Tjenaaa. Har fiskat i hjälmaren ett bra tag nu men har aldrig lyckats dra någon över 7 kg. skulle vilja höra hur stora gäddor det har dragist i hjälmaren dom senaste åren. Tålamodet på den där tian börjar tryta en hel del. Skriv gärna fångst platts och vikt, och kanske tid.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Stora Gäddor på Hjälmaren
Collapse
X
-
Jag håller till i Åsbyviken som ligger ganska nära katrinelunds badplats. Där har jag fått två på drygt 9 kilo mitten av april 2005. Dottern drog en också på drygt 9 kilo 5 april 2008. Ganska kul då hon fiskar haspel med lovikavantar och lyckades trassla in halsduken i rullen. Hon hatar att frysa
Vid vårfisket brukar gult vara en bra färg. I år använder jag tyngdfria gummijiggar modell Alien Eel. Lätta att kasta och slår inte ner i botten vid spinnstop. Tog två igår på 4 och 3,5 kilo på denna.
Annars brukar medelvikterna ligga på 3 kilo med enstaka upp mot 6 kilo. Drömmer också om 10+.
Måste man ha drag på bilen för att räknas som en riktig fiskare?
-
Ett antal gäddor över tio har väl kommit upp. 14kg är det största jag vet.Perra Karlsson
Team Fishfire
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Ralf Visa inläggStrax under 9 kilo idag lördag, em. På en brunaktig shadjigg.--AXL, DUFF, SLASH, STEVEN, IZZY-- IN MEMORY OF GUNS N' ROSES!
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Kommentera