Karpfiske i Västmanland ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Karpfiske i Västmanland ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av limnos Visa inlägg
    Skantzsjön är nog den som är lättast att få fisk i. Nästan mer karp än vatten. Dammarna i Sala är trevliga - om man gillar alkoholister.
    Skantzsjön hette den ja...

Dammarna i Sala SER trevliga ut, men jag kan tänka mig att det är lite stök där på nätterna iom att det är så centralt. Menvafan...har man klarat av "Storksjön" i Sumpan så...

:-)
    [FONT="Arial Narrow"]-Ta hänsyn till andra vid vattnet.
    -Ta med skräpet hem.
    -Var ödmjuk.
    -Njut. Sluta hetsa o stressa.
    -En dålig dag på/vid sjön är FORTFARANDE bättre än en bra dag på jobbet. [/FONT]

http://mammatalar.blogspot.com , Knudor Fnugelfufens Flurbaderf...

Kommentera

För en Stockholmare är det säkert som en semester på landet.

De har sällan vapen. Iofs en med järnrör en gång. Men jag har bara sett en slås medvetslös. Och bara blivit hotad någon enstaka gång.

Biltjuvar är det ont om också. Ehm. Jögge blev av med sin bil en gång, men det var bara några knattar som hade tråkigt. Och de körde bara tills bensinen tog slut. Bensin slangar de iofs ibland, men bara ibland.
      Senast ändrad av limnos; 2007-08-14, 10:31. Anledning: glömde lite...
      "A little learning is a dangerous thing; drink deep" Alexander Pope 1709

Kommentera

Dammarna i Sala är trevliga - om man gillar alkoholister.
        And old ladies whom get very disgruntled when you try to explain the concept of Polaroid sun glasses! They assume I’m either mad, or can somehow see there underwear!
        Senast ändrad av Shanghai Lilly; 2007-08-14, 10:39.
        I think I fish, in part, because it's an anti-social, bohemian business that, when gone about properly, puts you forever outside the mainstream culture without actually landing you in an institution. It's a nice position. No one considers you to be dangerous, but very little is expected of you.

- John Gierach

Kommentera

Ursprungligen postat av Shanghai Lilly Visa inlägg
          And old ladies whom get very disgruntled when you try to explain the concept of Polaroid sun glasses! They assume I’m either mad, or can somehow see there underwear!
          HAHAHAHAHAHHAHAHH
          På jakt efter 15+

Kommentera

Ursprungligen postat av jögge Visa inlägg
            Var den väll inte ändå, men nu är den ute i allmänhetens ljus och desto mer tackvare ditt och mitt inlägg här
            Internhemlig kunde man kanske kallat det. Jag vet iaf en person som blir sur nu när hans hemmavatten är skyltat med på fiskesnack.
            Jag tycker inte du är tillräckligt seriös, man ska vara seriös.

Kommentera

Biltjuvar är det ont om också. Ehm. Jögge blev av med sin bil en gång, men det var bara några knattar som hade tråkigt. Och de körde bara tills bensinen tog slut. Bensin slangar de iofs ibland, men bara ibland.
              Det stämmer alldeles utmärkt ivf om man räknar knarkande/alkoholiserade män i 40/50årsåldern som knattar! Att det sedan var gott om bensin kvar i tanken men att mina väl använda gamla raggsockor försvann tillsammans med mina 5år gamla nokian stövlar är en annan sak jag undrar fortfarande när man ska läsa om tortyr med inslag av läskigt doftande stövel eller rån medelst gummistövelstinkbomb

Kommentera

Ursprungligen postat av KnudorFnugelfufen Visa inlägg
                Som om den VAR hemlig?

Jag fiskade där första gången -96. Stora fiskar flyttades till o från Judarn tidigt 90-tal.

Inget nytt under solen.
                Ja, jo det var liknande saker jag försökte antyda!

Det finns en skrift med fiskekortsvatten i västmanland som man kan köpa genom turistbyrån(tex. västerås) och där kan man läsa om vilka arter som finns i skilda vatten, bla nämns karp i 6-7 olika västmanländska vatten! Det kanske kan vara en god början?! De sjöar som Knudor nämner är också omnämnda i den skriften!

Kommentera

Ursprungligen postat av Kiwi Visa inlägg
                  Internhemlig kunde man kanske kallat det. Jag vet iaf en person som blir sur nu när hans hemmavatten är skyltat med på fiskesnack.
                  Vadå sur Man äger inte sjön! Male ego ? Kanske rädd för lite competition, en liten tjej som slår sjörekordet ? No worries, i ain´t gonna invade your precious waters
                  Trust me, my lips are sealed

Kommentera

Ursprungligen postat av Tight-Lines Visa inlägg
                    Vadå sur Man äger inte sjön! Male ego ? Kanske rädd för lite competition, en liten tjej som slår sjörekordet ? No worries, i ain´t gonna invade your precious waters
                    Trust me, my lips are sealed
                    Klart jag blir irriterad om någon skyltar med min polares hemmavatten.

Male ego? Har det stor betydelse att jag är en hane?
                    Jag förstår inte varför en tjej inte skulle kunna slå sjörekordet(som förövrigt är väldigt klent om man bortser från fiskarna som simmar i andra vatten nu)
                    Jag tycker inte du är tillräckligt seriös, man ska vara seriös.

Kommentera

Hej Kiwi !

Du e en hane, å jag en brunstig hona, puss på rumpan )

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                      X