 svar
                    579 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg stefan1
                    av stefan1

Startad av Serben_, 2024-04-26, 18:43
                    0 svar
                    133 visningar