Fisketips, avskilt öringsvatten/insjö? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fisketips, avskilt öringsvatten/insjö?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fisketips, avskilt öringsvatten/insjö?

Tjo! Är hyggligt nyinflyttad och lite bortskämd med norrländska öringsvatten hemöver, men kanske finns något här omkring ändå?

Fiskar mest med fluga, fast med kastspö och lämnar helst vadarbyxorna hemma. Söker någon mindre tjärn, helst inte så nära någon av storstäderna och/eller tokbefolkad. Jag tycker fisketjusningen sinar när antalet fiskare står mer ihopträngda än stekarna på smitska udden en varm sommardag...

Gärna lite mer storvuxen öring (nåja över kilot iaf så är jag glad) och jag har inga problem med att varesig köra långt ut i skogen eller promenera en längre sträcka. Tvärtom är det ju det som brukar avskräcka "familjefiskarna" och lämna tjärnarna åt oss entusiaster

Helst enbart öring, men i värsta fall även regnbåge. Kan tänka mig både åka uppåt kungälvshållet, neråt kungsback eller inåt mot borås.

Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
    Tjo! Är hyggligt nyinflyttad och lite bortskämd med norrländska öringsvatten hemöver, men kanske finns något här omkring ändå?

Fiskar mest med fluga, fast med kastspö och lämnar helst vadarbyxorna hemma. Söker någon mindre tjärn, helst inte så nära någon av storstäderna och/eller tokbefolkad. Jag tycker fisketjusningen sinar när antalet fiskare står mer ihopträngda än stekarna på smitska udden en varm sommardag...

Gärna lite mer storvuxen öring (nåja över kilot iaf så är jag glad) och jag har inga problem med att varesig köra långt ut i skogen eller promenera en längre sträcka. Tvärtom är det ju det som brukar avskräcka "familjefiskarna" och lämna tjärnarna åt oss entusiaster

Helst enbart öring, men i värsta fall även regnbåge. Kan tänka mig både åka uppåt kungälvshållet, neråt kungsback eller inåt mot borås.
    Hej Peter Lindquist;

En liten å i Småland som brukar hålla skapligt med storvuxen Havsöring och Lax som Emån kan kanske vara något för dig! Läs här http://laxfiske.nu/fiske/fishing?loc...n/smaland/eman .

Go for the Big Ones!

Old Firehand

Kommentera

Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
      En liten å i Småland som brukar hålla skapligt med storvuxen Havsöring och Lax som Emån kan kanske vara något för dig! Läs här http://laxfiske.nu/fiske/fishing?loc...n/smaland/eman .
      Emån har jag fiskat i tidigare, men det var länge sedan

Är mer på jakt efter insjöfiske och kanske aningen närmare västkusten.
      Kan tänka mig arrendevatten eller dyra fiskeföreningar med specialvatten med. Lite trött på "publika" öppna tjärnar med småöring bara.

Kommentera

Oxsjön lär ha bra öringfiske, ligger dessutom vid Lappland...

Kommentera

Nu frågade ju herrn om vatten i gbgområdet.
          Hört av polare som fiskat i Lillesjön utanför Frillesås som är ett put and take vatten.
          Tror dagskort kostade 120 kr, googla på Lillesjön frillesås för mer info.
          Har tänkt att åkt iväg det och gett det ett eftermiddagspass men det har inte blivit av ännu.
          Vill du ha Öring finns ju annars åarna såsom Lindomeån och Säveån.
          Min fiskeblogg:
          www.marcusfiske.blogspot.se

Kommentera

Har du kollat sjöar som ingår i gula fiskekortet? förteckning på vilka det gäller hittar du här http://www.sportfiskarna.se/Sportfis...4/Default.aspx

Kommentera

Vet ett ställe i götet. Avskilt kan man lungt sagt säga. Öring mellan 0,5-4 kg har fångats där. PMa mig om hur mycket du e villig att betala!

Kommentera

Bump. Jag är fortfarande på jakt efter ett bra öringsvatten, insjö, med utgångspunkt från Göteborg. Jag kan dock tänka mig köra en bit om det är ett bra ställe. Gärna lite avskiljt och inte t.ex. Kullsjön som ligger exakt intill en bilväg och alltid har sprängfullt med folk. Gärna en privat tjärn, sluten fiskeklubb eller motsvarande då jag gärna betalar lite mer för bra fiske.

Har varit och kollat runt lite på Gulakortetsjöarna, men det var väldans vad igenväxta flera av dem är.

Kommentera

http://www.savean.se/ Är nog det du letar efter, annars varför inte havsöring?

Kommentera

Har du kollat in sjöarna i Svartedalen? vet inte vilka som är vettiga dock för öring
                    Min fiskeblogg:
                    www.marcusfiske.blogspot.se

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av innova, 2024-03-09, 21:37
                    7 svar
                    613 visningar
                    0 gillar