Kajakfiske i mälaren. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kajakfiske i mälaren.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Kajakfiske i mälaren.

Håller på att leta efter bra ställen att sjösätta som ger mig närhet till bra fiskeplatser utan allt för mycket transportpaddling.

Jag har väl egentligen inte testat så mycket ännu, har gått ut från björnö (bryggan vid stora badet), fiskat lite kring Rågsäcken och St Skärplingen och visst har det funnits lite liv på lodet men ingen fisk i båten. Just nu känns det väl som jag mest är ute efter Gös och Abborre.

Men som sagt jag tänkte att den här tråden kunde få fyllas på med lite tips för kajakfiske i mälaren kring Västerås.

Är det fler här som fiskar från kajak i mälaren?

Ja, eftersom tråden heter "kajakfiske i mälaren" kan jag ju tipsa om skarholmen utanför Uppsala. Utanför där finns en grynna som brukar leverera. Såhär års fiskar inte jag i mälaren, varken från land, kajak eller båt. Det är för segt helt enkelt. Så de vatten du fiskat i kanske levererar bra vid en annan tidpunkt.

Kommentera

Vid sydliga vindar så kan det vara ganska skönt att fiska runt Torshälla huvud, jag har sett andra med kajak där...
      Bara att kolla Eniros sjökartor efter Mälbyviken som är lämpligt att utgå ifrån.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
      X