Bäveån Uddevalla - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bäveån Uddevalla

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Mpafra Visa inlägg
    finns det kort för bäveån? Vilka fina ställer vet du på kusten Emil? Skicka gärna ett pm om du vill!
    juste ja det finns att köpa fiskekort till bäveån på nån pressbyrå eller liknande trorjag, tror det står på uddevalla kommuns hemsida, det kostar väl runt 50 lappen drygt

Kommentera

hej... jag och min bror har precis börjat fiska... vi är riktiga amatörer och vet egentligen inget... vi håller till i bävån i höjd med nisses växter på fossumsidan... vi har nu fiskat nära på varje dag (ca 4-5 timmar per dag) i nästan 2 veckor men inte en fisk... jag har fått 2 små som släppt precis ovan ytan... men sedan inte ett liv...

vi har både provat att meta och kasta... men vi gör med all säkerhet fel på något sätt... någon som har tips på drag vid kastningen (helst inte namn utan bara utseende på dragen) och vilket djup ungefär ska vi meta på???

Kommentera

Nu känner inte jag riktigt till djup osv där, men har fiskat vid bävån något enstaka tillfälle. Vad jag förstod som så skall det finnas örin, gädda, abborre och säkerligen några arter av vitfisk där. Testa att kasta med vanliga spinnare upp till ca 10 gram så ska ni garanterat få åtminstonde abborre, vet att du inte ville ha tips på märke men ser du en svart/orange wipp så slå till
        Skitfiske!

Kommentera

Ursprungligen postat av Vidman Visa inlägg
          Nu känner inte jag riktigt till djup osv där, men har fiskat vid bävån något enstaka tillfälle. Vad jag förstod som så skall det finnas örin, gädda, abborre och säkerligen några arter av vitfisk där. Testa att kasta med vanliga spinnare upp till ca 10 gram så ska ni garanterat få åtminstonde abborre, vet att du inte ville ha tips på märke men ser du en svart/orange wipp så slå till
          Skitfiske!
          tackar... då ska vi se om det finns något sådant i lådan... har kört lite med spinnare men det hjälpte inte så mycket... men får se om det finns någon svart/orange... annars får det bli att inhandla en sådan...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av innova, 2024-03-09, 21:37
          7 svar
          613 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg stefan1
          av stefan1