söker tips om hö-ställen mellan gbg-strömstad - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

söker tips om hö-ställen mellan gbg-strömstad

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• söker tips om hö-ställen mellan gbg-strömstad

hej är det någon som kan tipsa om bra platser för havsöring mellan gbg och strömstad? har aldrig provat fisket på västkusten.jag vore även tacksam om någon vet nåt ställe man kan fiska bäcköring i västra götaland.

Snorgärsen!!
    Det finns hur många bra fiskeställen som helst längs hela bohuskusten. På sträckan från Stora höga söder om Stenungsund till åbyfjorden strax söder om Grebbestad där vi brukar fiska öring så har jag säkerligen 100-talet heta platser att tipsa dig om. Men det skulle ta mig hela dagen och gå igenom den listan. Ta fram kartan från detta område och välj ut ett mindre område som skulle passa dig bra så ska jag ge lite mer handfasta tips.

Kommentera

Havsöringstips

Skall du fiska i Göteborg kan jag rekommender Tångudden (Göta Älv) och Ganlet (ligger vid Önnerred). Andra ställen som jag fått fisk på är Fiskebäcks småbåtshamn och Nya Varvet( Göta Älv). Har även fiskat på Smithska udden och Näset men ej fått där. Det skall dock finnas en del bra platser där, det känns rätt.....

Norr Göteborg skall Ljungskileviken vara bra, har bara varit där en gång fick dock inget då. Men jag skall tillbaka i april då jag pratat med folk som haft riktigt bra fiske där. Det börjar inte förrän om en månad så nu kan man planera ............

Kommentera

Bra platser som jag rekommenderar är Hängesten,gå till vänster direkt efter nerförsbacken.
        Sen har ni Stegelholmen,badplatsen och ca 200 meter ut till vänster,där ligger en stenbumling som inte går och missa.där står ofta öring.
        Näsets båthamn,bryggan som ligger längst ut.A bryggan heter den.Stora havsöringar stryker där samt stor multe.tack för en trevlig sida.kom gärna med rapporter om ni varit på nåt av dessa ställen detta är mina smultronställen.dela görna med er av era favvoplatser

Kommentera

Någon som har några uppgifter på hur uppstarten har gått? Hur varmt är det i vattnet?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av innova, 2024-03-09, 21:37
          7 svar
          603 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg stefan1
          av stefan1