Stora Gäddor på Hjälmaren - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Stora Gäddor på Hjälmaren

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Stora Gäddor på Hjälmaren

Tjenaaa. Har fiskat i hjälmaren ett bra tag nu men har aldrig lyckats dra någon över 7 kg. skulle vilja höra hur stora gäddor det har dragist i hjälmaren dom senaste åren. Tålamodet på den där tian börjar tryta en hel del. Skriv gärna fångst platts och vikt, och kanske tid.

Jag håller till i Åsbyviken som ligger ganska nära katrinelunds badplats. Där har jag fått två på drygt 9 kilo mitten av april 2005. Dottern drog en också på drygt 9 kilo 5 april 2008. Ganska kul då hon fiskar haspel med lovikavantar och lyckades trassla in halsduken i rullen. Hon hatar att frysa

Vid vårfisket brukar gult vara en bra färg. I år använder jag tyngdfria gummijiggar modell Alien Eel. Lätta att kasta och slår inte ner i botten vid spinnstop. Tog två igår på 4 och 3,5 kilo på denna.

Annars brukar medelvikterna ligga på 3 kilo med enstaka upp mot 6 kilo. Drömmer också om 10+.
    Bifogade filer

Måste man ha drag på bilen för att räknas som en riktig fiskare?

Kommentera

Ett antal gäddor över tio har väl kommit upp. 14kg är det största jag vet.
      Perra Karlsson
      Team Fishfire

Kommentera

Strax under 9 kilo idag lördag, em. På en brunaktig shadjigg.

Måste man ha drag på bilen för att räknas som en riktig fiskare?

Kommentera

Ursprungligen postat av Ralf Visa inlägg
          Strax under 9 kilo idag lördag, em. På en brunaktig shadjigg.
          Grattis! Ska förhoppningsvis ta första passet på öppet vatten nästa söndag. Det blir Hjälmaren med båt på jakt efter hungriga lekgäddor
          --AXL, DUFF, SLASH, STEVEN, IZZY-- IN MEMORY OF GUNS N' ROSES!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
          X