Gäddfiske i västmanland - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddfiske i västmanland

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Gäddfiske i västmanland

    Hösten har trallat in sakta men säkert... och dax och ta ge sig på gäddan igen!

    Fångstrapporter? blire nån av värde?

  • #2
    Var ute i Torsdags med en kompis och det var lika dött som det har vart under hela sommaren :/
    Vi fick en varsin snipa och sen hade jag en större på runt 4-5KG men den släppte.
    OBS: Vi körde bara med jerkbait.

    Men vi hoppas på att det kommer igång snart, Skit fiske på er
    sigpic

    Kommentera


    • #3
      Var ute förra lördagen 2 små snipor på jerk! Ska ut med grabben (4år) på söndag och testa vår nya fisk tv (ekolod). Hoppas att dom har vaknat till liv då!

      Kommentera


      • #4
        hehe okej.. jo har vart dött här med, snittat runt 5-8 gäddor per gång, men ingen av storlek. Men hösten kom ju med en jävla fart tycker jag... jävligt kallt i vattnet. brukar ju hoppa i gång rejält i början av oktober.

        Dem feta asen borde ju snart bli mer lätt tillgängliga ¨

        så ut och gäddmeta imorn..så kan ju alltid hoppas att nån vaknat till liv .

        Kommentera


        • #5
          Hur gick det med gäddmetandet idag då?
          sigpic

          Kommentera


          • #6
            hehe gick lite bättre... 18 gäddor och 2 borrar kom upp... men bara små gädda, största på 4 . vart där imot 2 borrar på kilot, dem börjar bli lite feta nu .

            ut imorn igen och pröve, metat 4-5hg mörtar hela jävla dagen, så blire ingen av lite storlek iallfall imorn blir jag fan lack!

            Kommentera


            • #7
              Kul att höra att mete går bra.
              Själv var jag ute idag i 4 timmar men fick bara en gädda strax över kilot. Jag körde dock bara jerkbait.
              sigpic

              Kommentera


              • #8
                Fick bara två snipor igen i söndags. Börjar bli dags att pröva nya ställen...

                Kommentera


                • #9
                  Idag var jag och brorsan och köpte en ny motor till våran lilla båt. 4 hk tohatsu ifrån -06, knappt använd. På söndag ska den testas. Vi tänkte gå upp i grisottan och testa "nya" vatten. Har även köpt nya spöhållare på Berras. Fick erbjudande på nyhetsmejl om två spöhållare för 129kr. På Berras hade dom inte hört talas om det och bad mig ringa till deras huvudkontor. Jag tänkte då skita i alltihop men ett par dar senare fick jag ett nytt mejl med samma erbjudande, då ringde jag till huvudkontoret. Ett par dagar senare åkte jag till berras igen och då gick det bra för då hade dom fått en utskällning ifrån huvudkontoret. Nu kan man väl inte visa sig där igen på ett par månader. Det konstiga var ju att dom själva inte ringde dit och kollade vad som gällde! Konstigt, tycker jag..

                  Skit samma! På söndag gäller det!

                  Kommentera


                  • #10
                    skitfiske då
                    Du får återkomma med rapport efter söndag..
                    sigpic

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Arbetar...
                    X